• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The bastard son, detta har ni inte sett förut..

acce1999

Patek
2-Faktor
20140131_213921.jpg
Beach Daytona... :D Påhittig just nu. Vad mer har du på lut? 1675-tavla o visare i din 1655?

image_zps639cd28e.jpg


A
 

Målarn

The Steak
Dessa Beachtavlor är sjukt udda och ganska så dyra också, men jävligt Snygga och den gröna är nog min favorit :)!!

Om jag minns rätt så finns det 4st?! olika färger, blå/turkos, grön, gul och rosa??
Och dessa klockor har inte dem vanliga gröna Rolex boxarna heller utan varje klocka har tavlans färg på boxen.


17081301[3].jpg
04021303[0]2.jpg
Rolex-18k-W-G-MOP-Dial-Cosmograph-Daytona-Beach-B-P-116519[4].jpg
10852_MAIN_4823.jpg
White-Gold-Ladies-Beach-Daytona.jpg
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Dessa Beachtavlor är sjukt udda och ganska så dyra också, men jävligt Snygga och den gröna är nog min favorit :)!!

Om jag minns rätt så finns det 4st?! olika färger, blå/turkos, grön, gul och rosa??
Och dessa klockor har inte dem vanliga gröna Rolex boxarna heller utan varje klocka har tavlans färg på boxen.


Stämmer bra det!
 

Wi

NLA
2-Faktor
Lite wtf men ändå ballt och unikt! Berätta gärna mer om tavlan, är den emaljerad?
Svår att få tag på, innebär det att RobE inte kan beställa? Jagat länge?
 

Wi

NLA
2-Faktor
Till de nyfikna. Lite snabb info om MOP-tavlor. Riktigt ballt, hade gärna vela se tavlan irl!

Rolex Mother-of-Pearl (aka MOP) are the most popular among custom Rolex dials. First introduced in the late 80s MOP dials have never become widely used on Rolex watches, mostly due to the hefty price tug associated with this dial design.
What makes pearl dials so special is its unique color combination. Pearls are organic composite materials produced by some mollusks as an inner shell layer. It consists of many layers produced at different times and bonded together by nature. The result is very iridescent colors and each piece reflects light in a different way.
 

demondave

Rolex
Inte bara Beach Daytona, skulle passa perfa i Daytona Beach. Den tavlan sammanfattar på nåt vis den staden, lite bortglömt, lite efter sin storhetstid.. Men egentligen riktigt jäkla najs! Jag gillar, och riktigt impad av gut'sen som krävs :)
 
Topp