• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

(TBT) Throwback thursday-tråden

virrooo

Audemars
2-Faktor
Pfrrrt @Gummo :D

Fixat Bratten än, V?

Edit: jag må vara korkad säljare. Men jag förstör iaf aktivt inte de klockor jag äger av ren klåfingrighet. @virrooo däremot borde förses med god man i de frågorna.
Till mitt försvar så har jag bara förstört ett fat font-insert, spräckt ett super dome och inhalerat pyttelite radiumdam... Allt för konsten osv.
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
En trevlig kväll för ett tag sedan
image.jpg
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Klockan är snart Torsdag, och jag tycker bestämt att det fattas en Tbt-tråd. Dvs en tråd laddad med ångest, saknad och tillbakablickar från tillexempel klockor som har fått gå vidare. Eller från glada moments från andra klockrelaterade tillfällen. Övriga throwbacks är också okej, så länge det är on topic med klockor inblandade.

Jag kan vara först ut. Idag med en glad TB!
Sååå, here goes.

-TB till när jag och @marlun testade varandras 19018'or en härlig sommarkväll på gtg! Ädelmetallerna samlades på en stubbe och bärs slank ner i strupen. Bra men lugn kväll, trevligt gäng&trevligt häng!

image.jpeg


Fyll på med era sköna eller osköna throwbacks. Glada eller olyckliga.

Kul initiativ. Slänger spontant in två gamla bilder på två rätt saknade klockor för att fylla på.
image.jpeg
image.png

Sjukt bra initiativ och tack för senast!

Bläddrar igenom lite bilder på luren och blir nostalgisk som fan:)
Slänger in en TBT innan dagen slår om till Fredag, för att glädja Pauledward så kommer lite bilder på GMTn från försommaren samt bilder på good watchtimes!

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Sjukt bra initiativ och tack för senast!

Bläddrar igenom lite bilder på luren och blir nostalgisk som fan:)
Slänger in en TBT innan dagen slår om till Fredag, för att glädja Pauledward så kommer lite bilder på GMTn från försommaren samt bilder på good watchtimes!

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Nice!!

Sitter med min 16753 som landade idag, dock rootbeer. Mycket trevlig klocka. Så ja... Jag kommer vara avis på målade tavlor ett litet tag till...............
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Nice!!

Sitter med min 16753 som landade idag, dock rootbeer. Mycket trevlig klocka. Så ja... Jag kommer vara avis på målade tavlor ett litet tag till...............
Badass! Grattis, den lär du njuta av ett tag men sen blire målat :cool:
 
Senast ändrad:

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
TORSDAG!

TB till när man hade 1601/8 på läder. Fan va jag saknar den, otroligt bra klocka. Avsaknaden av länk störde mig inte så mycket i början, men var ändå det som fick mig att sälja den tillslut.
image.jpeg
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
3 trätavlor på samma GTG med 8 klockor?!
Då kanske dem inte är så sällsynta som alla säljare utger dem att vara :)
På gtg ses ju dock entusiaster, samlare och folk som älskar udda grejer. Så nog är det mer ovanligt än de flesta andra tavlor. Men trä borde vara vanligare än tex sten; lapis, onyx, tigerseye etc iallafall? Eller? Hmm
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Saknar väl mest min Aquaracer och BB av gänget nedan; men hade ändå velat ha kvar alla i samlingen.

Onödigt och konstigt av mig att sälja dom såhär i efterhand då det inte är mycket pengar att prata om.
(Aquaracern och BBn kostar ju dock en del)

Screen Shot 2016-09-22 at 19.45.50.png

Screen Shot 2016-09-22 at 19.45.37.png

Screen Shot 2016-09-22 at 19.45.24.png

Screen Shot 2016-09-22 at 19.45.17.png

Screen Shot 2016-09-22 at 19.44.59.png

Screen Shot 2016-09-22 at 19.44.47.png
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Ja dessa var ju galet bra, älska magenta :cigar:

Det jag kan se tillbaka på och ångra mest...
Fyra tuss, det blir det ingen såhär fin (om ens någon) 6105 för idag :banghead:
IMG_0769.JPG

Doxa för den var snygg :wideyed:
IMG_0770.JPG


Och Halios Holotype i borstat stål, dessa springer en ju aldrig på längre. Borde inte sålt :facepalm: :facepalm::facepalm:
IMG_0771.JPG
Jag gillar verkligen din nisch på klocktokande! Eget och väldigt kul grejer som jag oftast inte hade en aning om existerade :D
 
Topp