• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The OWG experiment

Går det att bli OWG?

  • Kör! Dina inlägg tillför ändå inget, så det blir skönt att slippa se dem på ett år…

    Röster: 11 8.2%
  • Kör! Stort med någon som verkligen vågar!

    Röster: 34 25.4%
  • Kör! Du kommer dock falla senast på punkt 4 i listan.

    Röster: 45 33.6%
  • Vem försöker du lura? OWG är omöjligt!

    Röster: 44 32.8%

  • Totala väljare
    134
  • Enkät stängd .

sir alex

Panerai
Det är många som tycker denna är fantastisk. Förklara för en nybörjare; vad är det med den som är så speciellt? Jag har svårt för utseendet, framför allt pga att den är så assymetrisk....
Patek är som konstig mat som man inte tycker om som barn men som man börjar gilla när man blir äldre. Innerst inne gillar man pannkakor med sylt bäst men man lär sig uppskatta ostron för att framstå som sofistikerad med stil och klass. Hänger man tillräckligt länge på klockforum så kommer man för eller senare tycka att PP är högsta nivån.
 

Guillbert

Audemars
2-Faktor
Jag vet Pateker som rostat inifrån. Att de inte är lika tåliga som exvis Rolex (vilket innebär att de är mer av ett dressur än man kan tro) har jag hört av personer i branschen.

Att de rostat inifrån var ju fel från en leverantör som jag gissar inte längre är en leverantör :)

Jag har faktiskt min 5167 till det mesta, bada, leka med barn och ibland får den vara med å snickra :) Än så länge håller den tiden överjävligt bra. Enda problemet är att den repar väldigt lätt... Men min förhoppning är att den ska gå i arv precis som i reklamen. Får ta beslut om den ska poleras vid service eller om kidsen ska få ärva mina märken :)
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Att de rostat inifrån var ju fel från en leverantör som jag gissar inte längre är en leverantör :)

Jag har faktiskt min 5167 till det mesta, bada, leka med barn och ibland får den vara med å snickra :) Än så länge håller den tiden överjävligt bra. Enda problemet är att den repar väldigt lätt... Men min förhoppning är att den ska gå i arv precis som i reklamen. Får ta beslut om den ska poleras vid service eller om kidsen ska få ärva mina märken :)

Anledning till varför den repas är väl pga deras helt sinnessjuka finish på poleringen.

Jag ser inte fram emot att repa min AP RO pga detta... But a man gotta do what a man gotta do!
 

Snårtas

Rolex
Jahapp, så kan det gå. Sista klockan såld och på väg till ny lycklig ägare.
image.jpg

Då är bara frågan vad som skall ersätta denna på armen...
image.jpg

Paniken börjar så sakteliga greppa tag i mig:eek: Bilden är suddigare än vanligt.
 

Greven

Audemars
Jahapp, så kan det gå. Sista klockan såld och på väg till ny lycklig ägare.
image.jpg

Då är bara frågan vad som skall ersätta denna på armen...
image.jpg

Paniken börjar så sakteliga greppa tag i mig:eek: Bilden är suddigare än vanligt.
Spännande och skrämmande. Vad blir det för OWG-inköp? Har du kommit fram till något?
 

cjperry

Audemars
2-Faktor
Detta är inte menat att låta negativ men vill du bli OWG för att du känner att du bara behöver en klocka eller för att det är lättaste sättet att ha råd med något riktigt fint? :)
 
Topp