• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

(TBT) Throwback thursday-tråden

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Klockan är snart Torsdag, och jag tycker bestämt att det fattas en Tbt-tråd. Dvs en tråd laddad med ångest, saknad och tillbakablickar från tillexempel klockor som har fått gå vidare. Eller från glada moments från andra klockrelaterade tillfällen. Övriga throwbacks är också okej, så länge det är on topic med klockor inblandade.

Jag kan vara först ut. Idag med en glad TB!
Sååå, here goes.

-TB till när jag och @marlun testade varandras 19018'or en härlig sommarkväll på gtg! Ädelmetallerna samlades på en stubbe och bärs slank ner i strupen. Bra men lugn kväll, trevligt gäng&trevligt häng!

image.jpeg


Fyll på med era sköna eller osköna throwbacks. Glada eller olyckliga.
 

Apansson

Torpare
Klockan är snart Torsdag, och jag tycker bestämt att det fattas en Tbt-tråd. Dvs en tråd laddad med ångest, saknad och tillbakablickar från tillexempel klockor som har fått gå vidare. Eller från glada moments från andra klockrelaterade tillfällen. Övriga throwbacks är också okej, så länge det är on topic med klockor inblandade.

Jag kan vara först ut. Idag med en glad TB!
Sååå, here goes.

-TB till när jag och @marlun testade varandras 19018'or en härlig sommarkväll på gtg! Ädelmetallerna samlades på en stubbe och bärs slank ner i strupen. Bra men lugn kväll, trevligt gäng&trevligt häng!

image.jpeg


Fyll på med era sköna eller osköna throwbacks. Glada eller olyckliga.
Kan fylla på med samma bild som din, en throwback till DD-GTGn som den där jävla pojkspolingen GLÖMDE BORT att bjuda mig på! ;)
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Klockan är snart Torsdag, och jag tycker bestämt att det fattas en Tbt-tråd. Dvs en tråd laddad med ångest, saknad och tillbakablickar från tillexempel klockor som har fått gå vidare. Eller från glada moments från andra klockrelaterade tillfällen. Övriga throwbacks är också okej, så länge det är on topic med klockor inblandade.

Jag kan vara först ut. Idag med en glad TB!
Sååå, here goes.

-TB till när jag och @marlun testade varandras 19018'or en härlig sommarkväll på gtg! Ädelmetallerna samlades på en stubbe och bärs slank ner i strupen. Bra men lugn kväll, trevligt gäng&trevligt häng!

image.jpeg


Fyll på med era sköna eller osköna throwbacks. Glada eller olyckliga.

Mycket bra dag. Spontanitet när det är som bäst. Bidrar med lite bilder från samma dag.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Även en tbt till en annan bra gtg som det servades extremt bra mat till, tyvärr ingen bild på maten.
image.jpeg
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Jag gillade dessa väldigt mycket!
Marinemastern är ju en helt fantastisk klocka med suverän kvalitet!
Rangern gillade jag lika mycket! Många spydde galla över avsaknaden av ändlänkar. Jag tycker det var klassisk detalj som gav ett fint helhetsintryck av klockan.
image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg
Tycker rangern passar fint utan ändlänkar!
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Japp. Har sålt två fina Heuers. Väldigt dumt. @Compiss brukar påminna mig om detta regelbundet.

Den @virrooo sålde sålde jag till honom först.... :(

Detaljer detaljer! Det viktigaste och mest orättvisa är ändå att jag inte äger den längre!
Ni är ett bra gäng att ta rygg på! Stick to the winners brukar jag alltid säga :cigar::cigar::cigar:
@virrooo jag minns det som igår när du satt och gnällde över tavlan din GMT, tyckte redan då att den såg skönt härjad ut.

Edit: BTW, sa jag att jag tänkte sälja min Autavia?
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Ni är ett bra gäng att ta rygg på! Stick to the winners brukar jag alltid säga :cigar::cigar::cigar:
@virrooo jag minns det som igår när du satt och gnällde över tavlan din GMT, tyckte redan då att den såg skönt härjad ut.
I sammanhanget känner jag mig nödgad att påpeka att din Eterna en gång var min.
Som jag sålde tillbaka till dala för det jag gav.
Jag är helt efterbliven.
Men snäll.
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Ni är ett bra gäng att ta rygg på! Stick to the winners brukar jag alltid säga :cigar::cigar::cigar:
@virrooo jag minns det som igår när du satt och gnällde över tavlan din GMT, tyckte redan då att den såg skönt härjad ut.

Edit: BTW, sa jag att jag tänkte sälja min Autavia?
Idag hade jag nog uppskattat en 1675 för under 35k... då var jag bortskämd och okunnig!

Jag vill minnas att jag betalade kring 20k för min, din ser lite skitig ut så jag bjuder 15!
 

Gummo

Joker
2-Faktor
I sammanhanget känner jag mig nödgad att påpeka att din Eterna en gång var min.
Som jag sålde tillbaka till dala för det jag gav.
Jag är helt efterbliven.
Men snäll.
Genius skips a generation heter det ju så du kan alltid glädja dig åt att dina barn kommer vara grymt skärpta!
Idag hade jag nog uppskattat en 1675 för under 35k... då var jag bortskämd och okunnig!

Jag vill minnas att jag betalade kring 20k för min, din ser lite skitig ut så jag bjuder 15!
Jag byter jämt mot tre av de du postade ovan. Fixa tbks så har vi ett byte på g.
@Jacob lägg dig inte i när jag förhandlar med Vickan!
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Genius skips a generation heter det ju så du kan alltid glädja dig åt att dina barn kommer vara grymt skärpta!

Jag byter jämt mot tre av de du postade ovan. Fixa tbks så har vi ett byte på g.
@Jacob lägg dig inte i när jag förhandlar med Vickan!
1675 finns hos LW för 75 fecking tusen! LW är inte riktigt klok... Jag kan tänka mig att byta kronograf mot kronograf om inte 15 passar, plus att breitling är lite starkare varumärkesmässigt än Heuer...
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
1675 finns hos LW för 75 fecking tusen! LW är inte riktigt klok... Jag kan tänka mig att byta kronograf mot kronograf om inte 15 passar, plus att breitling är lite starkare varumärkesmässigt än Heuer...
Pfrrrt @Gummo :D

Fixat Bratten än, V?

Edit: jag må vara korkad säljare. Men jag förstör iaf aktivt inte de klockor jag äger av ren klåfingrighet. @virrooo däremot borde förses med god man i de frågorna.
 
Topp