• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The many faces of vintage Omega

Janne b

Breitling
En gammal enkel Omega, en sådan man förr fick när man konfirmerat sig.
JB
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    170.6 KB · Visningar: 462

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Gillar modellen, ovanlig boett form och den är gjuten som min fin klocka, och att det är guld, så känns den som en "söndagsklocka"
 
Enda Omegan i samlingen, får tyvärr alldeles för lite handledstid (men kommer ändå aldrig att sälja den :))

24410_378267189375_7427590_n.jpg


för den intresserade kan nämnas att det är den första modellen som Omega producerade med ett automatverk
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
lordhasse skrev:
Enda Omegan i samlingen, får tyvärr alldeles för lite handledstid (men kommer ändå aldrig att sälja den :))

för den intresserade kan nämnas att det är den första modellen som Omega producerade med ett automatverk
Vacker som en dröm, de där visarna (small military eller vad de kallas) är jag svag för och romerska index ser man alltför sällan.
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Nej
Det var bara ovan med det här förb. tapatalk. Skulle ha lagt in en bild men hela j-a photobucket kom med så jag raderade.
Det får bli senare ;-)


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Kettil skrev:<br />Nej<br />Det var bara ovan med det här förb. tapatalk. Skulle ha lagt in en bild men hela j-a photobucket kom med så jag raderade.<br />Det får bli senare ;-)
<br />Har du månne fyndat Omega därborta...spännande! :)

Nej inga inköp. Och apropå fynda vintage omega så var jag in på en vintage shop i Siam center. Dom hade hundratalet vintage ur, mest omega och alla i mint condition eller NOS (?) Massor av Connies, Speedies, ett par ploproofs, dynamiks e t c.
Men dyrt var det. En guldconnie , förvisso väldigt fin, head only ville han ha 42 000 för i svenska pengar. En Speedmaster pro. Nos från 1974 head only gick på bortåt 50 papp. En c:a -70 Dynamic ville han ha bortåt 15 för ( fick inte sålt min egen mint på länk med unik tavla för 4 hemma).
Jag frågade på uppkommen anledning om han kände till någon bra restaurerare och fick surt till svar att han minsann bara hade orörda klockor i originalskick! Ja vilken tur en del måste ha! Vore det sant satt han förmodligen på världens mest unika samling. Säljaren var även ytterst ovillig att ta fram något ur montern. Han verkade inte så förtjust i samlare så jag gissar att hans kundkrets finns bland rika Bangkokbor som vill ha ett riktigt " big face" på armen.
Ha det gott/K



Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Kettil skrev:
Nej inga inköp. Och apropå fynda vintage omega så var jag in på en vintage shop i Siam center. Dom hade hundratalet vintage ur, mest omega och alla i mint condition eller NOS (?) Massor av Connies, Speedies, ett par ploproofs, dynamiks e t c.
Men dyrt var det. En guldconnie , förvisso väldigt fin, head only ville han ha 42 000 för i svenska pengar. En Speedmaster pro. Nos från 1974 head only gick på bortåt 50 papp. En c:a -70 Dynamic ville han ha bortåt 15 för ( fick inte sålt min egen mint på länk med unik tavla för 4 hemma).
Jag frågade på uppkommen anledning om han kände till någon bra restaurerare och fick surt till svar att han minsann bara hade orörda klockor i originalskick! Ja vilken tur en del måste ha! Vore det sant satt han förmodligen på världens mest unika samling. Säljaren var även ytterst ovillig att ta fram något ur montern. Han verkade inte så förtjust i samlare så jag gissar att hans kundkrets finns bland rika Bangkokbor som vill ha ett riktigt " big face" på armen.
Ha det gott/K
Jag hoppas du dokumenterat handlarens samling med bilder, en härlig hisoria och har du tid får du gärna skriva mer. Kul att ta del av dina upplevelser, lite som att resa...:)
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
En hyfsad stämgaffel från samlingen.<br />
Omega18K-1_zpsff1e67d0.jpg
Omega218K_zps3451a9e0.jpg
Omega318K_zpsfc657764.jpg
Omega418K_zps6c7a7535.jpg
<br />

Supersnygg helt enkelt! 18k? Edit: ser nu att så är fallet, grym...

@Ariste
Tyvärr inga bilder. Brukar inte ha med kamera och hamnade där av en tillfällighet.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Har dom här två som fungerar perfekt! Betalade 160 norska kronor för dem tillsammans på en garageloppis i Norge 2011.



Och har även den här som lever sitt egna liv. (Den säljs på söndag till högsta budgivare)
 

Bilagor

  • hjk.jpg
    hjk.jpg
    567.4 KB · Visningar: 359
  • IMAG0179.jpg
    IMAG0179.jpg
    281.3 KB · Visningar: 360
  • 1.JPG
    1.JPG
    940.6 KB · Visningar: 359

Kettil

Vacheron
2-Faktor
160 NOK! Jösses! Det är till att ha det karmiskt bästa på sin sida...
:)


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 
Topp