• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Technos Sky diver, automatisk dykare, 60-tal. *Uppdaterad 25/3, nytt pris*

Calle med C

Panerai
Nu är det tyvärr dags för min kära Sky diver att lämna och få ett nytt hem. Annat är på ingång och klockboxen är redan alldeles för full. Perlonet stannar dock hos mig.
Klockan har en riktigt härlig patina på tavlan, visare och index. Inga sprickor i lumen så vitt jag kan se.
Bezeln fungerar som den ska och är tjusigt blekt med en del repor och original-lumen kvar. Rött datum.
Boett i rostfritt stål och i ett fint skick som mäter 37 (utan kronan) x 47 mm. Boetten är en likadan som på t ex. Titus Calypsomatic. Glaset är bytt när den servades för ca ett år sedan.
Säljaren (som även hade servat den) påstod att kronan var original, men jag har inte sett en enda (som inte haft en generisk) med en liknande krona, så jag skulle någon påstå att den är AM. Den är hur som haver skruvad. 20 mm luggar. Boettlocket verkar vara ganska ovanligt. Överlag är det rätt mycket klocka för pengarna.

Edit: Den blev tidigare såld till en medlem på forumet, men returnerades. Tydligen stannade den ett par gånger med varierande gångreserv. Jag har ingen aning om vad problemet kan vara, men har personligen inte märkt av att den tjuvstannat. Sist jag kollade klarade den sig, liggandes på byrån, i ca 30 timmar och fortade sig ca 30 sekunder. Urverket är ett AS 1700/01.

Pris: 3000:- kronor med rekommenderad frakt. F2F går bra i Stockholm.

Retur: Ingen, om inte säljare och köper kommer överens om något annat.

Tråd för referenser: https://klocksnack.se/threads/rekan123.43848/

Kl1G5EL.jpg

OVFBnw3.jpg

oJbT6D2.jpg

2slmfzZ.jpg

9kSOxKM.jpg

YEm2U50.jpg

7P6W81Y.jpg

2aMJbmI.jpg

iarj7Hz.jpg

yIRhODv.jpg

11JImHe.jpg

xKNsxlC.jpg


Stulna bonusbilder:

hjLQs9v.jpg

SOzf0t6.jpg
 
Senast ändrad:
Topp