Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Terten Watch

Diskussion i 'Vintage' startad av break out, 3 november 2015.

1. break out
    Trådstartare

break out Bonde

Från:
    Stockholm
    Jag köpte en liten klocka på Kaplans i lördags. En Terten Watch från enligt uppgift 1970. Fungerar än så länge utan anmärkning och är i ett ok skick för sin ålder och pris. Jag hade ett svart nato liggandes som den får sitta på så länge, tycker att det funkar bra.

Jag har försökt att hitta någon info om Terten Watch men inte lyckats. Är det någon som vet något om märket? Det ligger en på Chrono24 också som verkar ha samma urverk som den som jag köpte.
    Klocka 3.JPG

Fredrik (Swe) och Rozzy gillar detta.
  2. denjohan

denjohan Friends of KS

Jag har haft en sådan. Litet schweiziskt märke som dog sotdöden i quartzkrisen. Kul klocka med ett _extremt_ simpelt verk. Säg till om du ledsnar på den, köper den gärna av dig då jag saknar den jag hade.

break out gillar detta.
  3. denjohan

denjohan Friends of KS

Så här såg min ut.
    Photo[1].jpg

break out gillar detta.
  4. break out
    Trådstartare

break out Bonde

Från:
    Stockholm
    Ok! Tack för informationen. Jag lovar att säga till om jag tröttnar på den.

Jag fick inte med något armband men hade det här gamla svarta natobandet som passar rätt bra. Har du någon aning om vad det kan ha varit för band när den var ny? Vad mer för typ kan passa?

5. denjohan

denjohan Friends of KS

Inte en susning vad som satt på från början. Jag körde min på ett honungsfärgat rally, riktigt snyggt.

break out gillar detta.