• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The Karlskrona Watch Company Treudd Dive Watch - Official Pre-Order Information

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Jag har varit i kontakt med Todd ett längre tag och vi har pratat lite om klockan.

Nu har vi bestämt lite annorlunda än den ursprungliga planen: Klockan kommer nu bara att släppas i 100 exemplar. Den är alltså super limiterad mina damer och herrar! :)

Jimmy
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Jag har varit i kontakt med Todd ett längre tag och vi har pratat lite om klockan.

Nu har vi bestämt lite annorlunda än den ursprungliga planen: Klockan kommer nu bara att släppas i 100 exemplar. Den är alltså super limiterad mina damer och herrar! :)

Jimmy
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Jag har varit i kontakt med Todd ett längre tag och vi har pratat lite om klockan.

Nu har vi bestämt lite annorlunda än den ursprungliga planen: Klockan kommer nu bara att släppas i 100 exemplar. Den är alltså super limiterad mina damer och herrar! :)

Jimmy
 

emilarne

Cartier
Jag har varit i kontakt med Todd ett längre tag och vi har pratat lite om klockan.

Nu har vi bestämt lite annorlunda än den ursprungliga planen: Klockan kommer nu bara att släppas i 100 exemplar. Den är alltså super limiterad mina damer och herrar! :)

Jimmy

Det är bra jimmy men todd har redan skrivit det :) Det är bra jimmy men todd har redan skrivit det :) Det är bra jimmy men todd har redan skrivit det :)
 

CLT

Rolex
Tror att det är dags att ta fram en prototyp snarast. Är lättare att sälja om det finns något riktigt att sälja. Är nog många som vill se "färdig" produkt innan man bokar en.

Eller har jag fel?
 

sveol

Cartier
UPDATE:

I have decided to cut down the number of watches to 100 of each dial. Each watch will be individually serially numbered XXX/100. At this time, I am approximately 50% reserved for the black dial and 30% for the white.

I am in the initial prototype phase and hope to have both pieces built and ready for initial testing over the next 60 days.


Best,
Todd @ KWC

Great news. Let's hope you get the orders needed and that delivery will be possible earlier than spring 2015

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
 
Yes, the prototypes are key now. I am in the beginning phase of that as we speak. I need to have the two movements delivered and then production will commence. My goal is to have both ready to show and test in December.

I will certainly keep this thread updated.

Thank you all for your continued support and input. Everyone here has been wonderfully helpful.


Best,
Todd
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
UPPDATTERING

EN hemsida för klockan håller på att byggas, men är ej publicerad ännu. Tanken är att när www.karlskronawatch.com finns uppe kommer den att fungera som dels informationsspridning/nyheter men även att själva butiksdelen kommer att ligga på sidan. Det håller på att jobbas med denna just nu, men är tyvärr inte helt färdig ännu.

De två första urverken för prototyperna är nästan helt färdiga och efter detta kommer att följas av de inledande testerna och utvärderingarna av klockan.

Tyvärr finns inga datum för lansering ännu, men det börjar röra på sig i alla fall!

Jimmy Eriksson
 
There will be a one year warranty and service will run through the United States at this time. I am investigating a European service center that could take care of European customers.
 
Hello all...
I am extremely excited to announce that the Treudd project has gone into Production Stage 1. I plan on having both the black and white dial test watches ready for first views in February. I will post pictures here.

Thank you to everyone for their terrific support. I truly appreciate this forum as well as all of my great customers.

Best,
Todd @ KWC
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Hello all...
I am extremely excited to announce that the Treudd project has gone into Production Stage 1. I plan on having both the black and white dial test watches ready for first views in February. I will post pictures here.

Thank you to everyone for their terrific support. I truly appreciate this forum as well as all of my great customers.

Best,
Todd @ KWC
Exciting news, I am looking forward to the first pictures and reviews.

Good luck with the production :)
 
P

Philippe Stern

Guest
Då jag bott i Karlskrona i ca 15 år så är klockan nästan ett måste för mig. Svårt att inte köpa en. Mailar beställning nu.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp