• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The OWG experiment

Går det att bli OWG?

  • Kör! Dina inlägg tillför ändå inget, så det blir skönt att slippa se dem på ett år…

    Röster: 11 8.2%
  • Kör! Stort med någon som verkligen vågar!

    Röster: 34 25.4%
  • Kör! Du kommer dock falla senast på punkt 4 i listan.

    Röster: 45 33.6%
  • Vem försöker du lura? OWG är omöjligt!

    Röster: 44 32.8%

  • Totala väljare
    134
  • Enkät stängd .

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jepp, förblir en dröm just nu. Men har insett att jag älskar ädelmetall men har svårt att bära upp gulguld, så en vitgulds DD kanske kan bli ett långsiktigt mål.
Hade en RO som dessvärre fick gå för husrenoveringar som är mycket saknad. men ska man upp i de prisklasserna igen så vill jag nog prova på guld.

Sorry för lite trådkap @Snårtas :)
Den DDn har suttit på min handled och borde således vara värd minst 50 till. ;)
 

Snårtas

Rolex
Dåligt med bilder i denna tråd! Vill gärna ha ett utlåtande om dina initiala tankar också.
Sorry, men jag försöker ju dra ner på surfandet ;) Loggade till och med ut aktivt i morse!
Initiala intrycken är att den är otroligt välbyggd, sitter fantastiskt skönt på handleden och att tavlan är ren magi. Förundras även hur smal sekundvisaren är, det förmedlar en bild av exakthet.
Rotorn är hörbar, men inte lika påtaglig som på en Master Control.
Bjuckar på en vardagsbild från jobbet :)

image.jpg
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Hade jag haft en sådan klocka hade jag oxå kunnat vara en OWG! Grattis till en superfin klocka! Men för fasiken mer bilder är ett måste
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Sorry, men jag försöker ju dra ner på surfandet ;) Loggade till och med ut aktivt i morse!
Initiala intrycken är att den är otroligt välbyggd, sitter fantastiskt skönt på handleden och att tavlan är ren magi. Förundras även hur smal sekundvisaren är, det förmedlar en bild av exakthet.
Rotorn är hörbar, men inte lika påtaglig som på en Master Control.
Bjuckar på en vardagsbild från jobbet :)

image.jpg

Fan, du gjorde det. Och som @ZtaFfaN konstaterar, denna vågar du ta med till jobbet, men inte guldrollen! Ingen som begriper vad du har på armen. Stort djävla grattis på dig! Får man låna?


Edit
Och så ber jag om ursäkt att jag inte upptäckt denna nyhet för än nu. Begriper inte hur det gick till.
 
Senast ändrad:

Snårtas

Rolex
Fan, du gjorde det. Och som @ZtaFfaN konstaterar, denna vågar du ta med till jobbet, men inte guldrollen! Ingen som begriper vad du har på armen. Stort djävla grattis på dig! Får man låna?


Edit
Och så ber jag om ursäkt att jag inte upptäckt denna nyhet för än nu. Begriper inte hur det gick till.
Tack och bock! Ja, det är lite sjukt att knalla runt med en sån klocka på jobbet. Samtidigt så oerhört nöjd att veta att ingen har en aning. Också väldigt nöjd med att jag inte har en massa klockor som bara ligger i lådan och samlar damm.
Låna? Skulle vara väääldigt kort på en GTG. :)
 

Snårtas

Rolex
Fan, du gjorde det. Och som @ZtaFfaN konstaterar, denna vågar du ta med till jobbet, men inte guldrollen! Ingen som begriper vad du har på armen. Stort djävla grattis på dig! Får man låna?


Edit
Och så ber jag om ursäkt att jag inte upptäckt denna nyhet för än nu. Begriper inte hur det gick till.
Tack och bock! Ja, det är lite sjukt att knalla runt med en sån klocka på jobbet. Samtidigt så oerhört nöjd att veta att ingen har en aning. Också väldigt nöjd med att jag inte har en massa klockor som bara ligger i lådan och samlar damm.
Låna? Skulle vara väääldigt kort på en GTG. :)
 

Snårtas

Rolex
Här kommer en liten uppdatering av experimentet såhär långt. Köpte som sagt en Aquanaut med servicebehov, men tänkte köra typ ett år innan jag lämnade in den då den höll tiden perfekt, dock med lite låg amplitud. Dock visade sig kraftreserven vara tämligen usel, så det blev spa på Rob efter bara en vecka på armen. Surt såklart, men det låg ju i korten vid köpet.
I övrigt då? Avvänjning av konstant surfande på KS har gått över förväntan. Kikar in då och då, som lurkare, men då kan man ju inte skriva eller gilla så det är inte lika kul som att vara inloggad. Använder kvällarna till att göra annat med familj och vänner.
Just nu sitter jag och väntar utanför dotterns danslektion, så då fick jag lite dötid och kunde gå in och uppdatera tråden.
Inte så mycket att rapportera om själva klockvalet alltså, får återkomma om några veckor när den är tillbaka från service!
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Här kommer en liten uppdatering av experimentet såhär långt. Köpte som sagt en Aquanaut med servicebehov, men tänkte köra typ ett år innan jag lämnade in den då den höll tiden perfekt, dock med lite låg amplitud. Dock visade sig kraftreserven vara tämligen usel, så det blev spa på Rob efter bara en vecka på armen. Surt såklart, men det låg ju i korten vid köpet.
I övrigt då? Avvänjning av konstant surfande på KS har gått över förväntan. Kikar in då och då, som lurkare, men då kan man ju inte skriva eller gilla så det är inte lika kul som att vara inloggad. Använder kvällarna till att göra annat med familj och vänner.
Just nu sitter jag och väntar utanför dotterns danslektion, så då fick jag lite dötid och kunde gå in och uppdatera tråden.
Inte så mycket att rapportera om själva klockvalet alltså, får återkomma om några veckor när den är tillbaka från service!
Saknar dina inlägg. Hade missat Oxfordbilderna, såg trevligt ut. Någon som såg vad du hade?
 

SSL

Audemars
Här kommer en liten uppdatering av experimentet såhär långt. Köpte som sagt en Aquanaut med servicebehov, men tänkte köra typ ett år innan jag lämnade in den då den höll tiden perfekt, dock med lite låg amplitud. Dock visade sig kraftreserven vara tämligen usel, så det blev spa på Rob efter bara en vecka på armen. Surt såklart, men det låg ju i korten vid köpet.
I övrigt då? Avvänjning av konstant surfande på KS har gått över förväntan. Kikar in då och då, som lurkare, men då kan man ju inte skriva eller gilla så det är inte lika kul som att vara inloggad. Använder kvällarna till att göra annat med familj och vänner.
Just nu sitter jag och väntar utanför dotterns danslektion, så då fick jag lite dötid och kunde gå in och uppdatera tråden.
Inte så mycket att rapportera om själva klockvalet alltså, får återkomma om några veckor när den är tillbaka från service!

Vad har du så länge den är inne?
 
D

Deleted member 4412

Guest
Ruggigt grym dinka o grattis till OWG! Helt rätt o kör så länge du är nöjd, har ju själv gjort samma resa;)
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Jag kan absolut tänka mig vara OWG men en sådan klocka. Gillar tanken med att inte ha flera klockor liggandes och tittar ledsamt på mig för att dom inte får handledstid med mig
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Standardservice AP automat 7900:- och RO (ej Jumbo) 10.300:- detta på Nymans utan polering, så inte sån skillnad. Sen kan det såklart alltid dra iväg :)

Ok, så grundpriset var ju ganska likt. Men när det diskuteras service på tex RO så låter det som att det ofta slutar på 15 000 eller strax över. Då är det ju ganska stor skillnad.
 

Ryttaren

Rolex
Ok, så grundpriset var ju ganska likt. Men när det diskuteras service på tex RO så låter det som att det ofta slutar på 15 000 eller strax över. Då är det ju ganska stor skillnad.

Jo så verkar ofta varit fallet, speciellt på de äldre JLC verken. Med en Rolex klarar man sig oftast nära grundpriset. Håller med om att APs känliga verk är deras stora nackdel. Hur ofta Patek service drar iväg har jag ingen koll på.
 
Topp