• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The many faces of vintage Omega

Viking

Cartier
IMG_7734_zpsfee2b9e4.jpg
 

Camo00

Patek
Re: Sv: The many faces of vintage Omega

Ingen aning, Kettil, men just Rancheron är väl en av de lurigaste Omega-modellerna att hitta äkta..?
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Kettil skrev:
Jag såg att det ligger en Ranchero i 18 k på Chrono24.
Jag trodde att dom endast fanns guldpläterade. Är det här för bra för att vara sant?
Om det känns för bra för att vara sant så är det antagligen så. :) Jag skulle inte våga köpa den, den matchar inte vad gäller referensnummer vid check med Omegas databas, som inte är helt komplett i och för sig. Vi är alla olika men jag skulle alltid undra om den var orörd och äkta...
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Tillbaks från lagning och genomgång precis, skall bara leta rätt på en ny strap som passar originalspännet
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    281.2 KB · Visningar: 336

Ariste

Audemars
2-Faktor

s.izeman

Breitling
Vad tror ni om den här, tillverkningsår, urverk, värde?
 

Bilagor

  • IMG_20130327_102238.JPG
    IMG_20130327_102238.JPG
    242.7 KB · Visningar: 169
  • IMG_20130327_102418.JPG
    IMG_20130327_102418.JPG
    362.2 KB · Visningar: 175
  • IMG_20130327_102453.JPG
    IMG_20130327_102453.JPG
    571.5 KB · Visningar: 165

_jonte

Patek
Fan @Viking vilka godbitar du visar upp! Den Railmaster'n och Connie'n är ju helt underbara!
Kontrar med min högst modesta DeVille idag...
2013-03-15144831.jpg
 
U

urinvånaren

Guest
Patinerad tavla ;)
 

Bilagor

  • Omega Seamaster.jpg
    Omega Seamaster.jpg
    39.4 KB · Visningar: 205

_jonte

Patek
Ariste skrev:
_jonte skrev:
Fan @Viking vilka godbitar du visar upp! Den Railmaster'n och Connie'n är ju helt underbara!
Kontrar med min högst modesta DeVille idag...
Otroligt fin linnetavla på den, nyskick!
Tack; ja den är riktigt fin. Lite väl fin till och med.. misstänker att den 'hottats' upp mer eller mindre någon gång. Å andra sidan är boetten lika crisp, så kanske den är ovanligt välbehållen bara.
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
_jonte skrev:
Ariste skrev:
_jonte skrev:
Fan @Viking vilka godbitar du visar upp! Den Railmaster'n och Connie'n är ju helt underbara!
Kontrar med min högst modesta DeVille idag...
Otroligt fin linnetavla på den, nyskick!
Tack; ja den är riktigt fin. Lite väl fin till och med.. misstänker att den 'hottats' upp mer eller mindre någon gång. Å andra sidan är boetten lika crisp, så kanske den är ovanligt välbehållen bara.
Svårtcatt avgöra ibland, men med tanke på strukturen så är det inte vem som helst som kan göra en sån redial...jag tror den är välbevarad. Läcker!
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Klippte Denkes seamaster från 70-talet. Känns som den kräver en liten inkörningsperiod.
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1364499498.786995.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1364499498.786995.jpg
    135.1 KB · Visningar: 264

Ariste

Audemars
2-Faktor

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Ariste skrev:
Dalomo skrev:
Ariste skrev:
Dalomo skrev:
Klippte Denkes seamaster från 70-talet. Känns som den kräver en liten inkörningsperiod.
Sweet, var själv sugen men missade chansen...bra fångat och grattis!

Tack! Gillar den men behöver vänja mig lite vid formatet som sagt.
Den sitter perfekt på din handled, glöm det där med jättedinkor nu och njut av en riktigt manlig klocka...:)

Haha! Jag är med dig. Den ser lite större ut än den verkligen är på den där bilden men måste ändå säga att jag börjar krypa ner i storlekarna. Inte helt nere på typ 36 än men jobbar på det. :)
 
Topp