• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The båtten är nådd

D

Deleted member 4412

Guest
Håller till viss del med om att KS-andan sviktar.
Nu för tiden får man löjligt låga bud på klockor som redan är löjligt billiga samtidigt som de absolut flesta buden som innebär delbyte har klockor som är löjligt övervärderade.
Jomen då för man ju helt enkelt förklara att det bästa är en win-win deal där båda ska bli nöjda. Sen spelar ju även bristen på cash, tidsaspekten, desperationen på att bli av med en klocka in..
Men där är väl våra "sponsorer" från grannländerna dom värsta grisarna??
Dom vill gärna köpa nåt, skickar deras adress osv o får det att se ut som affären är klar. Sen vill dom bara betala 3/4 delar o kommer med en massa jadajada (sorry men jag bryr mej inte ett skit om hur/om dom ska gå med bra vinst)..
 
D

Deleted member 4412

Guest
Summa sumaris, fri marknad o jadajada, men skyller själva om ni dyker upp i en liknande tråd o blir brandade..
O än en gång, det är även bra att ni "host-host" hustlare får chansen att förklara er (o förhoppningsvis inse hur pinsamma ni är);)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jomen då för man ju helt enkelt förklara att det bästa är en win-win deal där båda ska bli nöjda. Sen spelar ju även bristen på cash, tidsaspekten, desperationen på att bli av med en klocka in..
Men där är väl våra "sponsorer" från grannländerna dom värsta grisarna??
Dom vill gärna köpa nåt, skickar deras adress osv o får det att se ut som affären är klar. Sen vill dom bara betala 3/4 delar o kommer med en massa jadajada (sorry men jag bryr mej inte ett skit om hur/om dom ska gå med bra vinst)..
IMG_1615.PNG

Nästa gång jag annonserar en klocka kommer jag hänga ut alla idioter som hör av sig i säljannonsen.
 
D

Deleted member 4412

Guest
IMG_1615.PNG

Nästa gång jag annonserar en klocka kommer jag hänga ut alla idioter som hör av sig i säljannonsen.
Jag skulle gärna hänga ut en av säljarna här (nämner inga namn men kommer från Finland) som budat varav mitt sista svar var betydligt hårdare än ditt där jag bad honom dra åt .... o aldrig höra av sej igen. Slipper förhoppningsvis bud från dom (från Finland) igen haha. Klart man har rätt att även lägga ett lågt bud men då får man fan i mej ta ett jävligt hårt svar;)
Sen ska vi inte ens tala om de bud man fått från blocket varav en idiot undrade om jag ville ha en Segway i byte hahaha.
 

Case

Panerai
Det jag lackar på är när vissa medlemmar får det att låta som att KS-andan är beroende av att man har mycket flis att spendera. Sunkig attityd... Det finns säkerligen många med ett brinnande intresse som av olika anledningar inte har möjlighet att spendera mycket stålar på och följdaktligen måste sälja småprylar för att kunna förnya i lådan.

Givetvis är det heller inte snyggt att ta överpriser eller ful-pruta heller.

Edit: Jag klickar inte på annonser till prylar jag inte är intresserad av. Det är superlätt att undvika ;)
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Det är ändå lite hatkärlek till dessa typer av annonser. Man hade saknat att klicka in och irritera sig lite om de plötsligt försvann :)
 
D

Deleted member 4412

Guest
Det jag lackar på är när vissa medlemmar får det att låta som att KS-andan är beroende av att man har mycket flis att spendera. Sunkig attityd... Det finns säkerligen många med ett brinnande intresse som av olika anledningar inte har möjlighet att spendera mycket stålar på och följdaktligen måste sälja småprylar för att kunna förnya i lådan.

Givetvis är det heller inte snyggt att ta överpriser eller ful-pruta heller.

Edit: Jag klickar inte på annonser till prylar jag inte är intresserad av. Det är superlätt att undvika ;)
Kan meddela att jag inte är supertät utan för närvarande en fattig student. Jag måste sälja en klocka för att köpa en osv.. MEN skulle jag vilja tjäna deg på Rolex-påsar o annat jag fått som give-aways, snåla o sälja natostraps jag köpt för en hundring o kränga för 85 spänn osv finns det bukten o blocket.. Beter man sej ok o håller en god ks-anda så lönar det sej i längden liksom. O så slipper man bli uthängd i trådar som denna vilket jag gärna skulle slippa även om min plånbok skulle må bra av några hundralappar;)
O det behöver man inte vara rik för:)
 

Case

Panerai
Kan meddela att jag inte är supertät utan för närvarande en fattig student. Jag måste sälja en klocka för att köpa en osv.. MEN skulle jag vilja tjäna deg på Rolex-påsar o annat jag fått som give-aways, snåla o sälja natostraps jag köpt för en hundring o kränga för 85 spänn osv finns det bukten o blocket.. Beter man sej ok o håller en god ks-anda så lönar det sej i längden liksom. O så slipper man bli uthängd i trådar som denna vilket jag gärna skulle slippa även om min plånbok skulle må bra av några hundralappar;)
O det behöver man inte vara rik för:)
Jag håller absolut med om att det är dålig smak att kränga freebies. Men det är heller inte helt snyggt att påtala.

Min personliga favorit är annars; "Jag har kommit över några natoband. " Eller rättare sagt, jag har köpt dem biligt på Alibaba och kränger dem för 10x priset här på KS. Inte helt fräscht.

Uppenbarligen är jag en lika god kolsupare....
 
D

Deleted member 4412

Guest
Jag håller absolut med om att det är dålig smak att kränga freebies. Men det är heller inte helt snyggt att påtala.

Min personliga favorit är annars; "Jag har kommit över några natoband. " Eller rättare sagt, jag har köpt dem biligt på Alibaba och kränger dem för 10x priset här på KS. Inte helt fräscht.

Uppenbarligen är jag en lika god kolsupare....
Inte snyggt att påtala? Som i den här tråden? Jag tycker ju det för det här är ett forum för o av entusiaster..
Jo den där grejen som du nämner känner man ju igen (kommit över några..) haha
Tror iaf vi håller med varandra om det mesta:)
 
D

Deleted member 4412

Guest
@JLW, jag fattar det du skriver men jag känner liksom inte igen mig i det du skriver. Men det blir lätt så på forum, man bildar en uppfattning och dömer ut folk om finess, forumanda och girighet baserat på ett par skriva rader. Det är inte så att jag livnär mig på "gratis annonser på klockforum" och räknar man totalt sett pengamässigt så har man nog gett mer än tagit. Syftar på KS friends bidrag, auktioner och faktum är att många klockor säljs billigare här än på blocket. Hårt prutande av klockvänner, men ändå en hand-shake & smiles.

Att använda eBay som referens för prissättning är nog inte konstigare än att använda sig av C24 och prissätta därefter. Nu valde jag att prata öppet om hur jag resonerade kring prisättningen, men jag är helt övertygade om att det finns fler som gör så, bara att de inte har skrivit det.
Skillnaden är också att man har bättre koll på priserna på en Sub jämfört med Patek golfbollar. Nästa säljare kanske postar för bollar för 500kr och den efter det 1500kr, först då kan man ta ett snitt och hamna "rättare i led".

Principer och värderingar om att sälja giveaways är vi patt. Agree to disagree. Jag tillhör dock den gruppen som gärna håller klockprylar innanför forumet och uppskattar att det finns sånna prylar att titta på och ev handla. Och nej, jag jämför inte kvalitén lädret på Rolex-korthållare mot korthållarna i Stadium. Tycker helt ärligt att Patek bollarna passar bättre här än på GolfSnack forumet.
Men i detta fall drog du ju en rövare o blev uthängd så var det verkligen värt det kan man då undra när du nu själv beskrivit dej så fint? Alla kan vi göra bort oss liksom så då borde väl en ypperlig gärning (om nu pengar inte är några problem o ks-andan är hög) att kränga bollarna till högst bjudande (eller en femhundring) o skänka pengarna till bcf:)
Problem solved o du kommer att stiga i allas ögon!!
 

tim.stockholm

Cartier
2-Faktor
Men i detta fall drog du ju en rövare o blev uthängd så var det verkligen värt det kan man då undra när du nu själv beskrivit dej så fint? Alla kan vi göra bort oss liksom så då borde väl en ypperlig gärning (om nu pengar inte är några problem o ks-andan är hög) att kränga bollarna till högst bjudande (eller en femhundring) o skänka pengarna till bcf:)
Problem solved o du kommer att stiga i allas ögon!!

De flesta här diskuterar generellt om ev den här annonsen har hamnat under rätt forumdel och rätt/fel att sälja giveaways. Något som tydligen inte är ett stort problem nog för att det ska ske en direkt förändring.
Vissa har synpunkter på prissättningen, vilket jag också kan hålla med om - men ingen har ju en aning om "rätt pris". Bortsett från Stadium då. By all means, häng ut, diskutera.

Du däremot, verkar vara mest bekymrad över vart pengarna hamnar. Du har dessutom koll på att 500kr är rätt pris. Jag tar lärdom och den av dig aviserade möjligheten att "stiga i allas ögon".
Accepterar ditt bud ovan, PM:a din adress och screenshot på ditt 500krs bidrag till BCF så kommer bollarna på posten.
 
D

Deleted member 4412

Guest
De flesta här diskuterar generellt om ev den här annonsen har hamnat under rätt forumdel och rätt/fel att sälja giveaways. Något som tydligen inte är ett stort problem nog för att det ska ske en direkt förändring.
Vissa har synpunkter på prissättningen, vilket jag också kan hålla med om - men ingen har ju en aning om "rätt pris". Bortsett från Stadium då. By all means, häng ut, diskutera.

Du däremot, verkar vara mest bekymrad över vart pengarna hamnar. Du har dessutom koll på att 500kr är rätt pris. Jag tar lärdom och den av dig aviserade möjligheten att "stiga i allas ögon".
Accepterar ditt bud ovan, PM:a din adress och screenshot på ditt 500krs bidrag till BCF så kommer bollarna på posten.
Nu blev du väl mycket grinig haha. Tyvärr har jag ingen femhundring till övers o jag vill heller inte ha några golfbollar.. Jag är inte rik vilket jag förtydligat, men tar heller inte överpriser o håller en god ks-anda vilket även det borde framgå.
Generellt tycker jag att det borde finnas en avdelning för klockrelaterade saker såsom straps, boxar, verktyg osv där då även giveaways o annat för mej totalt ointressanta objekt som är märkta med diverse klockmärken hamna. Men jag grinar inte över det, jag tror inte världen stannar upp heller pga av det..
Det som stör mej är det jag argumenterat för, vilket borde vara ganska tydligt. Har du inte förstått det är det ju bara sorgligt då jag tror att dom flesta som läst den här tråden gjort iaf tack o lov!
Läste ditt långa argument om att du blivit missförstådd o minsann visst höll en god ks-anda o la fram ett gott förslag till dej som jag tror skulle gynna dej o få folk att glömma den här tråden. Varför skulle jag ens komma med ett förslag tror du?? För att missgynna dej???
Själv bjöd jag precis på diverse frakter för över 700 spänn, sålde kläder o skor till så oerhört snälla priser att min plånbok blödde, bjuckade på en stock snus värd över 400 spänn, så snälla du, tror jag gjort tillräckligt för mina ks-bröder den här månaden:)
Dock tror jag att det är lönlöst att ens diskutera med dej (vilket känns trist) så jag utmanar dej med all vänsklaplighet istället att starta en tråd eller annons där vi båda skänker de klockrelaterade prylar vi äger till förmån för bcf. Vad sägs om det? Sj har jag bara för tillfället lite straps samt en klockrulle från @cheepo63 . Jag har själv lag ut över 1300 spänn på dessa grejer..
 

tim.stockholm

Cartier
2-Faktor
Nu blev du väl mycket grinig haha. Tyvärr har jag ingen femhundring till övers o jag vill heller inte ha några golfbollar.. Jag är inte rik vilket jag förtydligat, men tar heller inte överpriser o håller en god ks-anda vilket även det borde framgå.
Generellt tycker jag att det borde finnas en avdelning för klockrelaterade saker såsom straps, boxar, verktyg osv där då även giveaways o annat för mej totalt ointressanta objekt som är märkta med diverse klockmärken hamna. Men jag grinar inte över det, jag tror inte världen stannar upp heller pga av det..
Det som stör mej är det jag argumenterat för, vilket borde vara ganska tydligt. Har du inte förstått det är det ju bara sorgligt då jag tror att dom flesta som läst den här tråden gjort iaf tack o lov!
Läste ditt långa argument om att du blivit missförstådd o minsann visst höll en god ks-anda o la fram ett gott förslag till dej som jag tror skulle gynna dej o få folk att glömma den här tråden. Varför skulle jag ens komma med ett förslag tror du?? För att missgynna dej???
Själv bjöd jag precis på diverse frakter för över 700 spänn, sålde kläder o skor till så oerhört snälla priser att min plånbok blödde, bjuckade på en stock snus värd över 400 spänn, så snälla du, tror jag gjort tillräckligt för mina ks-bröder den här månaden:)
Dock tror jag att det är lönlöst att ens diskutera med dej (vilket känns trist) så jag utmanar dej med all vänsklaplighet istället att starta en tråd eller annons där vi båda skänker de klockrelaterade prylar vi äger till förmån för bcf. Vad sägs om det? Sj har jag bara för tillfället lite straps samt en klockrulle från @cheepo63 . Jag har själv lag ut över 1300 spänn på dessa grejer..

Du har rätt @Janne2000, jag förstår inte varför man sitter och säger åt andra vad de ska ta för priser (på kronan) och vad de ska göra med pengarna. I min värld får du ta vad du vill för dina kläder o skor och spendera pengarna hur du vill. Jag klickar på de rubrikerna som verkar intressant och om det är helt tokigt så kör jag vidare utan eftertanke. Men vi är olika där och det är jag tacksam för.
Du har onekligen gjort mycket för att främja KS-andan och är en god samarit. Din utmaning är faktiskt lockande och inget jag bangar på. Giveaways för BCF är en bra sak som ändå har blivit möjlig just pga detta forum och prylarna hamnar hos klockvänner som uppskattar de.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Dela upp K&S, är väl enda vettiga?

Sen kan man i Lifestyle annonsera vad för skit som helst och i en tillbehörskategori sälja sina give aways för en miljard om man vill.
(samtliga give ways jag fått som jag inte använder har jag skänkt eller låtit auktionera för BCF just saying)
 
D

Deleted member 4412

Guest
Du har rätt @Janne2000, jag förstår inte varför man sitter och säger åt andra vad de ska ta för priser (på kronan) och vad de ska göra med pengarna. I min värld får du ta vad du vill för dina kläder o skor och spendera pengarna hur du vill. Jag klickar på de rubrikerna som verkar intressant och om det är helt tokigt så kör jag vidare utan eftertanke. Men vi är olika där och det är jag tacksam för.
Du har onekligen gjort mycket för att främja KS-andan och är en god samarit. Din utmaning är faktiskt lockande och inget jag bangar på. Giveaways för BCF är en bra sak som ändå har blivit möjlig just pga detta forum och prylarna hamnar hos klockvänner som uppskattar de.
Gött jag har hört av mej till admin o kollar hur vi gör det på bästa vis. Auktion eller högst erbjudande är ju förbjudet via sälj så jag har frågat om det är lämpligare att starta en tråd istället:)
Så fort jag fått svar så drar jag ett pm till dej så slipper vi ta det här..
O jovisst, priser o vart pengarna går är man naturligtvis fri att avgöra själv, något jag aldrig skulle förneka, men iom att det här är ett forum så blir det ju en viss transparens så situationer som denna blir uppmärksammad. Men nu löser vi ju det här o du har stigit avsevärt mycket i mina ögon, både genom att du har besvarat denna tråd samt antagit mitt förslag (samt visat sej vara en rätt hygglig prick haha);)
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Gällande give-aways så är det ju ofta en del av paketet när man handlar hos AD, så indirekt betalar man ju faktiskt för prylarna vilket folk inte verkar tänka på. Man kan ju inte bara gå dit och hämta saker. Så att jämföra med tex en gåva från familj eller vänner blir lite tokigt.

Själv har jag en hel låda med prylar från bla Rolex, nu har jag ju iofs inga planer på att sälja sakerna trots att dom bara ligger och samlar damm. Men skulle inte tveka om jag verkligen behövde pengarna, har ju fått dom i samband med köp som genererat vinst för ADn.

Hurvida det ska ske på K&S är en annan fråga.
 

marw

Panerai
2-Faktor
Vill bikta mig och erkänna att jag en gång sålde ett resefodral från JLC som jag fick helt gratis av Nymans. Förvisso var det väl någon typ av kompensation för att de tyckte synd om mig i ett garantiärende, se länk: https://klocksnack.se/threads/jlc-resefodral.63974/
Aldrig sålt något så fort på KS och fått så många svar på kort tid men uppenbart har jag sannolikt syndat. Vill inte riskera att straffas av klockguden som jag hört är skonlös. Vi syndare riskerar att bara få posta i breitlingtråden och endast se den där annonsen på sjöö sandström jackan med brännmärke från cigg.

För övrigt så tycker jag att det vore utmärkt att dela upp köp sälj i underavdelningar.
 
Senast ändrad:
Vill bikta mig och erkänna att jag en gång sålde ett resefodral från JLC som jag fick helt gratis av Nymans. Förvisso var det väl någon typ av kompensation för att de tyckte synd om mig i ett garantiärende, se länk: https://klocksnack.se/threads/jlc-resefodral.63974/
Aldrig sålt något så fort på KS och fått så många svar på kort tid men uppenbart har jag sannolikt syndat. Vill inte riskera att straffas av klockguden som jag hört är skonlös. Vi syndare riskerar att bara få posta i breitlingtråden och endast se den där annonsen på sjöö sandström jackan med brännmärke från cigg.

För övrigt så tycker jag att det vore utmärkt att dela upp köp sälj i underavdelningar.
Alla vet ju att resefodral är the shit och står i en klass för sig, det är sen gammalt i klockvärlden. Lätt värt en egen kategori i K&S. Har en från Patek i mitt bankfack, enda pensionssparandet jag behöver. :D
 
Topp