• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Teaser med paketöppning 1/2

Ministern

Founder
2-Faktor
Jaha, jag tänkte att det kunde vara lite kul med en paketöppningstråd då det spekulerats en del om varför jag sålt mina GSar.

Det här med att samla saker har jag alltid gjort. I ungefär 10 år var det sneakers som gällde och då handlade jag de flesta utomlands (NY/HK/JPN mm). Det var exklusiviteten som var det roliga. Därefter kom internet igång på riktigt och det var enkelt att klicka hem skor från hela världen och därmed dog intresset även om jag fortfarande har en del skor i källaren (Nike DUNKLE, AF1 scarface, AM90 safari mm).

Sedan blev det klockor som tog över det intresset. SEIKO lockade stort och framförallt GS blev en favvo.

Slänger in några bilder:
Först:


Därefter:


Och när det peakade:
[/UR

Jag insåg dock då att jag hade alldeles för många klockor för att orka byta och vrida upp dem. Lösningen? Att sälja två klockor för att testa swiss made i form av Zenith.
[URL=http://s1132.photobucket.com/user/Johan_Jonsson/media/ElPrimero1969/2CCC32DC-02AA-48F8-8915-471A28A7A4A6_zpskomepsvl.jpg.html]


En riktigt rolig klocka med mycket charm som jag säkert kan tänka mig att äga igen. Problemet med för många automatiska klockor kvarstod dock.

Lösningen var såklart kvartsklockor. Fy fan vad bra! De somnar inte i lådan, är nästan gratis att äga och dessutom håller de tiden riktigt bra. Inte bara det, folk i allmänhet tycker man är dum i huvudet för att man köper kvarts, vilket gör att man oftast blir ensam om de klockor man äger.

Det där är nämligen väldigt roligt tycker jag. Att gå mot strömmen. Att göra det oväntade. Att äga en klocka vars hashtag på instagram leder till enbart min klocka. Måste erkänna att det tog lite udden av min kärlek för SBGM001 när Molle klickade hem en dagen efter att jag hade köpt min. Då inser man ju att man är rätt dum i huvudet. :D

Problemet kvarstod: För många klockor och således såldes ett gäng till.

Kvar nu finns:

KS5626


APSEIKO 7a38
(vilket jag kallar den)


Imorgon hämtar jag den tredje för att säkerställa en nice trio.

Vänligen sabba inte tråden om du VET vilken. :)[/URL]

Jag vet och kommer sabba!
 

Erik1

Patek
2-Faktor
oysterquartzen i vitguld som ligger på K&S? :D Quartz, ovanlig(?), går under radarn för många men ändå smäll på käften fet
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jakten var igång och beslutet togs med inrådan från Fantastic 5 och leben .

Därefter såldes det klockor på löpande band.

Allt hopp stod nu till leben , denna grymma människa som körde play by play via sms under hela jakten efter klockan i STHLM-djungeln.







Sekunden därefter fick jag ett PM från en säljare som löste samtliga bryderier. Tjoho!

Stay tuned, kör mot klockan om några FÅ timmar.
 
Topp