• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The many faces of vintage Lagonda (många bilder)

seikoswede

Panerai
IMG_3032.JPG
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Bjuder på ett foto på min "nya" Lagonda av fyrkantig modell. Undrar vilket år ungefär den kan tänkas vara ifrån? Har ej hunnit öppna den ännu.

/Andreas
/quote]
Grattis till klockan! Såg en liknande i Lagondas sommarkatalog 1972 men i katalogen från 1974 finns modellen inte alls med, så däromkring eller tidigare. Har ingen katalog från sent 60-tal men gissar på tidigt 70-tal.
image.jpg
image.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Räddade den här gamla Lagondan från en påse klockskrot. Lite delar från ett annat skrotverk och den funkar nu kanon. Den ska gå som present till en kompis som har tjatat om att fixa en vintageklocka åt honom en tid.

Lite synd på tavlan, men roliga fancy bandhorn :)
tF3pCU8.jpg
 

Psykel

Patek
Dunderbumpar denna tråd, ber om ursäkt för det.
Jag hälsade på mina föräldrar i lördags, med anledning av min fars 60-årsdag (han fick en sprillans Tissot PR-100 av mig).
Han hade lyckats hitta sin gamla Lagonda som han fick när han fyllde 14 eller 15, dvs 1969 eller 1970. Det går tyvärr (såklart?) inte och jag fick med den hem i hopp om att jag kan få igång den. Eftersom jag inte kan nåt om klockfix än, och helst inte demolerar min fars gamla klocka totalt tänkte jag höra om nån vet var man kan få fart på en sådan. Något som @McGyver kan göra?
Bortsett från ett repigt plexi och det geggigaste läderbandet i mannaminne så ser den rätt fräsch ut.
image.jpg

image.jpg

image.jpg
 
Topp