• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The Karlskrona Watch Company Treudd Dive Watch - Official Pre-Order Information

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hello all...
I am pleased to announce the following official Pre-Order information regarding the Karlskrona Treudd Dive Watch:


Specifications

Material - 316L Stainless Steel Case
Case Size - 43mm X 49mm
Case Width - 14mm
Lug Width - 22mm
Movement - Sellita SW200-1 Automatic (Hacking)
Water Resistance - 300M
Crystal - Sapphire with AR Coating
Bezel - 120 Click Ceramic Rotating, Fully Lumed
Crown - Screw Down, Signed
Case Back - Screw Down, Signed
Bracelet - Brushed Link, Signed Clasp
Strap - Bradystraps Avenger Water Resistant Sailcloth
Kit - Signed Zipper Travel Case
Availability - Black Dial, Limited Run of 200 Watches, Individually Serially Numbered
White Dial, Limited Run of 200 Watches, Individually Serially Numbered
Warranty - 12 Months

Price - $475.00 USD
Estimated Delivery - Spring 2015






Prototype Pictures













Pre-Order Mailing List Information

If you would like to be placed on the Pre-Order Mailing list, please send me an email to: [email protected]

*** Please indicate if you are interested in the Black or White dial ***

I will confirm your place on the list and will update you on the progress of this project going forward.





Thank you to everyone here on this great forum for your support, input and suggestions. I truly appreciate it.


Best,
Todd
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Really nice slick design you settled for! Great work. Don't have a spot in my watch drawer for it though
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
By the way; Good to see the sailcloth is finally available in a water resistant version. I love the original bradystrap sailcloth.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
I like it, not so massive as I thought it would be and price seems good! Only no for me is the "Karlskrona" writing, would have been perfect with just the logo in my opinon offcourse.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Great design on it! Loving it! And the blue second hand, perfect!

I'm sad to see that you removed the Karlskrona shield on the dial, loved that one.

Question, the glass. Will it be flat or domed? Please say domed...please say domed... :D

Unfortinetly, 43mm is a bit big in my opinion, was looking to replace my 42mm Seiko but I want to go down to 40.
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Klocksnackare,

Jag har varit i kontakt med Todd en längre tid och vi har b.la. diskuterat Treudden.

Han mailade mig idag om att han inte har fått tillräckligt stort intresse för Treudd och hittils har alldeles för få skrivit upp sig som intressenter (Kolla första posten för info). Om det fortsätter såhär kommer projektet att läggas ner då det kostar för mycket att producera.

Så kom igen nu! Jag, Todd och många därtill vill verkligen att detta ska bli verklighet, så skicka iväg ett email till honom!
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Hmmm.... Om jag ger dig ett offer you can't refuse? ;) Eller räknar du födelsår både i gregorianska och armeniska kalendern för att säkra upp födelsedagsklockan? :)
Nä jag kör efter mohammedanska kalendern. Vilket fortfarande gör mig skitgammal. :(
Men jag kan be Todd tillverka två st nr 079 gratis, men jag tvivlar på att det ger resultat. ;)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp