• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

testat två lite mer udda guldare...

poormans

Rolex
snabbtestade två lite udda gulddinkor härom dagen men tyvärr bara två taskiga handledsskott på dem

JC'n var väl spontant trevligast och klart fetast med två tidszoner, am/pm funktion men bulgari chronon var väldigt trevlig och kändes som riktigt bra i kvalitet och finish


 
Sitter ju på JLCn fast stålversionen, trevlig rackare. Kul också att kunna köra uddafågel-looken med urverket "utåt".

14203626488_7ae6b3c43a_b.jpg


14203669689_65942c9a68_b.jpg
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
JLCn var riktigt schysst.

Bvlgarin såg fejk ut (alltså tycker modellen i sig i det materialet ser ut som nått man tjackat på stranden i Patong).
 
Fast då tappar den ju lite funktionen, om båda sidorna är glasade. :D

Fast du kanske inte brukar spela så mycket polo? ;)


Vem spelar egentligen polo :) ? Tycker det är klart trevligare att se den snygga JLC-kalibern än ett stycke blankpolerad metall. Dessutom, om man vill gravera kan man ju göra det i "underredet" så att säga.
 

poormans

Rolex
något som slog mig var faktiskt hur tajt och distinkt bulgarin var i tryckknappar och krona samt mkt bra finish på boett och urtavla, jag blev förvånad:)

cheers
christian
 

DrDre

Patek
Man kan ju tycka vad man vill om Bulgarin (jag köpte en till min fru, i guld, som hon kallade Vulgari). Men, den tillhör ändå en ganska liten grupp av "klassiker" bland dress watches. Kanske inte riktigt på samma nivå som några av Cartiers (tex Santos och Tank) eller JLC Reverso (som ju iofs har ett långt avbrott i sin historik), men den har ändå funnits sedan 70-talet och med i stort sett samma design. Och det är faktiskt inte så många klockor som kan matcha det. Så nog förtjänar det respekt.

Så här såg den första automatvarianten ut (tror jag) från 1977.

Bulgari_Bulgari_Bulgari_02.jpg
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Man kan ju tycka vad man vill om Bulgarin (jag köpte en till min fru, i guld, som hon kallade Vulgari). Men, den tillhör ändå en ganska liten grupp av "klassiker" bland dress watches. Kanske inte riktigt på samma nivå som några av Cartiers (tex Santos och Tank) eller JLC Reverso (som ju iofs har ett långt avbrott i sin historik), men den har ändå funnits sedan 70-talet och med i stort sett samma design. Och det är faktiskt inte så många klockor som kan matcha det. Så nog förtjänar det respekt.

Så här såg den första automatvarianten ut (tror jag) från 1977.

Bulgari_Bulgari_Bulgari_02.jpg

Absolut är den det, designad av GG dessutom.
( Bvlgari Bvlgari )
 

tissoter

Audemars
snabbtestade två lite udda gulddinkor härom dagen men tyvärr bara två taskiga handledsskott på dem

JC'n var väl spontant trevligast och klart fetast med två tidszoner, am/pm funktion men bulgari chronon var väldigt trevlig och kändes som riktigt bra i kvalitet och finish



JLC är lite häftig men Bvlagarin känns lite parfymaktig på något sätt.
 
Topp