• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Test / Klockvärldens tio klassiker - Hur många poäng har du?

Xalle

Audemars
2-Faktor
Får nog inom snar framtid lägga in en beställning på en PP för jag är visst inte klockintreserad...
 

Ryttaren

Rolex
3 poäng

image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg
 

Dr Puh

Audemars
2-Faktor
Skönt att få det bekräftat, jag är klockintresserad. Men antagligen bara lite, för det blev bara en liten poäng.
 

Andersml

Audemars
2-Faktor
2 Daytona - sålda
1 IWC Chrono - såld
1 Panna - såld fan jag vill ha en ny Panerai !!!
1 Carrera vintage - finns kvar

5p

Kommer nog inte köpa någon av de andra heller.....men en Panerai kommer framöver hoppas jag.
 

tossefar

Cartier
Asch noll poäng. Jag kommer dessutom bara upp i fem klockor på listan som jag faktiskt skulle vilja äga, så jag vinner nog inte den här tävlingen!
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Hej hej,

King listar tio klassiker i sitt senaste nummer:

Breitling Navitimer
Audemars Piguet Royal Oak
Cartier Tank
Iwc Pilot's Watch Chronograph
Patek Philippe Nautilus
Officine Panerai Luminor
Rolex Daytona
Omega Speedmaster
TAG Heuer Carrera
Jaeger-LeCoultre Reverso

Saknas kanske en dykare...men vad vet jag...

Till frågan: Hur många poäng skrapar du ihop i din klockkarriär? En poäng per King klassiker. Som flippare så går det förstås att ha fler än tio poäng :)

1-3 poäng -> klockintressrad
3-7 poäng -> klocksamlare
7-10 poäng -> WIS
> 10 poäng -> inte klok

Själv öppnar jag med 12 poäng...
0 poäng = har inte den summan / fullständigt ointresserad. King är vår GUD allena
 
Senast ändrad:

TimeDealer

Cartier
Zero!!! Jag är helt ointresserad av klockor då med andra ord.... Saknas en massa klassiker. Kanske att dem på King inte är så intresserade :D
 
Topp