• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The japan style - paketöppning

Horologist

Cartier
Med det yrande lappmöglet som enda vän på vägen körde jag till posten i förmiddags och hämta ut ett paket. Paketet borde egentligen varit här tidigare men tullen tyckte det var kul att titta på innehållet :mad: .
Jag höll på att avslöja denna i min förra öppningstråd :)

Med kaffet färdigbryggt kavla jag upp ärmarna, tog av SCEB011:n och plocka fram kniven.
paket_zps4f9434ab.jpg


Stor kartong innehöll en stor box:
bubbel_zps3725287b.jpg


Ett fint kort skickade de med också:
card_zpsa1b4c66d.jpg


Boxen avklädd:
lada_zpsd69cdcf2.jpg


Vad är det som gömmer sig här då?:
ladaoppen_zps44f50d9e.jpg


Jo en SEIKO SBDL021 PROSPEX FIELDMASTER:
oppenbox_zps4e6c201b.jpg


Ligger fint i boxen:
open2_zps8430bb97.jpg


Härlig finish:
ls1_zpsd7f0f3dd.jpg


ds1_zps8319c01e.jpg


rs1_zps1e387906.jpg


ds2_zpsc171ac75.jpg


Ingen dum tavla:
face_zps34ebfadf.jpg


Så på med klockan på handleden:
wrist_zpsb811d1a0.jpg
 

babanker

Panerai
Riktigt fin! Vad mäter en sådan? Hur är det att vrida på bezelen när man har begränsad vridyta? Något man kanske kmr störa sig på? Fast man kanske inte använder mer yta egentligen. :)

Må väl,
 

Horologist

Cartier
Riktigt fin! Vad mäter en sådan? Hur är det att vrida på bezelen när man har begränsad vridyta? Något man kanske kmr störa sig på? Fast man kanske inte använder mer yta egentligen. :)

Må väl,
Den är elativt stor...ca 48 mm men det märks inte. Inga probs att vrida bezelen men visst det tar lite längre tid då man får byta grepp om man skall flytta den mycket.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Så skönt, för den ser lite hög ut på bilden. Hade varit kul att testa en liknande någon gång, skulle vara en perfekt present till min pappa som gillar lite större klockor!
 
Topp