• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The many faces of vintage Omega

tdn-dk

Panerai
Den vänstra med sekundvisare men utan minutindex, är det korrekt?

Ref. 14757 har inte minutindex... Dissa to er inte redone, de næsten NOS skick

https://www.omegawatches.com/planet-omega/heritage/vintage-details/15539/
http://urdebatten.dk/showthread.php?tid=70834

IMG_2066.JPG
IMG_2074.JPG
IMG_2078.JPG
 
Senast ändrad:

PhilipH

Cartier
2-Faktor
Någon som vet vilken ref det eventuellt kan vara på detta ur?
Vågar inte öppna upp själv, och att ta den till en urmakare är något jag tjatat på morfar i två års tid med mindre lyckade resultat, antagligen för han vet att den blir kvar i mina händer då:angel:.
Den är hans fars och tros vara från 1968.
 

Bilagor

  • 20170716_193258.jpg
    20170716_193258.jpg
    108.6 KB · Visningar: 87
  • 20170716_193307.jpg
    20170716_193307.jpg
    104.7 KB · Visningar: 80

Rulle

Audemars
Denna tråden borde ju vara köttigare !
Skärpning delux ;)

Tycker att det är svårare och svårare att hitta tex seamasters i bra skick till vettiga priser
MEN ibland går det !
Har varit på en liten shoppibg spree senaste tiden och det har slutat med 6 nya vintage omegor till "samlingen" .
Skulle dra ner på klockorna som det hette nu under sommaren men det har "tyvärr" gått åt andra hållet .

Lär bli upphämtning av 5 omegor på posten denna veckan .
En geneve och 4 seamasters !

Denna gången så ska dessa klockorna sitta säkert i min lilla samling !


Bilder kommer !
 

Örtstedt

Breitling
IMG_9959.PNG
IMG_9960.PNG
IMG_9961.PNG
IMG_9963.PNG
Vet inte om jag slänger ut frågan på rätt tråd, ny i gamet men ändå någonstans fäst vid Omega och sneglar lystet efter både Seamaster Professional och Speedy. Jag funderar kring de klockor på Tradera som verkar vara ca 10 k för billiga, en Reduced, utan bud, för 10 k, en likadan nyss såld för 12.3 k och en SMP 200 nyss såld för 8.55 k. Vad är "felen" och hur ser man det? För gamla, 1991? Verkar de falska? Är det kört att hitta något bra och prisvärt under 20 k?
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
IMG_9959.PNG
IMG_9960.PNG
IMG_9961.PNG
IMG_9963.PNG
Vet inte om jag slänger ut frågan på rätt tråd, ny i gamet men ändå någonstans fäst vid Omega och sneglar lystet efter både Seamaster Professional och Speedy. Jag funderar kring de klockor på Tradera som verkar vara ca 10 k för billiga, en Reduced, utan bud, för 10 k, en likadan nyss såld för 12.3 k och en SMP 200 nyss såld för 8.55 k. Vad är "felen" och hur ser man det? För gamla, 1991? Verkar de falska? Är det kört att hitta något bra och prisvärt under 20 k?
Skulle säga att det i första hand handlar om lite mindre populära modeller. Priserna de gått för skulle jag säga är rätt rimliga sett till rådande marknadspris om klockorna är som de ska (vågar inte uttala mig om skick eller om de aktuella objekten är bra).

Edit: tänk dock på att även om klockan är billig kan en service bli dyr.
 
Senast ändrad:

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
IMG_9959.PNG
IMG_9960.PNG
IMG_9961.PNG
IMG_9963.PNG
Vet inte om jag slänger ut frågan på rätt tråd, ny i gamet men ändå någonstans fäst vid Omega och sneglar lystet efter både Seamaster Professional och Speedy. Jag funderar kring de klockor på Tradera som verkar vara ca 10 k för billiga, en Reduced, utan bud, för 10 k, en likadan nyss såld för 12.3 k och en SMP 200 nyss såld för 8.55 k. Vad är "felen" och hur ser man det? För gamla, 1991? Verkar de falska? Är det kört att hitta något bra och prisvärt under 20 k?

Skulle säga att det i första hand handlar om lite mindre populära modeller. Priserna de gått för skulle jag säga är rätt rimliga sett till rådande marknadspris om klockorna är som de ska (vågar inte uttala mig om skick eller om de aktuella objekten är bra).

Edit: tänk dock på att även om klockan är billig kan en service bli dyr.

Precis som eriksson850 skriver så fyller jag på med att den där Speedmaster reduced'ens pris motsvarar ganska exakt vad en service av urverket brukar landa på:grumpy:
 

Rulle

Audemars
Lovade bilder på lite nytt häromdagen så nu kommer klockorna som aldrig skulle ha köpts !
Har sagt åt mig att dra ner på onödiga klockköp på sistonde men när det kommer upp lite roliga saker till bra priser så kan man ju inte tacka nej !

Nu återstår det bara att köpa en hel del nya straps och buckles !

Har nån några tips om oem omega buckles?

Såg att cousinsuk har för oem buckles för 21 pund så det ser ut att bli en beställning därifrån om ingen annan har bra tips !

Men men här kommer lide fotografier !
(Dock så finns det med en ikke
Omega på några av bilderna:angel:)
20170817_132103.jpg

20170817_133202.jpg


20170817_133649.jpg
 

Psykel

Patek
Lovade bilder på lite nytt häromdagen så nu kommer klockorna som aldrig skulle ha köpts !
Har sagt åt mig att dra ner på onödiga klockköp på sistonde men när det kommer upp lite roliga saker till bra priser så kan man ju inte tacka nej !

Nu återstår det bara att köpa en hel del nya straps och buckles !

Har nån några tips om oem omega buckles?

Såg att cousinsuk har för oem buckles för 21 pund så det ser ut att bli en beställning därifrån om ingen annan har bra tips !

Men men här kommer lide fotografier !
(Dock så finns det med en ikke
Omega på några av bilderna:angel:)
20170817_132103.jpg

20170817_133202.jpg


20170817_133649.jpg
Grym samling! Nu svär jag garanterat i kyrkan, men av alla dom där klockorna tycker jag att din Universal Genève är läckrast! :D
 
Topp