Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

The Korean Clock Lady

Diskussion i 'Diskussion' startad av Affe, 29 mars 2014.

1. Affe
    Trådstartare

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
    Detta är ett klassiskt radioklipp, han ringer upp en koreansk kvinna som har en klockverkstad. Det roliga är att han spinner på att hon skall säga ordet clock hela tiden, men det går inte så bra får ni höra, hehe! Enormt taskigt, jag vet, men enormt kul att lyssna på, Enjoy!

Mrjsander, Rookie, Bauuer och 10 andra gillar detta.
  2. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Gammal men lika väl kul fortvarande. :)

3. Guillbert

Guillbert Friends of KS

Första gången man hörde den garva man gött :)

4. Tore Skogman

Tore Skogman Friends of KS

Jag är inte speciellt förtjust att göra sig lustig på andras bekostnad och ser inte alls det roliga i att en person pga av sin lingvistiska bakgrund har svårt för att uttala vissa ord. Visst kan det vara på sin höjd lite lustigt om det dyker upp spontant i en speciell situation men att aktivt försöka frammana är bara tecken dålig smak och personlighet.

Med andra ord jag skrattade inte en enda gång...

Gio och Affe gillar detta.
  5. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Hahah den där är fin!

6. Affe
    Trådstartare

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping

Kom igen nu Tore! Så jävla farligt är det inte, men du är väl en sådan buttergubbe som tycker det är fel och säga Arab Chocolate om en klocka och dess tavla också, pga att det är rasistiskt.

http://klocksnack.se/threads/fru-kvoten.21527/

Bilder lånade av chrisse ;)

K-S, Mattias79, paradis och 3 andra gillar detta.
  7. Chrisse

Chrisse The King of Jesters

Från:
    Göteborg
    Jag har postat denna ljudsnutten tidigare OCH jag älskar min chokladarab :D

Jonte73 och K-S gillar detta.
  8. Affe
    Trådstartare

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping

OK! sökte på tråden men fick inga träffar, sorry!

9. Chrisse

Chrisse The King of Jesters

Från:
    Göteborg
    Nej va inte det. Den kan postas några ggr till utan att bli gammal :)

Affe gillar detta.
  10. Jens

Jens I'm only in It for the drugs!

Från:
    Mordor
    Vansinnigt roligt!!! Hade aldrig hört den förut.

I fortsättningen så tycker jag att vi lägger in en Tore-varning i alla inlägg som kan uppfattas som kränkande.

J

Nexus, K-S, Mattias79 och 3 andra gillar detta.
  11. Jonte73

Jonte73 Friends of KS

Hahahaha den hade jag missat :)

12. Tore Skogman

Tore Skogman Friends of KS

Allt är kul och roligt tills det blir ens egna bekostnad. Det är lätt att inte tänka ett steg längre när man själv inte blir drabbad. Har inga problem med ta på mig gubbkepsen och vara butter när det behövs. Enligt mig är det på tok för lätt att gömma sig bakom ord som kul, skoj, skämt och bjuda på sig själv när man kanske borde fokusera och fundera på orden konsekvenser och empati istället.

13. ErikGBG

ErikGBG Biskop

Så länge man själv garvar när folk driver med ens uttal när man är utomlands ser jag inget problem. Och det händer iaf mig varje gång typ :)

14. Stomatologen

Stomatologen Friends of KS

Haha första gången jag hörde den :D klockrent Af Sjodahl!

Affe och Jonte73 gillar detta.
  15. Affe
    Trådstartare

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping

Tore, Tore, Tore! JA! Det är lite väl taskigt det han gör när han driver med The Korean Cock Lady! Empati, visst ska man ha det, men i detta fall så måste man ju kunna se det ironiska i det hela. Tack om scenariot vore verklighet istället, hon skulle fortfarande uttala ordet clock fel (cock) eller hur.

En tanke som slår mig, hur ser du på folk som skrattar åt bloopers osv, det är också på folks bekostnad, och som du resonerar så kan man ju inte kosta på sig ett skratt när det gäller det häller, får då blir det brist på empati.

Nädu...Tore Skoman, jag tycker du är ute och cyklar i detta fall, finns värre saker här i världen, än att skratta åt en Korean Clock lady som uttalar ordet Clock, Cock istället.

Tack för Kaffet!

paradis, Boris Balkan, K-S och 4 andra gillar detta.
  16. Mattias79

Mattias79 Stadsbo

I Sverige pågår uppenbarligen en tävling i vem som kan bli kränkt eller illa berörd först. Bara själva ordet "kränkt" är så fullkomligt urvattnat att det är en skymf mot människor som blivit kränkta på riktigt. Medan moralens väktare, som vi sett exempel på i den här tråden, letar anledningar till att spela pk-kortet, sannolikt för att boosta sin egen självbild, uppfostrar vi en generation offer. En generation som beskyller samhället för sin otillräcklighet och hävdar rättigheter utan att veta vad egenansvar är för något.

Andrew, Ur led är tiden, paradis och 6 andra gillar detta.
  17. Mattias79

Mattias79 Stadsbo

Klippet är askul. Ibland skrattar någon åt mig, det bjuder jag på, ibland skrattar jag åt andra. Självklart utan att för en sekund känna att den andre skulle ha ett mindre människovärde än mig.

Affe gillar detta.
  18. hollow123

hollow123 Biskop

Från:
    Göteborg
    Hahaha fyfan vad roligt! Aldrig sett innan, ett gott skratt piggar upp när man är bakis :)

Affe gillar detta.
  19. Jonte73

Jonte73 Friends of KS

Herrugud Tore slappna av lite, ta en grogg eller nåt !
    Här inne behöver du inte vara så jvla pk det finns andra forum för det.

paradis, K-S, Affe och 1 annan gillar detta.
  20. Jens

Jens I'm only in It for the drugs!

Från:
    Mordor
    "Det är inte roligt när en gammal dam ramlar på en isig gata, men det ser jävligt roligt ut"

J

paradis, Nexus, Ernesto och 1 annan gillar detta.
  21. K-S

K-S Biskop

Och man hjälper självklart damen i fråga sen!

Jens gillar detta.
  22. Sirba

Sirba Stadsbo

Från:
    Södermanland
    Vansinnigt kul. Garvade så tårarna rann. Sambon kom och undrade vad jag höll på med. :D

Jens gillar detta.
  23. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    trodde att jag skulle ramla av stolen, som jag skrattade................:D

24. Ur led är tiden

Ur led är tiden Torpare

Helt klart bland det bästa och mest träffande jag läst på senare tid. Snyggt!

Mattias79 och Jonte73 gillar detta.
  25. DrDre

DrDre Friends of KS

Det finns nog få saker i Sverige som jag ogillar mer än att att folk hela tiden blir "kränkta" över minsta lilla sak. Svensken har ju fan blivit världens mesigaste folk som sitter och lipar och ägnar sig åt självömkan över precis allt.

Jag har tröttnat på detta nu och om folk börjar köra med det där "jag blir kränkt"-snacket så skiter jag blankt i det. Om folk är så förbannat känsliga så är det deras problem, och inte mitt och jag vägrar att anpassa mig till det. Artig, vänlig och visa hänsyn tycker jag gäller, men att anpassa sig till lipsillar, nej, det gör jag helt enkelt inte längre.

Dick Harrison skrev en rätt intressant artikel om just detta:

http://magasinetneo.se/artiklar/krankta-av-fakta/

Sirba, Mattias79, Andrew och 3 andra gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield