• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The båtten är nådd

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_1559.PNG

Dags att rensa bort skiten från säljsidan kanske?
En säljannons på ett Natoband för 120kr och nu kommer golfbollar för 1000kr. WTF.

#tillbehörskategoriförhilivvi
 
Senast ändrad:

Affe

Una vida loca
2-Faktor
IMG_1559.PNG

Dags att rensa bort skiten från säljsidan kanske?
En säljannons på ett Natoband för 120kr och nu kommer golfbollar för 1000kr. WTF.

#tillbehörskategoriförhilivvi

Haha...dyra bollar om man skulle slå bort dom i vattenhindret på första hållet :D! Dock håller jag med om att det har dags att ta bort allt junk på K&S så länge det inte har med klockor och tillbehör att göra!!!
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Alltså.. Titleist DT solo bollar för en lax? Vad kostar de på stadium, 149:- ?
Förutom det faktum att det varken är klockor eller klocktillbehör.
Usch.
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Hade varit smutt med en filtreringsfunktion. Gärna även möjligheten att spara olika filter.

Exempelvis:

Lull:
- Armband
- Keps
- Golfboll
- Godis

Klockor:
- Märke
- Prisintervall
- Årsmodell
- Skick
- Fullset
- Komplikationer
- Diameter
- Stad


Fast det hela bygger ju på att ett formulär finns från första början när säljaren skapar annonsen. Obligatoriskt att fylla i returpolicy, bifoga bild osv...
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Tydligen inte självklart för vissa. Det har varit flera som surat över annonsen och trott att jag är seriös :p
Golfbollarna är ungefär på samma nivå, men den killen verkar vara seriös. Folk får såklart göra vad de vill med sina pengar, men jag kan i alla fall inte förstå varför någon skulle betala mer än normalpris för reklambollar.
 

Crispie

Rolex
Har skvalpat runt ett par JLC manschetknappar länge som fan nu också. Stör mig alldeles för mycket på det. Bumpas dagligen också...
 

Riley

Panerai
Tur att det var något så fränt som PP och inte Omega på golfbollarna den här gången.
Så halva forumet slapp gå bananas över hur Omega säljer ut sig.
Och ja det finns även golfbollar med Omega på, så ni behöver inte googla för att bildposta det.
 

tim.stockholm

Cartier
2-Faktor
Hallå hallå, det var inte meningen att skapa rabalder grabbar, ursäkta för det.

Hade helt enkelt ett gäng märkesklocksrelaterade prylar liggandes så jag tänkte att jag städar ur lite. Det är inte så att jag postar och bumpar sånna prylar varje dag. Det finns ju uppenbarligen folk som är intresserade av klockprylar, nyckelringar och sånt köps och säljs jämnt på forumet. Golfbollarna bytte jag mig till via detta forum, så det var liksom ingen direkt gåva från Rob E (inte för att det skulle vara ett hinder egentligen, man behåller ju de giveaways man vill behålla och säljer resten).

Värdet på sånna här prylar är ju alltid svårt att fastställa, men prissättningen var ganska simpel. Jag kollade ebay efter liknande saker och prissatte därefter. Hitta ett gäng Rolex bollar för 700kr, så iom att Patek är lite stekigare så rundade jag uppåt. Inte konstigare än så. Sen om nån är villig att betala för det är ju en annan sak.
Dessa är nog inte heller för att spela golf med, bör betraktas mer som samlarobjekt. Folk köper ju Rolex nyckelbanden för 200kr, finns obrandade på Sergels Torg för 19kr liksom.

Men som sagt, det var inte meningen att vässa folk.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hallå hallå, det var inte meningen att skapa rabalder grabbar, ursäkta för det.

Hade helt enkelt ett gäng märkesklocksrelaterade prylar liggandes så jag tänkte att jag städar ur lite. Det är inte så att jag postar och bumpar sånna prylar varje dag. Det finns ju uppenbarligen folk som är intresserade av klockprylar, nyckelringar och sånt köps och säljs jämnt på forumet. Golfbollarna bytte jag mig till via detta forum, så det var liksom ingen direkt gåva från Rob E (inte för att det skulle vara ett hinder egentligen, man behåller ju de giveaways man vill behålla och säljer resten).

Värdet på sånna här prylar är ju alltid svårt att fastställa, men prissättningen var ganska simpel. Jag kollade ebay efter liknande saker och prissatte därefter. Hitta ett gäng Rolex bollar för 700kr, så iom att Patek är lite stekigare så rundade jag uppåt. Inte konstigare än så. Sen om nån är villig att betala för det är ju en annan sak.
Dessa är nog inte heller för att spela golf med, bör betraktas mer som samlarobjekt. Folk köper ju Rolex nyckelbanden för 200kr, finns obrandade på Sergels Torg för 19kr liksom.

Men som sagt, det var inte meningen att vässa folk.
Nu var det inte just din annons som var bekymret (klickprylar är kul) utan det faktum att folk säljer precis allt, exempelvis en säljpost för ett Natoband värde 120kr, eller ett SEIKO-glas till en opopulär modell. Inte konstigt att en annons hoppar bak 6 sidor på ett dygn. Vi behöver en tillbehörskategori, minst.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Hallå hallå, det var inte meningen att skapa rabalder grabbar, ursäkta för det.

Hade helt enkelt ett gäng märkesklocksrelaterade prylar liggandes så jag tänkte att jag städar ur lite. Det är inte så att jag postar och bumpar sånna prylar varje dag. Det finns ju uppenbarligen folk som är intresserade av klockprylar, nyckelringar och sånt köps och säljs jämnt på forumet. Golfbollarna bytte jag mig till via detta forum, så det var liksom ingen direkt gåva från Rob E (inte för att det skulle vara ett hinder egentligen, man behåller ju de giveaways man vill behålla och säljer resten).

Värdet på sånna här prylar är ju alltid svårt att fastställa, men prissättningen var ganska simpel. Jag kollade ebay efter liknande saker och prissatte därefter. Hitta ett gäng Rolex bollar för 700kr, så iom att Patek är lite stekigare så rundade jag uppåt. Inte konstigare än så. Sen om nån är villig att betala för det är ju en annan sak.
Dessa är nog inte heller för att spela golf med, bör betraktas mer som samlarobjekt. Folk köper ju Rolex nyckelbanden för 200kr, finns obrandade på Sergels Torg för 19kr liksom.

Men som sagt, det var inte meningen att vässa folk.

Rabalder vet jag inte.. Själv är jag inte direkt upprörd men förvånas över att folk betalar sådana summor för, som i detta fall, ganska billiga bollar bara för att det står PP på dem. Jag tillhör dock inte målgruppen, jag har aldrig varit intresserad av merch utan föredrar huvudprodukterna.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Rabalder vet jag inte.. Själv är jag inte direkt upprörd men förvånas över att folk betalar sådana summor för, som i detta fall, ganska billiga bollar bara för att det står PP på dem. Jag tillhör dock inte målgruppen, jag har aldrig varit intresserad av merch utan föredrar huvudprodukterna.

De blir ju iof samlarföremål och har nada med golf att göra då.. inte konstigare än att Erik Penser samlar på hotellgalgar och tvålar eller att det var stekhet att samla på tändsticksaskar när jag var ung (för länge, länge sedan......).
 

ZtaFfaN

Panerai
2-Faktor
De blir ju iof samlarföremål och har nada med golf att göra då.. inte konstigare än att Erik Penser samlar på hotellgalgar och tvålar eller att det var stekhet att samla på tändsticksaskar när jag var ung (för länge, länge sedan......).
Haha. Alla med självaktning hade en stor glasburk med askar hemma. Those were the days.
On T. Upplever man detta som ett problem, ska man nog vara glad. För då har man sannolikt inga större bekymmer.
 
D

Deleted member 4412

Guest
Det roliga vore väl snarare att få veta vem/vilka som är beredda att pynta en tusing för dom där bollarna haha..
 
Topp