• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The OWG experiment

Går det att bli OWG?

  • Kör! Dina inlägg tillför ändå inget, så det blir skönt att slippa se dem på ett år…

    Röster: 11 8.2%
  • Kör! Stort med någon som verkligen vågar!

    Röster: 34 25.4%
  • Kör! Du kommer dock falla senast på punkt 4 i listan.

    Röster: 45 33.6%
  • Vem försöker du lura? OWG är omöjligt!

    Röster: 44 32.8%

  • Totala väljare
    134
  • Enkät stängd .

Snårtas

Rolex
Underbart, blev klockan jag hoppades på! Följer med stor spänning hur ditt OWG liv kommer fungera :)

Om du klarar det så kanske jag går i dina fotspår nån dag! :D

Och ett stort jäkla GRATTIS såklart!
Längre upp i tråden så diskuterades huruvida en Aquanaut funkar till smoking. Jag går typ aldrig på smokingmiddag, så det lär ju inte vara nåt stort problem. Utom på lördag. Då det är Black Tie som klädkod. Har du nån dressare jag kan låna? ;)

Stort grattis trots att du har en viss skuld i att jag spenderar allt för mycket tid här då jag köpte din SubC som var min väg in i träsket, kan ju nämna att den är såld nu och jag sneglar efter större byte och är mitt i det hamsterhjul du kanske lyckas hoppa av nu :) Än en gång, grattis och njuuuuut!
Har följt din resa och din försäljning av "vår" SubC. "Vad var det jag sa" har aldrig passat bättre :)

Återstår väl att se om @Davvan får rätt: det är en kontradiktion att vara OWG och klockintresserad :)

Och tack för alla grattis!
 

Snårtas

Rolex
@Snårtas, gratulationer! Den där klockan är helt otroligt vacker! Vet du om förmedlingsuppdrag något de gör regelbundet eller var det bara något speciellt fall för en speciell kund?
Tror det är för speciella kunder de förmedlar en försäljning. Jag minns inte om jag frågade eller om de sade att det fanns en möjlighet till ett begköp när jag var inne och frågade efter en ny. De hade dock en beggad vitgulds-Calatrava inne samtidigt.
 

Ryttaren

Rolex
Längre upp i tråden så diskuterades huruvida en Aquanaut funkar till smoking. Jag går typ aldrig på smokingmiddag, så det lär ju inte vara nåt stort problem. Utom på lördag. Då det är Black Tie som klädkod. Har du nån dressare jag kan låna? ;)

Sorry, APn är long gone dessvärre, men är övertygad att Aquanauten funkar till Black tie också :cigar:
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Vad jag jämför 5-siffriga Rolex med? Jag jämför inte med något just nu, jag menar bara att om man ska jämföra så är klockor i samma prisklass är en bra början. Inte konstigt att finishen skiljer sig mellan en 10-20 år gammal Rolex med ett marknadsvärde på max 50 och en ny klocka som listar 170.

Hade gärna sett en jämförelse mellan exempelvis en PP Aquanaut och en AP RO.
Här har du en bra jämförelse mellan PP Nautilus och AP RO;
http://www.fratellowatches.com/patek-philippe-nautilus-versus-audemars-piguet-royal-oak/

Edit: Nu när jag kommit högre upp i tråden så var det paketöppning. Grattit @Snårtas ! En PP är inte kattskit, kul att du gjorde slag av saken. Aquanauten är väl ingen riktig favorit hos mig, men det är ju inte jag som skall bära den.
Njut av din fina drömklocka och slit den med hälsan. Får vi snart se lite battle scars? Som OWG måste klockan slitas med dig som sig bör. Får vi snart se den i liknande skick som min Jumbo? :D
 
Senast ändrad:
Ok. Dags för summering av experimentet såhär långt!
För typ fyra veckor sen så fick jag en idé som jag kastade mig rakt ut i utan att stanna upp och tveka. Ut flög en Royal Steel, en Exp2 och en DD.
Under tiden så vände och vred jag på vad jag skulle köpa som enda klocka. Många C24-handlare och andra forum dammsögs på intressanta objekt. Även några forumrävar fick trevande frågor om de kunde tänka sig skiljas från sina klenoder.
Jag sållade snabbt ner det till två kandidater: Patek Philippe Aquanaut och VC Overseas Chrono. Två väldigt olika klockor, vilket gjorde valet väldigt svårt. Skulle lätt kunna leva dygnet runt med vilken som helst av dem. Till Aquanauten nackdel var tillgängligheten - omöjlig att få tag i ny. Inte samma problem med VC, men en helt annan prisklass.
Så en dag när jag besökte Rob så visade det sig att de hade något inne på förmedlingsuppdrag!
Om ni har orkat läsa ända hit så har gissat vad det är, men här kommer lite bilder.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Inte det oväntade valet kanske, men 42 mm Overseas kändes för stort.

Återstår nu att se hur jag klarar mina andra mål: dra ner på surftid och vara NÖJD för en gångs skull! GTG vill jag inte vara utan och inte heller Klocksnack, men väl lite balans mellan intresse och familj.

Den har redan klarat vardagstestet genom att vara ute på byggarbetsplats, suttit på armen under rensning av diskmaskinsfilter samt kladdande barnhänder.

Räkna med en hel del postande i fredagstråden, men i övrigt tänkte jag försöka njuta av klockan och mer tid med barnen och frun :)

GRATTIS, om man nu ska vara en OWG så är det där ett mycket mycket bra val ! ! !
 
Ok. Dags för summering av experimentet såhär långt!
För typ fyra veckor sen så fick jag en idé som jag kastade mig rakt ut i utan att stanna upp och tveka. Ut flög en Royal Steel, en Exp2 och en DD.
Under tiden så vände och vred jag på vad jag skulle köpa som enda klocka. Många C24-handlare och andra forum dammsögs på intressanta objekt. Även några forumrävar fick trevande frågor om de kunde tänka sig skiljas från sina klenoder.
Jag sållade snabbt ner det till två kandidater: Patek Philippe Aquanaut och VC Overseas Chrono. Två väldigt olika klockor, vilket gjorde valet väldigt svårt. Skulle lätt kunna leva dygnet runt med vilken som helst av dem. Till Aquanauten nackdel var tillgängligheten - omöjlig att få tag i ny. Inte samma problem med VC, men en helt annan prisklass.
Så en dag när jag besökte Rob så visade det sig att de hade något inne på förmedlingsuppdrag!
Om ni har orkat läsa ända hit så har gissat vad det är, men här kommer lite bilder.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Inte det oväntade valet kanske, men 42 mm Overseas kändes för stort.

Återstår nu att se hur jag klarar mina andra mål: dra ner på surftid och vara NÖJD för en gångs skull! GTG vill jag inte vara utan och inte heller Klocksnack, men väl lite balans mellan intresse och familj.

Den har redan klarat vardagstestet genom att vara ute på byggarbetsplats, suttit på armen under rensning av diskmaskinsfilter samt kladdande barnhänder.

Räkna med en hel del postande i fredagstråden, men i övrigt tänkte jag försöka njuta av klockan och mer tid med barnen och frun :)

Fantastiskt! Ett fint val om du frågar mig. Är sjukt peppad och sugen på att bli OWG jag med, men det blir svårt då jag inte vill sälja min första "riktiga" klocka. Kanske blir jag TWG iaf.
 
Min SD 16660 och en Speedy från -71. Ett lugn som inte funnits på flera år har infunnit sig, känner inget supersug efter att jaga nytt just nu. Men visst är jag inne på köp&sälj dagligen och Lebens 18039:a har börjat skapa hemska tankar. :D

Aha.

Jag har själv sneglat både en, två och flera gånger på Lebens jag med. Den är riktigt fin. Ligger dock lite över min budget just nu.
 

Ryttaren

Rolex
Aha.

Jag har själv sneglat både en, två och flera gånger på Lebens jag med. Den är riktigt fin. Ligger dock lite över min budget just nu.

Jepp, förblir en dröm just nu. Men har insett att jag älskar ädelmetall men har svårt att bära upp gulguld, så en vitgulds DD kanske kan bli ett långsiktigt mål.
Hade en RO som dessvärre fick gå för husrenoveringar som är mycket saknad. men ska man upp i de prisklasserna igen så vill jag nog prova på guld.

Sorry för lite trådkap @Snårtas :)
 
Fantastiskt! Ett fint val om du frågar mig. Är sjukt peppad och sugen på att bli OWG jag med, men det blir svårt då jag inte vill sälja min första "riktiga" klocka. Kanske blir jag TWG iaf.
Ett problem jag med skulle ha så det skulle nog bli TWG för mig. Tyvärr är min första den med mest ekonomiskt värde så jag skulle behöva sälja av den haha
 
Topp