• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The many faces of vintage Omega

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Viking skrev:
1-64.jpg


Fortsättning följer...
Riktig luring, så herrn har haft minst tre fina Railmasters? Nästan orättvist.
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Viking skrev:
1-64.jpg


Fortsättning följer...

Älskar brokigheten i din samling. Jag får säga som @Ariste i något inlägg "en röd tråd är överskattat". Jag tycker en samling som din har något episkt över sig; bär en mängd intressanta historier.

mvh
 
U

urinvånaren

Guest
Ariste skrev:
@Viking: Vilka godsaker du har, fyll ett påskägg så ger jag dig adressen..:)

_jonte skrev:
Fan @Viking vilka godbitar du visar upp! Den Railmaster'n och Connie'n är ju helt underbara!
Kontrar med min högst modesta DeVille idag...
Otroligt fin linnetavla på den, nyskick!
urinvånaren skrev:
Charmigt, är det hammarautomat?

Hej Ariste! Ursäkta att jag inte svarat tidigare, ja det är hammerfuktion på den :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Den är så fin, knep den i Sverige för 1½ år sedan ungefär...ref 2657-3, 2494 kaliber 342, daterad till 1950...36mm maffig stålboett:
Lustigt det det där med 36mm modellerna. Verkar det inte finnas väldigt många i Sverige? Är fortfarande lite störd att jag inte slog till på en mycket fin i solitt guld Beso ur hade inne. Har för mig han begärde knappt 7000kr
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Lustigt det det där med 36mm modellerna. Verkar det inte finnas väldigt många i Sverige? Är fortfarande lite störd att jag inte slog till på en mycket fin i solitt guld Beso ur hade inne. Har för mig han begärde knappt 7000kr
Åhhh, förstår att det stör dig...för 7000 skulle jag inte släppa denna stålis...har en som har en guld-på-stål-boett, nästan lika fin....två keepers....
 

LtCariad

Omega
2-Faktor
Som utlovat kommer här en bild på min tredje Speedy. En 145.012-67:a på 1171/1-länk. Lillebror i mitt gäng, och på utgående ur samlingen, men jäklar...

20130417_003_zps57c3a88e.jpg
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Jag har en viss fabläss för Omegas modell Seamaster 600 och jagar vidare när det gäller att lägra olika varianter på tavlor och kombinationer av tavla + boett. Inser att ju mer jag letar desto mer hittar jag, verkar inte finnas något stopp vad gäller utseenden på denna modell och då räknar jag inte in alla Asien-varianter. :)
Fick hem dessa två nyligen och den ena ska få ny visare men den andra är komplett som jag vill ha den.



 

Ariste

Audemars
2-Faktor
They all look the same...hell no - kolla in de aningen tunnare och längre indexen på dessa tvillingbabes:

 
Topp