• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The Longines Column-Wheel Single Push-Piece Chronograph

hemingway1999

Friends of KS
2-Faktor
Deras heritageserie innehåller många fina klockor. Den här modellen som heter 1942 har jag. Klassisk men ändå lite sportig. Jag är supernöjd.

/Henrik

20151030_092649_zpsrnygk9rl.jpg
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Longines har många snygga chronosar, de i 39 mm är perfekt storlek. Men jag har nu också snöat in lite på monopushern. Hade tänkt hinna kolla in den lite närmare på Rob/Omega eventet senast men det var inte läge. Tänkte försöka hinna förbi i veckan och prova vilken ( den med svart eller vit tavla) som är snyggast på armen.
 

mmx

Cartier
Finfin. Aggressivt prissatt. Men varför 30m WR? Är ju så jävla jobbigt med 30m på moderna klockor. Rolex har ju fattat den detaljen, vem vill ha mindre än 100m?
 

par

Patek
2-Faktor
Testat den nu, tyvärr var den lite för stor(eller mycket för stor om jag fått drömma fritt) så som jag var rädd för. Långa luggar som gör att den bärs större dessutom. Tråkigt de ska göra stora klockor när formspråket och designen är så jäkla bra och skriker klassisk nätt kronograf.
 
Topp