• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The Watches of James Bond

cab

Audemars
2-Faktor
Kul! Det var bonds smp som väckte mitt intresse för finare armbandsur :) Nästan så jag skulle kunna tänka mig en smp igen för nostalgikänslan.

omega-pierce-brosnan-gear-patrol-.jpg
 

rogart-63

Patek
Förlagan till Seamaster 300 (och innan bond), Seamaster 200 som fanns mellan 88-94. Enligt mig inte Omegas starkaste tid direkt.

seafront.jpg

Du menar innan Omega började sponsra Bond-filmerna ? Är lite förtjust i den modellen fast med dom andra visarna som inte är Mercedesvisare.Skulle faktiskt kunna tänka mig en sån :hungry:
 

gerikson

Breitling
"Still today Rolex enthusiasts refer to these models as the James (Rolex Submariner, Reference 6538), and the Pussy (Rolex GMT, Reference 6542 )."

Jag är ingen Rolex-fantast men det är det första jag hört talas om "the Pussy" :) (i klocksammanhang, kanske ska tilläggas).
 
Topp