• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The many faces of vintage Omega

MrGoran

Cartier
Det borde gå att lösa, jag googlade upp en glasring hos ofrei till 2914 (om det är en sån jag skall ha under glaset.)
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Lokal landbygdsauktion (nåt dödsbo) På nätet visade de bara en guldcertina, men på visningen i går låg denna bredvid samt en Omega Geneve Dynamic som jag bjöd lite halvhjärtat på efter Railmastern, Lite ångrar jag att jag inte klippte den med.
Jag bor rätt mitt i Småland så jag brukar lämna in klockorna Lindahls i Vetlanda. Eller skall jag välja nån annan.
Mycket trevligt exemplar. Tavlan och visarna ser grymma ut, den där förtjänar lite pyssel. Är med @Aurum här att glaset ser rätt ut men glasring saknas. Werner på ABC har glas samt glasring till denna. Får man fråga vad du fick loss den för? Alltid kul att höra att det fortfarande finns skatter där ute, grattis :)
5eac119248601b586f197be3a06ca3c1.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
20160418_171716.jpg
Uppdatering till mitt "auktionsklipp" för två-tre veckor sedan. Nu har jag fått tillbaka min Railmaster som fått urverket servat och nytt glas, inkl ring. Urmakaren hade visst dem hemma på hyllan. Måste säga att jag är ganska nöjd:)
Ja, är man inte nöjd med den där så vet jag inte vad... Grattis igen!
 

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Snart kommer en Omega Seamaster XXX hem från England, en modell som anses som dykare av vissa, medan andra tycker att den inte platsar i kategorin. Kommer komma massvis med bilder senare ;)
 

Aer0

Breitling
Får passa på att bjuda på mitt arv från Farfar då i form av Vintage Omega.

Är köpt december 1963 men enligt Omega så är verket från 1962. En klocka med boett i 14k guld och till det en förgylld silverlänk. Allt i org från butik. Köpt i Göteborg på Albin Ahlberg AB som idag dock inte finns kvar. Klockan är använd och det finns sår från detta. Men överlag i ett väldigt gått skick och boett, tavla, visare och länk har klarat dig väldigt bra under alla år. Tyvärr plexiglas som har lite repor efter användande men dessa går säkerligen att polera bort.
Har kvar Garanti och försäkringsbeviset men verkar som att garantin har gått ut... Men garanterar ju äktheten iaf.

Lite uppgifter om uret då
17 Jewels, Cal 269, Verk. Nr. 19221637, Boettnr. 121010

Klockan skall la säljas vad det lider för att få finansiera en nyare Aqua Terra är tanken.

Och såklart lite bilder samt en film på gången.
Bilder tagna med mobilen så kvalitet därefter.

20160913_100013.jpg
20160913_095559.jpg
20160913_100811_001.jpg
20160629_151544.jpg
 
Topp