• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tavelpoll - Chronolink

Vilken sommartavla flyger högst?

  • Vit

    Röster: 42 49.4%
  • Rosa

    Röster: 32 37.6%
  • Behåll den svarta

    Röster: 11 12.9%

  • Totala väljare
    85

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Godkväll,

Jag har min Sjöö Sandström Chronolink inne för tavelbyte från svart till vit. Tänkte att det skulle vara fint inför sommaren och alltid roligt med lite omväxling.

Men så efter en diskussion i Sjöö Sandström-tråden blev jag påmind om att jag ju även har en rosa tavla. När jag plockade fram tavlan så var det en blekare rosa nyans än vad jag mindes, och jag tycker själv att den är kalasfin. Jag vet att bytet inte är utfört än, så det finns tid att ändra mig.

Men...om det var din klocka och du skulle byta tavla inför sommaren, hur hade du valt?

image-3.jpeg
IMG_20160522_211154.jpg
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Skulle nog köra på svart eller vit, gillar en ljusblå jag sett men sen finns det ju, enligt Denke, drygt 390 till som jag aldrig sett;)
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Jag röstar på rosa. Fräscht på sommaren och faktiskt rätt manligt vad än @yonsson försöker antyda. Med den rosa tavlan kan du nog få både positiva kommentarer från det motsatta könet samtidigt som din eventuella respektive säkert kommer vilja låna klockan. Den laxrosa färgen är enkel att matcha mot kläder, speciellt grått, blått mf. Undvik bara orange och rött kanske. Är den rosa tavlan "Dagens Industri" utgåvan?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag röstar på rosa. Fräscht på sommaren och faktiskt rätt manligt vad än @yonsson försöker antyda. Med den rosa tavlan kan du nog få både positiva kommentarer från det motsatta könet samtidigt som din eventuella respektive säkert kommer vilja låna klockan. Den laxrosa färgen är enkel att matcha mot kläder, speciellt grått, blått mf. Undvik bara orange och rött kanske. Är den rosa tavlan "Dagens Industri" utgåvan?

Jag har ställt frågan angående DI-tavlan till Sjöö Sandström i SS-tråden men har inte fått något svar än. Vet att det även har funnits en rosa tavla som var isad.

@yonsson är bara inte tillräckligt trygg i sig själv :) Men det blir nog den vita, är lite rädd för att jag kommer tröttna på den rosa och då det är några veckors väntetid för tavelbyte kör jag safe så att jag kan använda klockan hela sommaren.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Vart hittar man information om vilka tavlor det har funnits till chronolink?

Det finns inget officiellt register vad jag vet men följande finns:
  • Vit
  • Vit med vit subsekund
  • Svart
  • Svart med svart subsekund
  • Silver
  • Koppar
  • Brun
  • Isblå med blå subsekund
  • Mörkblå eller royal blue
  • Ljusblå som är något tonad
  • Rosa
  • Gul
  • Röd
  • Grön, rykta att den gjorts till kungahuset
  • Vinröd/lila, demotavla i extremt få ex
  • Kolfiber
  • Orange
  • Sen finns det en tavla i bara 1 ex. En rosa som gjordes till ett jubileum för Dagens Industri
  • Det ska även finnas en som delats ut till landslagsmän i fotboll som gjort mer än 50 landskamper. Den har Fotbollsförbundets logotyp på tavlan.
Jag tror att det ska vara alla men sitter och äter efterrätt så jag har fokus på äppelpajen :)
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Det finns inget officiellt register vad jag vet men följande finns:
  • Vit
  • Vit med vit subsekund
  • Svart
  • Svart med svart subsekund
  • Silver
  • Koppar
  • Brun
  • Isblå med blå subsekund
  • Mörkblå eller royal blue
  • Ljusblå som är något tonad
  • Rosa
  • Gul
  • Röd
  • Grön, rykta att den gjorts till kungahuset
  • Vinröd/lila, demotavla i extremt få ex
  • Kolfiber
  • Orange
  • Sen finns det en tavla i bara 1 ex. En rosa som gjordes till ett jubileum för Dagens Industri
  • Det ska även finnas en som delats ut till landslagsmän i fotboll som gjort mer än 50 landskamper. Den har Fotbollsförbundets logotyp på tavlan.
Jag tror att det ska vara alla men sitter och äter efterrätt så jag har fokus på äppelpajen :)
Tackar för infon. Den gröna hade man velat se bilder på :pompus:
 
Topp