• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tennisklockor

Viklen tennisspelare har den coolaste klockan?


  • Totala väljare
    73
  • Enkät stängd .

jonkanon

Breitling
Jag tänkte starta min första tråd med att sammanföra 2 av mina största intressen som faktiskt kommer ganska bra överens; Tennis och Klockor.
Det var nog via tennisen mitt klockintresse väcktes igen efter några år i dvala och det var framförallt denna klocka nedan som jag hakade upp mig på...

Rafael-Nadal-wimbledon-final.jpg


Rafas specialgjorda Richard Mille. Väger 19 gram och kostar typ 700.000 dollares.
Kommer givetvis aldrig ha råd med en sån, men tycker den är riktigt cool. Till saken bör sägas att det går skrönor på ATP-touren att Rafael har haft sönder 3-4 stycken och tappat bort minst en...


Sen har vi ju Federer och hans diverse klockor från Rolex som han har spons från, här med en Rolex DayDate

Roger-Federer-Wins-Wimbledon-In-2012-Wearing-A-Rolex-Day-Date3.jpg


Till skillnad från Rafael så spelar inte han med klockan, men så fort han är "off court" så syns han med en Rolex.

..och för att för stunden avsluta med ytterligare en tennis stjärna så finns ju Novak Djokovic som tydligen har ett nytt samarbete med Seiko...han hade ett spons från Audemars Piguet innan, så det känns ju lite som ett nedköp kan tyckas...

seiko.jpg

Kan ingenting om den klockan, men den ser inte så fräsig ut kan jag tycka...

Som kronan på verket, löken på laxen, så avslutar jag början på denna tråd med en omröstning när det kommer till dessa 3 herrar. Så tyck till och leverera mer tennis-spelare och deras klockor!

Jon
 

cab

Audemars
2-Faktor
Federer är kung men Nadal har coolaste klockan då han även lirar med den. Hade varit skönt att se Roger lira med sin DD =)

Wawrinka kör ju AP in action också.

Stanislas+Wawrinka+2013+Australian+Open+Day+F3R-dVTQi2Ix.jpg
 

jonkanon

Breitling
Kollade lite mer om Novaks Seiko samarbete...han ska tydligen ha lite hopkok av deras klockor beroende på vad han håller på med, och i vilka situationer han är i. Den som är på bilden är tydligen en Astron GPS Solar som använder GPS och laddas med solljus och ändrar tidszonen automatiskt med hjälp av detta...
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Till skillnad från Rafael så spelar inte han med klockan, men så fort han är "off court" så syns han med en Rolex.


Federer träningsspelar och värmer upp med klockan ganska ofta enligt honom själv. Älskar hans uttal av "DEYTÅNA"



22_iwc_iw371413_gruen_bb.jpg


IWC Portuguese Boris Becker edition

beabqfffvlmuosw3elto.jpg


Björn Borg är ambassadör för Rolex. Här med en grön Day-Date.
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Björn Borg visar tydligt sin gröna Day-Date på senaste(?) omslaget av King Magazine!
 
Topp