• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The many faces of vintage Enicar (många bilder)

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Den med integrerad länk längst upp till höger var ju härligt sliskig! :) Eller vad säger du Grafton?
Lite av corner office-versionen av min eleganta aftondressare från Juvenia! Vilken länk, sitter förmodligen som en guldsnok runt handleden.
$_12.jpeg
 
Såg en trevlig Enicar chronograf med ljus tavla hos tyske farbrorn på Roslagsgatan idag om det kan intressera någon stockholmsbaserad Enicarentusiast. Var inte i köpartagen, så jag kollade inte priset eller andra detaljer.
 

Novisen

Omega
Frågan är vad man gör med NOS, den med blått skulle jag vilja använda....
Den andra passade jag mest på att köpa.

Ska jag spara en som NOS och oNOSa den andra?
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
"oNOS:a":D
Ja, gör det ett tag, lägg den i ditt vitrinskåp. :)
Förr eller senare vill du använda den, klockor som man inte vågar ha på sig är väl inte så kul i längden.
 

Cryssarn

Rolex
Någon som har tips på någon speciell säljare på ebay eller dylikt? att tråla vettiga klockor där är något jag tyvärr inte är duktig på, och jag har ett stort enicar sug
 

holma20

Panerai
Någon som har tips på någon speciell säljare på ebay eller dylikt? att tråla vettiga klockor där är något jag tyvärr inte är duktig på, och jag har ett stort enicar sug
Kolla yanpi7 han har endel klockor har iaf haft , har själv köpt ngn Enicar av honom och har inte varit några problem , fick hem den efter 1v och allt såg bra ut både i och på :)


Edit : såg att han bara hade 2st kvar :(
 

SORSTA77

Breitling
Man skulle have forudset Enicar som brand - kommer ihåg att jag så et Sherpa Ops til 1,200 EUR for inte länge sen..:banghead:
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Någon som har tips på någon speciell säljare på ebay eller dylikt? att tråla vettiga klockor där är något jag tyvärr inte är duktig på, och jag har ett stort enicar sug
Kan inte tipsa om någon säljare men sitter på en samling Enicar och har kanske något som skulle passa, PM:a mig och hinta om modell så börjar vi där.
 

lundino

Breitling
Hittade farfars gamla klocka när jag var hemma hos min far och hälsade på. Rätt så repig och den har haft lite närkontakt med en vinkelslip, men jag gillar den! :)
Tyvärr så råkade den åka i backen när vi tittade på den och efter det så fastnar minutvisaren vid kl:4 när den kommer dit, känns som om allt flyttats med någon mm. Även kronan är lös.
Rekommendationer på urmakare i malmö mottages gärna!
IMG_0548.JPG
 
Topp