• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The many faces of vintage Atlantic (många bilder)

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Den här sidan är orsaken till att jag gick med i klocksnack, har läst den otaliga gånger och blir alltid
IMG_4607.JPG
imponerad av allas kunskaper.
En bild på mitt eget bidrag som gick igång efter en urplockad skruv i maskineriet

IMG_6462.JPG


Du får ursäkta glaset - fick precis hem den och har inte hunnit pula något ännu.
Blev bara så paff av att jag ramlade över en till likadan att jag var tvungen att posta. Sjukt vanlig klockmodell! ;)

...ser att det hamnade en annan Atlantic med i bild också.
Bättre bild på den när det har pulats!
 

Husse

Patek
Var in till uris med en klocka som inte funkar. Hittade då denna klocka till salu hos honom.
En kronometercertifierad Atlantic! Enligt uris en mycket ovanlig modell!
IMG_2224.JPG

Kan förmedla kontakt om nån är intresserad!
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
IMG_2353.jpg


Cleans up good!
Lite till gnuggande med Autosolen så ska den nog kunna bli riktigt fin.
Rätt fräckt med gångreservmätare, ändå.


IMG_2354.jpg



Detta var den som gömde sig i bakgrunden på förra bilden.
Väldigt fräck, den också - om än på helt andra meriter. Synd på fulmetallen bara!
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
IMG_2353.jpg


Cleans up good!
Lite till gnuggande med Autosolen så ska den nog kunna bli riktigt fin.
Rätt fräckt med gångreservmätare, ändå.


IMG_2354.jpg



Detta var den som gömde sig i bakgrunden på förra bilden.
Väldigt fräck, den också - om än på helt andra meriter. Synd på fulmetallen bara!
Den automatiska var verkligen trevlig, härlig boett, patina och komplikation.
 
IMG_2353.jpg


Cleans up good!
Lite till gnuggande med Autosolen så ska den nog kunna bli riktigt fin.
Rätt fräckt med gångreservmätare, ändå.


IMG_2354.jpg



Detta var den som gömde sig i bakgrunden på förra bilden.
Väldigt fräck, den också - om än på helt andra meriter. Synd på fulmetallen bara!
Fyfasen va fräck den med gångreserven va :) ser ut som röd flake tavla hehe. Riktigt tuff! Tummen upp från mej :happyhappy:
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Tack för lite fler bilder. Jag fascinerades lika mycket, kanske mer, av klockans proveniens. För 56 år sedan dealar du med morfar. Det är inte vilken klocka som helst. Minns du något kring köpet? Varför just den? Tjatade du till dig den för att du tyckte den var fin? Fanns det fler klockor som du valde mellan? Det här var väl ändå en rätt fin klocka på den tiden? Det måste varit ögonblicket du gick från pojke till man?
 

Psykel

Patek
Tack för lite fler bilder. Jag fascinerades lika mycket, kanske mer, av klockans proveniens. För 56 år sedan dealar du med morfar. Det är inte vilken klocka som helst. Minns du något kring köpet? Varför just den? Tjatade du till dig den för att du tyckte den var fin? Fanns det fler klockor som du valde mellan? Det här var väl ändå en rätt fin klocka på den tiden? Det måste varit ögonblicket du gick från pojke till man?
Tror det var @BasOmega's morfar som var 18 och köpte klockan till sig själv för 56 år sen.
 

Bas

Patek
Ursäkta sent svar, och kanske lite otydlig text !

Min morfar köpte den till sig själv när han var 18 år gammal, för 56 år sedan.
Det var en väldigt fin klocka för någon i hans "klass". Han beskrev det som kärlek vid första ögonkastet !
Jag frågade faktiskt hur det kändes för honom, och hans svar var: Den dagen blev jag MAN.

Jag fick klockan för ungefär 5 år år sedan, då mitt intresse för klockor utvecklats på riktigt och min morfar ansåg att jag var värdig att ta hand om den tills mina barn en dag ska ärva den!

Klockan har varit med om en hel del jorden runt senaste åren, så historier finns det gott om :)

Roligt att ni tyckte om den och var intresserade!
 
Senast ändrad:

Scipio

Patek
2-Faktor
Ursäkta sent svar, och kanske lite otydlig text !

Min morfar köpte den till sig själv när han var 28 år gammal, för 56 år sedan.
Det var en väldigt fin klocka för någon i hans "klass". Han beskrev det som kärlek vid första ögonkastet !
Jag frågade faktiskt hur det kändes för honom, och hans svar var: Den dagen blev jag MAN.

Jag fick klockan för ungefär 5 år år sedan, då mitt intresse för klockor utvecklats på riktigt och min morfar ansåg att jag var värdig att ta hand om den tills mina barn en dag ska ärva den!

Klockan har varit med om en hel del jorden runt senaste åren, så historier finns det gott om :)

Roligt att ni tyckte om den och var intresserade!
Ha ha, tack för det! Kul att höra lite mer. Storytelling är ju inne nu i marknadsföringssyfte för att sälja in varumärken, men personligen tycker jag det är mycket mer intressant att höra historien kring en specifik klocka. Tack, du får utveckla den världsomspännande storyn vid ett annat tillfälle om du får lust.
 

Bas

Patek
Ha ha, tack för det! Kul att höra lite mer. Storytelling är ju inne nu i marknadsföringssyfte för att sälja in varumärken, men personligen tycker jag det är mycket mer intressant att höra historien kring en specifik klocka. Tack, du får utveckla den världsomspännande storyn vid ett annat tillfälle om du får lust.

Jah håller med dig, historien krig en specifik klocka
är så mycket mer intressant!

Själv har jag inga klock intresserade personer i min närhet tyvärr så detta forum är perfekt för mig så tack för ditt intresse :)
Ska dela med mig av en story som är värd att nämnas när jag har lite tid över :)
 
Topp