• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The OWG experiment

Går det att bli OWG?

  • Kör! Dina inlägg tillför ändå inget, så det blir skönt att slippa se dem på ett år…

    Röster: 11 8.2%
  • Kör! Stort med någon som verkligen vågar!

    Röster: 34 25.4%
  • Kör! Du kommer dock falla senast på punkt 4 i listan.

    Röster: 45 33.6%
  • Vem försöker du lura? OWG är omöjligt!

    Röster: 44 32.8%

  • Totala väljare
    134
  • Enkät stängd .

Snårtas

Rolex
Kör! Men jag kommer messa när det vankas gtg :)
När det gäller val av klocka är jag dålig på moderna ur men om man får in en smurf i ditt intervall skulle jag gå på en sån.
Schyst!

Kör på OWG tanken men logga för guds skull inte ut från KS eller börja stå över GTG! ;)

Jag har era båda nummer, så det kan ju hända att jag hör av mig då och då. OM jag nu skulle logga ut ett tag. Eller iaf dra ner. Eller, alltså. Bara logga in en gång i timmen eller så.
 

Snårtas

Rolex
Kör! Men jag kommer messa när det vankas gtg :)
När det gäller val av klocka är jag dålig på moderna ur men om man får in en smurf i ditt intervall skulle jag gå på en sån.
Smurf? Hmmm, där sa du nåt. Men - jag flippade min 114060 pga det klossiga caset. Risken är att jag skulle göra samma med en 116619 (rätt ref, va?). En SD4000 i vitguld, då snackar vi! Men den släpps väl på Basel tjugohundra-aldrig...
 

OskarK

Vacheron
2-Faktor
Tanken var inte att lämna KS, men att ta en paus och det skulle vara enklare med EN fet klocka. Dock får jag svettningar av bara tanken att inte logga in dagligen... Och grejen är att jag lägger orimligt mycket tid på forumet. Jag skriver kanske inte så mycket, men läser desto mer. Ffa "Säljes"...
Inser att detta såklart är väldigt individuellt, men jag tror att jag har för dålig karaktär och inte är en stålman som @snoozarn för att surfa lite (jmf "ska bara ta liiite heroin") på KS. Men har man bara en övergrym klocka så finns det mindre incitament att jaga vidare...
Bra inlägg förresten @yonsson vi verkar tänka ungefär lika. Kanske finns det ett mellanmjölksalternativ, typ logga in månadsvis. Men då är jag rädd för det där med "bara liiite heroin" igen :)

Ah förstår vad du menar, man sitter kanske lugnare i båten med EN fet klocka än en mellanmjölksrolle. Kanske skulle ditt experiment vara att se om du kan vara owg och fortfarande hänga på KS och se om du kan vara lugn eller om suget efter nytt söker sig fram ändå? :)
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Jag och mina låtsas kompisar diskuterar ofta den här problematiken! Jag tror personligen att vara owg hade kunna botat min klock schizofreni, men risk för återfall så klart. Problemet är dock att jag och mina hjärnspöken har dessvärre inte samma klock smak...:(
 
Hade nog absolut kunna bli det för rätt klocka dock hade jag nog av olika anledningar velat komplettera något med en typ SKX eller liknande enkelt ur att kunna ha när man utför tyngre sysslor eller är på ställen man inte gärna tar med en dyrgrip. Dock faller ju då genast hela konceptet o_O

Så nej är väl svaret då fast egentligen ja :D även om jag gillar charmen med att ha flera billigare klockor och att kunna rotera och anpassa efter klädsel osv.
 

Ponlarsson

Panerai
Men om man har en PP eller VC och en SKX som beater borde man väl ändå kunna påstå att man är OWG? eller kanske en OWGPB (plus beater)
Förutsatt att man har sin dyrgrip till jobbet (om man inte är gruvarbetare typ) och de flesta andra situationer, så tycker jag absolut det. Plocka fram SKX vid trädgårdsarbete, fest på raggarkåken osv.
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Jag har tilltalats av OWG-tanken också, men tycker det är för roligt med variationen. Nu försöker jag fokusera på klockor som faktiskt gör mig glad och såpass få att alla får lite frisk luft. 4-5 stycken plus någon sentimentalare verkar det bli.
 

Starship

Cartier
Summan av lasterna är konstant. (Eller som de filosoferade i Rocky - "Alla laster konstant hela tiden"). Sluta med klockor och lägg fokuset på något annat du är intresserad av, om du känner att det kostar mer än det ger.
 

Landshark

Cartier
You go girl! Ser fram emot uppföljningen i augusti 2016. Tror det är väsentligt att hålla sig borta från KS under tiden.
Köp något riktigt fläskigt (AP hade jag nog kört på) och lycka till! :)
 

cab

Audemars
2-Faktor
OWG kan nog fungera rätt bra, tyvärr blir det nog svårt med typ PP, AP och VC. Enda klockan som fungerar riktigt bra som OWG är en Sub. Lite tråkigt när man gärna vill flåda på om man bara ska ha en klocka :)
 

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Apropå sluta snusa så slutade jag för ca 7 år sen. Jag är dock fortfarande sugen..... Just saying
Ingen idé att bli owg om du inte är masochist ;)
 
B

Banankontakt

Guest
Tar skydd bakom en sten och slänger ut följande fråga:
OWG är väl en sak, men hur länge skulle ni klara att vara NWG (No Watch Guy)?
Tänk er att ta av er den klocka ni nu har på armen och lägga den tillsammans med de andra, stänga locket och inte öppna på ett år?


Man får faktiskt obehagskänslor bara av att tänka på det.. Men nu känns det kanske lättare med tanken på att vara OWG. :) Trevlig kväll och inga mardrömmar nu! ;-)
 
Har faktiskt blivit lite inspirerad så till vida att jag ska inte köpa fler klockor utan spara ihop 20-30k därefter köpa mig något för den summan som jag vill ha (finns många) sen ska jag behålla den uppsättningen till jag har sparat ihop ytterligare 40-50 k vilket väl lär ta typ 3 år minst och sedanom jag känner som nu sälja alla jag har för att köpa en för mig värsting. Får se om det håller men siktar på det nu eller så köper jag en för 10-15k och börjar spara tidigare :)
 

Ceramic

Cartier
Sålde min 15300, ROO safari och Iwc 3714. Tjejen fick milgaussen.

Är numera happy OWG.
image.jpg

Fuskar dock lite..
image.jpg

funkar som fan :)
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Jag var OWG i 4 månader med min Root Beer tills jag köpte mig min DayDate.
Dock så sket det sig med min DayDate (service) så jag fick vänta tills januari där på (varav då OWG i 9 månader med Root Beer).
Januari i år kunde jag använda min DayDate och använt den kanske 10 gånger totalt. När jag åkt ner till tjejen tog jag endast med min min DD för att tvinga mig till att använda den. Så fort jag kom upp till Västerås igen så bytte jag direkt.
Nu har jag kört 3 månader i sträck med endast min Root Beer. Jag vill inte ens använda min DD, jag vet inte ens varför! Jag älskar DD, skit snygg! Men jag använder inte den. Tog inte ens med den till Korea nu, tog endast min Root Beer...

Nu får vi se om min AP RO tar över från min Root Beer.
Gör den inte det, då säljer jag både AP och DD och kör OWG med Root Beer för då anser jag att jag faktiskt har försökt.

Skönt dock när man älskar din första Rolex så mycket som jag gör! :)
 
Topp