• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

TGIF Löningsfredagen den 25/4!

Singular

Rolex
2-Faktor
wgeETrp.jpg
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Kommer den på länk också eller är det eftermarknadsköp?

Första omgågen som kom under förra året såldes bara på läder, inklusive den jag har. Enligt uppgift ska det gå att köpa den med länk i nästa omgång, som har utlovats till april i år, dvs nu. Själv köpte jag till länken separat för ett par månader sedan. Blir en helt annan klocka då. Otroligt snygg och bekväm länk för en rimlig penning. Du kan se lite fler bilder här:

https://klocksnack.se/threads/vad-var-det-nu-i-den-där-sinn-asken-från-igår.19893/
 

JesperO

Rolex
En solstrålande helg står inför dörren och för en gångs skull har jag fått göra en liten hjälpinsats på jobbet för en icke klockfrälst. Mitt högra parabolöra snappade upp: "bzz bzz fyller år, bzz bzz Rolex, bzz bzz 43 000 känns ju iofs jäkligt dyrt...". Givetvis pinnade jag illa kvickt bort till platsen för detta surr och högg berörd herre.

- "Är du på gång att köpa klocka?"
- "Nä, det är till min fru som fyller 50. Vet att hon skulle bli överlycklig för en Rolex."
- "Vet du vilken modell du vill ha?"
- "Jag tror det, har spanat in en som heter Datejust."

Här klickade han in på Rolex hemsida för att visa. Han navigerade sig fram till klockorna och pekade på en Datejust II.

- "Är du säker på det? Det där är en Datejust II som mäter 41 mm, ska du verkligen ge din fru en så stor klocka? Annars finns ju Datejust i 36, 31 och 28 mm, och däremellan har du Date som mäter in på 34 mm.."
- "Oj, nä hon ska ha en mindre modell."
- "Som din ungefär?" (Här mätte vi hans klocka och konstaterade ca 35 mm).
- "Nä, den ska vara mindre än min, fast kanske inte för tantigt liten."
- "Gott, då verkar det som om det är Datejust 31 mm du är på jakt efter. Vill du ha räfflad ring eller slät? Romerska siffror? Arabiska siffror? Endast stavindex utan siffror?"
- "Öhh, vill att den ska vara ganska clean så nog bara stavindex."
- "Färg på tavlan? Finns ju bland annat i vit, svart, champagne, rosa, silver.."
- "Öhhh..."
- "Sen har du ju armbandet att tänka på, ska det vara Jubilee eller Oyster?"
- "Öhhh..."

Här guidade jag in honom på en sida med ca 200 modeller av DJ 31mm att välja bland, och han blev smått frälst. Här skulle han minsann in och grotta ner sig för att välja rätt modell!

underbart!!!
en sann insats för mänskligheten... du har nu 10 ave maria tillgodo!!!
 
Topp