• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The many faces of vintage Omega

tdn-dk

Panerai
Omega ref. CK 2097, cal. 30 fra 1939, i jumbo storlek, 37,5 mm. utan krona :)

IMG_1327.JPG
 
Hur är det, finns det vintage Seamasters i storlek 38-40 mm?

Skulle vilja hitta någon trevlig vintage-dressare med silvertavla men tycker att 36 mm är alldeles för litet för mina handleder. Helst upp mot 40 men antar att det är helt omöjligt?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hur är det, finns det vintage Seamasters i storlek 38-40 mm?

Skulle vilja hitta någon trevlig vintage-dressare med silvertavla men tycker att 36 mm är alldeles för litet för mina handleder. Helst upp mot 40 men antar att det är helt omöjligt?
Finns samtida Omegor på 38 mm. Dock är storleken oftast en vanesak. Tycker det hör till att uret inte är bankrånarstort när det är vintage.
 

Måberg

Panerai
Omega Seamaster Quartz på nyare läder "patina choklad" från @Singular (gillar denna kombo starkt!). Osäker på referens samt årtal. Min farsa köpte den ny men har inte kvar papper eller box och minns heller ej riktigt vilket år. Han tror det kan ha varit typ 1979, låter det troligt? Har en liten udda mekanism för att ställa minuterna där man trycker in mitten av kronan och då börjar visaren löpa tills man släpper trycket på kronan. Tufft men lite omständigt kanske :D

DSC_1669.JPG
 

robsiv

Breitling
IMG_0620.JPG
IMG_0617.JPG
Hej!

Ett dödsbo har lämnat efter sig ett par fina klockor. Bland annat en Speedmaster som nämnts i den massiva speedy-tråden här på forumet. Jag tänkte också lägga ut en bild på en gammal Seamaster som troligen är köpt på 60-talet.
Jag har precis börjat lära mig en del om Speedmaster, men har inte orkat grott ned mig i Seamasters ännu...
Antar att det finns en hel del kompetens i denna tråden!
Vad finns att säga om denna klocka?

Mvh
Rob
 

tdn-dk

Panerai
IMG_0620.JPG
IMG_0617.JPG
Hej!

Ett dödsbo har lämnat efter sig ett par fina klockor. Bland annat en Speedmaster som nämnts i den massiva speedy-tråden här på forumet. Jag tänkte också lägga ut en bild på en gammal Seamaster som troligen är köpt på 60-talet.
Jag har precis börjat lära mig en del om Speedmaster, men har inte orkat grott ned mig i Seamasters ännu...
Antar att det finns en hel del kompetens i denna tråden!
Vad finns att säga om denna klocka?

Mvh
Rob

Der er fra 1950 tallet. Om den er 36 mm. utan krone er det en ref. 2891/2937 cal. 266/267 och hvis 35 mm. er det en ref. 2791 cal. 266/267
 

HenricÅ

Breitling
En constellation från 1953. Är lite nyfiken på värdet på denna. Någon som är kunnig får gärna berätta vad de vet. Den är absolut inte till salu då det var min fars 18-årspresent men vore kul att veta. Inte de bästa bilderna men, men...
 

Bilagor

  • 20161108_191005.jpg
    20161108_191005.jpg
    71.7 KB · Visningar: 80
  • 20161027_101705.jpg
    20161027_101705.jpg
    53.2 KB · Visningar: 85

tdn-dk

Panerai

robsiv

Breitling
Der er fra 1950 tallet. Om den er 36 mm. utan krone er det en ref. 2891/2937 cal. 266/267 och hvis 35 mm. er det en ref. 2791 cal. 266/267
Tack för svar!
Den är 36 mm och ser då ut att vara en 2937.
Tyvärr är den stendöd... Vad kan en service kosta för denna? Är den värd att kosta på en reparation?
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Tack för svar!
Den är 36 mm och ser då ut att vara en 2937.
Tyvärr är den stendöd... Vad kan en service kosta för denna? Är den värd att kosta på en reparation?
Ja helt klart värt det om du vill använda den, om du enbart vill sälja kommer du få betala mer för service än mellanskillnaden på att sälja den oservad/servad. Men helt klart en grym klocka så jag skulle servat och använt! :)
 

trumpetera

Panerai
IMG_0620.JPG
IMG_0617.JPG
Hej!

Ett dödsbo har lämnat efter sig ett par fina klockor. Bland annat en Speedmaster som nämnts i den massiva speedy-tråden här på forumet. Jag tänkte också lägga ut en bild på en gammal Seamaster som troligen är köpt på 60-talet.
Jag har precis börjat lära mig en del om Speedmaster, men har inte orkat grott ned mig i Seamasters ännu...
Antar att det finns en hel del kompetens i denna tråden!
Vad finns att säga om denna klocka?

Mvh
Rob
Kan vara sent 50tal.

Jag har min farfars guldklocka från SKF 1958 (guld på stål) med samma boett.
 
Topp