• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tekniska frågor Tudor 79090

Kloker

Cartier
Idag fick jag hem min första submariner. Efter att ha pillat lite på den dyker några frågor upp...

1. Varför har modellen bi-directional bezel när det är en submariner?

2. Bezel'n har inga "steg" utan roteras steglöst utan "klickljud". Är det som det ska? Personligen tycker jag den är ganska trög att vrida/svår att få tag i. Inte för att jag har något behov av att vrida den iofs =)

3. Tittar man väldigt, väldigt noga på sekundvisaren så hackar den fram. Som jag har försökt läsa mig till, så har klockan 28,800 bph, och det är det som styr "hackigheten". Det är samma hackighet som motsvarande Rolex Sub. Har jag förstått saken korrekt?
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Idag fick jag hem min första submariner. Efter att ha pillat lite på den dyker några frågor upp...

1. Varför har modellen bi-directional bezel när det är en submariner?

2. Bezel'n har inga "steg" utan roteras steglöst utan "klickljud". Är det som det ska? Personligen tycker jag den är ganska trög att vrida/svår att få tag i. Inte för att jag har något behov av att vrida den iofs =)

3. Tittar man väldigt, väldigt noga på sekundvisaren så hackar den fram. Som jag har försökt läsa mig till, så har klockan 28,800 bph, och det är det som styr "hackigheten". Det är samma hackighet som motsvarande Rolex Sub. Har jag förstått saken korrekt?

1. Det har alla submariner med plexiglas.

2. Jadå, se ovan.

3. Det stämmer...nog.
 

Kloker

Cartier
Ok, lägger ett par bilder här också då :)

image.jpg
image.jpg
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Sorry, du har blivit blåst. Så där ska det fan inte vara. Jag köper den av dig för en femhundring så kan du glömma och gå vidare...
 
Topp