• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The abomination of Frankensteins monster (made in China)

tommyren

Cartier
2-Faktor
Kraftigt imponerad av @Gummo och @BarbaBaba och hur de lyckats drunkningsmodda sina klockor tänkte jag att jag skulle kasta mig in i leken.
De enda klockorna jag har kvar som är nåt att ha är en turtle, Seiko 6309-7040 anno 1979 och en Pogue, och de vill jag inte sätta kniven i.
Innan jag började hänga på KS fick jag en Submariner-homage från Kina. Inget man vill ha på armen, så sista åren har den legat i en låda och skämts. Den rackarn kan man ju döda och återuppväcka utan dåligt samvete.

Sagt och gjort. Isärplockning gick som en dans men när jag skulle börja tortera tavlan med hjälp av eld istället för vatten ramlar lumeplupparna av. Nåja. Eld, saltvatten, klorin, färg, sandpapper, spott och spe. Lite senare är tavlan ok men insertet är brandat och det går inte. Bort med glas och fram med scotch-brite. Logga borta och glaset ska dit igen. Eftersom det är kinesiskt skit vi snackar om så är glaset tunt som fasen och när det ska på plats så knäcker jag det.
Ridå.
Rotar vidare i skämslådan och hittar ett dome-glas på en annan kines. Slakten är ett faktum.
Boetten leker rallybil på gruset och får battlescars, visarna härjar runt med eld och vatten och vi närmar oss montering.
Jag har lumepulver på ingång och är kluven. Ska plupparna lysa eller förbli döda?
Är det ok att härja loss med kineser eller ska tråden bort?
Admins, ödet ligger i era händer.

Ja just det ja, bilder måste man ha.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 

tommyren

Cartier
2-Faktor
Tack för kommentarerna. Som det monster den är så lever den inte efter ihopsättning. Minutvisaren flyter som den ska men timvisaren står still. Jag vrider på kronan och bara minutvisaren rör sig. En annan dag, när jag har mer tålamod, ska jag titta vidare på det ;)
image.jpeg
image.jpeg
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Är det lysmassa i visarna du syftar på? Det vore spännande om man kunde blanda till lite lume med typ bränt mjöl för att få svart/brun lume. Skulle passa ditt brända tema. Att timvisaren inte rör sig kan vara för att den ligger närmast tavlan och kanske tar emot, det var därför jag hade en liten häftmasse dutt där. Annars kan jag bara säga -välkommen till mördar klubben :pirate:
 

Alruts

Rolex
Pledge Member
Är det lysmassa i visarna du syftar på? Det vore spännande om man kunde blanda till lite lume med typ bränt mjöl för att få svart/brun lume. Skulle passa ditt brända tema. Att timvisaren inte rör sig kan vara för att den ligger närmast tavlan och kanske tar emot, det var därför jag hade en liten häftmasse dutt där. Annars kan jag bara säga -välkommen till mördar klubben :pirate:
Om du køper hvit eller gul lume, kan du få den fargen du vil ved at skava ungarnas vattenfarger med en kniv och blanda i lumen. Vil alltid lysa grønt, men vil ha rett farge på dagtid.
 
Topp