• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Theorema Klockor, bra eller dåliga.

Marayoor

Breitling
Jag surfade på aftonbladet som man vanligen gör på jobbet när man har inget att göra, då man hittade denna länk:

http://www.mediaupdate.se/2012-10_19/kl ... n=neckwear

Jag har tittat förut på dessa klockor, men vad jag hittade var att dessa klockor varierade från ganska okay till usla. Jag tänkte bara kolla om vad ni har hört av dessa?
Sen att priset på dessa klockor skulle vara 12000 för att sen bli nedsänkta till runt 4000kr känns som en lurendrejeri.
Jag var väldigt skeptisk till dessa klockor då en arbetskamrat köpte en av dessa, och kunde inte förstå att jag var fundersam på priset och kvaliten på en av dessa klockor.

Exempel på klocka: http://www.neckwear.se/produkt/THEOREMA ... CARLO-GOLD

Tänkte bara vad ni har hört om Theorema :p
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Man ser ju att det är skit direkt, allt som är skeleton-watch som inte är "riktig" vara brukar sällan vara något ok. Lägg pengarna på en Seiko, Certina eller min favorit i segmentet, Tissot.




Jag skulle föresten vilja se hans klockor, det han kallar märkesklockor, är det Armani och D&G? :? :?
http://www.mediaupdate.se/2012-10-19/ha ... hela_livet
 

Neckwear

Breitling
Hej, jag jobbar på Neckwear och hittade denna tråden. Det är synd att se att uppfattningen om Theorema klockor inte verkar vara särskilt positiv här, det är faktiskt ett oförtjänt dåligt rykte.

För att försvara Theorema.
Vi började sälja Theorema förra vintern, jag vet inte om klockorna har ett dåligt rykte sen gammalt, men sedan vi började sälja dom har vi knappt haft några reklamationer. Därför blev jag mycket förvånad då jag läste denna tråd. De flesta av de Theorema klockor som ligger uppe nu är en helt ny serie, där tillverkningsland är Tyskland. Tidigare har Theorema tillverkats i Kina och det har såklart betydelse för kvaliteten. Dessutom kommer alla Theorema med två års garanti vilket garanterar att det är en kvalitativ klocka.

Anledningen till att originalpriset är satt så högt beror det på att leverantören tvingat oss att göra det då dom själva säljer Theorema till det priset på sin tyska sida. Vi är fullt medvetna om att det ser oseriöst och oprofessionellt ut och skulle inte vilja ha det så om vi själva fick välja.

Om du är osäker på kvaliteten så beställ hem en och titta på den, vi erbjuder 60 dagars öppet köp. Returfrakt kostar 39 kr.

Mvh Anders
Neckwear.se
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Du säger att "Dessutom kommer alla Theorema med två års garanti vilket garanterar att det är en kvalitativ klocka"
Du får nog utveckla det resonemanget lite.

Sen vet jag inte riktigt om två år är ett bevis på kvalitet. Många av oss här på forumet har klockor från 50-talet som fungerar bra, det är mer än 60 års användande. Det är kvalitet.


Edit: Kollade på er sida.

Om man tar den första på sidan när man klickar in på klockor så kommer man till en manuell variant för 3999, vad är det för armband? Vad är det för glas? Ska man diskutera kvalitet är väl inte direkt 17 jewels det högsta i kvalitativ väg om man köper ett nytt ur. (Även om det knappast är en avgörande faktor, men ändå en fingervisning).

(OT)
Ett tips är också angående slipsarna som ni säljer, fixa till så ni får en dimple på slipsen ser mycket snyggare ut och det blir mer liv i slipsen, ska illustrera med ett eget exempel. Bild kommer strax, ska bara ta en. :mrgreen:
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Hörru Anders, att du tycker att ser oseriöst ut med de tyska priserna på över 10.000 är skitsnack då ni använder dessa priser som säljargument för att köpa era skitklockor för ändå 3-4 för många tusenlappar.
 
Neckwear skrev:
Hej, jag jobbar på Neckwear och hittade denna tråden. Det är synd att se att uppfattningen om Theorema klockor inte verkar vara särskilt positiv här, det är faktiskt ett oförtjänt dåligt rykte.

För att försvara Theorema.
Vi började sälja Theorema förra vintern, jag vet inte om klockorna har ett dåligt rykte sen gammalt, men sedan vi började sälja dom har vi knappt haft några reklamationer. Därför blev jag mycket förvånad då jag läste denna tråd. De flesta av de Theorema klockor som ligger uppe nu är en helt ny serie, där tillverkningsland är Tyskland. Tidigare har Theorema tillverkats i Kina och det har såklart betydelse för kvaliteten. Dessutom kommer alla Theorema med två års garanti vilket garanterar att det är en kvalitativ klocka.

Anledningen till att originalpriset är satt så högt beror det på att leverantören tvingat oss att göra det då dom själva säljer Theorema till det priset på sin tyska sida. Vi är fullt medvetna om att det ser oseriöst och oprofessionellt ut och skulle inte vilja ha det så om vi själva fick välja.

Om du är osäker på kvaliteten så beställ hem en och titta på den, vi erbjuder 60 dagars öppet köp. Returfrakt kostar 39 kr.

Mvh Anders
Neckwear.se

Kul att ni svara här först och främst, det är alltid bra med information från 'the horse's mouth' men jag tvivlar starkt på att den tyska sidan säljer några klockor till det utsatta listpriset, det ni gör med det är att ni 'lurar' kunderna att tro dom att dom köper en klocka som 'är mycket dyrare' än vad den MEN sanningen är (som du skriver själv) är att den har aldrig sålts till det utsatta listpriset och då tror vissa tror att dom gör ett klipp och det är fel (finns väl lagar om att man inte får ha rea 'hela tiden' ) som ni isåfall har...

Sedan så är det ju så med mera slit och släng varor att man betalar man ett pris som är billigt och går dom sönder så orkar man inte lämna in den och eftersom jag bara kan gissa vad produktionskostnaden är på dom, så antar jag att dom som väl reklamerar sina klockor hos er så ger ni dom en ny helt enkel, inget fel med det...

Sedan skulle det vara kul att veta vad ni menar att dom görs i tyskland, verket montering, fabriken ligger var?

Kan nog bli en kul tråd...
 

Neckwear

Breitling
Hej Jakob,

Absolut, jag ska försöka utveckla det lite.
Bara för att garantin är på två år är innebär ju inte det att klockan inte skulle hålla längre än så. Oavsett vad du köper så får du sällan livstids garanti eller mer än två år för den delen.

Det är kul med gamla kvalitativa grejer som håller länge, de klockor som du pratar om från 50-talet har säkerligen genomgått service ett flertal gånger under sin livstid för att kunna fortsätta fungera så bra? Samma sak gäller förmodligen för Theorema klockorna, jag vet inte om du noterat att de är helautomatiska, denna typ av mekanik skiljer sig avsevärt från ex. en vanlig Quartz klocka. Alla helautomatiska klockor oavsett märke och pris kräver service ibland. Tar man väl hand om sin Theorema och lämnar in den på service vid behov så ska den kunna hålla lika länge som klockorna du pratar om. Frågan är då om man vill lägga pengar på denna service, vill man inte det rekommenderar jag en billigare Quartz klocka istället men det är en smaksak som sagt.

Hoppas det var ett någorlunda svar på din fråga iaf.

Ha en trevlig dag!

Mvh
Anders
Neckwear.se
 
Neckwear skrev:
jag vet inte om du noterat att de är helautomatiska, denna typ av mekanik skiljer sig avsevärt från ex. en vanlig Quartz klocka. Alla helautomatiska klockor oavsett märke och pris kräver service ibland

Tack, då har jag lärt mig något nytt idag, du vet att det är ett klockforum du är på nu eller :)

MEN klockorna som det länkades till var väl mekaniska och handuppdragna och inte automatiska?

http://www.neckwear.se/produkt/THEOREMA-MONTE-CARLO-GOLD

Klockan levereras i snygg originalbox och med två års garanti.

Tillverkare: Theorema
Serie: Mote Carlo
Urverk: Mekaniskt, Handvriden, 17 Juveler.
Armband: Italienskt läder
Urets diameter: 44 mm
Vattenskydd: 30 meter
Vikt: 104 g
Om klockan: Två tidszoner.
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Är det du som är klockexperten som man ska kunna chatta med på mediaupdate nu?

Klockan 10.30 kan du ställa dina frågor till klockexperten på Neckwear.se.
Inför hösten har Neckwear.se tagit in en helt ny klockkollektion från lyxmärket Theorema. Klockorna kommer från Tyskland och är de framtagna via den mest exklusiva tekniken som finns på marknaden.
Vad är du nyfiken på? Här har du chansen att få svar på just dina frågor.


Jag hittar ingen chatt och jag undrar hur dessa klockor är framtagna via den mest exklusiva tekniken som finns på marknaden :lol:
 

Ricrob

Patek
Neckwear skrev:
Anledningen till att originalpriset är satt så högt beror det på att leverantören tvingat oss att göra det då dom själva säljer Theorema till det priset på sin tyska sida. Vi är fullt medvetna om att det ser oseriöst och oprofessionellt ut och skulle inte vilja ha det så om vi själva fick välja.

Mvh Anders
Neckwear.se

Hej! Först och främst vill jag tacka för att du engagerar dig i detta, det är av intresse! Sedan bör du tänka på vad som redan sagts, att detta är ett klockforum, där vi alla är mer eller mindre idiotiskt insatta i framför allt mekaniska/automatiska ur, så det blir bara fel om du vill undervisa i skillnader mellan typer av urverk och quatzverk. Sedan vad det gäller ovan citat, så är ett tips att läsa ang Ur&Penn's lilla tankevurpa som gick ut på att "rea" ut klockor för ordinarie pris, vilket de fick skämmas rejält för i dagspressen efter att en man gjort en snabb slagning på nätet och kommit fram till att han blivit blåst. Skadestånd blev det också vill jag minnas.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Neckwear skrev:
Hej Jakob,

Absolut, jag ska försöka utveckla det lite.
Bara för att garantin är på två år är innebär ju inte det att klockan inte skulle hålla längre än så. Oavsett vad du köper så får du sällan livstids garanti eller mer än två år för den delen.

Det är kul med gamla kvalitativa grejer som håller länge, de klockor som du pratar om från 50-talet har säkerligen genomgått service ett flertal gånger under sin livstid för att kunna fortsätta fungera så bra? Samma sak gäller förmodligen för Theorema klockorna, jag vet inte om du noterat att de är helautomatiska, denna typ av mekanik skiljer sig avsevärt från ex. en vanlig Quartz klocka. Alla helautomatiska klockor oavsett märke och pris kräver service ibland. Tar man väl hand om sin Theorema och lämnar in den på service vid behov så ska den kunna hålla lika länge som klockorna du pratar om. Frågan är då om man vill lägga pengar på denna service, vill man inte det rekommenderar jag en billigare Quartz klocka istället men det är en smaksak som sagt.

Hoppas det var ett någorlunda svar på din fråga iaf.

Ha en trevlig dag!

Mvh
Anders
Neckwear.se

Hej igen. Nej det var inte riktigt svar på min fråga. Du insinuerade att det var er förmåga att tillhandahålla en garanti som sträcker sig 24 månader efter inköp som indikerade att det var en bra klocka med ett tåligt urverk. Det håller jag inte med om. Kvalitet när det gäller klockor är i mina ögon om ett ur klarar av att hålla tiden under lång tid.

Väntar fortfarande på svar vad det är för material i armbandet? Det står italienskt läder om jag inte minns fel. Borde inte en "lyxig klocka i hög kvalité" ha typ krokodil? Och glaset, vad är det för material? På nya klockor skulle jag säga att det är absolut standard att ha safirglas?

Angående mekaniken på en klocka, hade du läst mitt inlägg så hade du noterat att jag skrev ett resonemang om antalet jewels i uret, vilket direkt innebär att det är ett urverk och inte ett quartz vi talar om. Till sist så skiljer jag personligen, vet inte hur ni andra är, på automatiska- och manuella ur. Automatiska ur har en rotor och manuella får kraft från uppvridning av fjäder. Där era faktiskt verkar vara manuella men du kallar de helautomatiska, men rätta mig om jag har fel! :?

/edit, såg nu att jag va tvåa på bollen, fan, det är alltid du MK som är först.. :mrgreen:
 
Neckwear skrev:
...jag vet inte om du noterat att de är helautomatiska, denna typ av mekanik skiljer sig avsevärt från ex. en vanlig Quartz klocka.

Du vet väl om att du är på ett forum för klocknördar ?

Neckwear skrev:
Tar man väl hand om sin Theorema och lämnar in den på service vid behov så ska den kunna hålla lika länge som klockorna du pratar om.

Det har jag mycket, mycket, mycket svårt att tro. Skillnaden mellan en kvalitetsklocka från 50-talet och en Theorema är att den förstnämnda har ett urverk som är byggt för att hålla i evighet och är konstruerad för att kunna plockas isär, rengöras, oljas in och sättas ihop igen vid återkommande tillfällen. Den sistnämnda är däremot helt och hållet en slit-och-släng produkt alldeles oavsett om den har ett mekaniskt urverk eller inte. Theorema-klockornas urverk är av så dålig kvalitet att de är omöjliga att sätta ihop om man väl plockat isär dem, det är ju bara att fråga vilken urmakare som helst om de asiatiska skräpverken om den saken. Och att insinuera att klockorna på något sätt skulle vara av "tysk kvalitet" känns ju bara som ett simpelt sätt att försöka lura potentiella kunder. Det här är skräp och ingenting annat. Klockorna kan ju inte servas överhuvudtaget utan att komponenter skadas eller går sönder. De är inte byggda för att hålla i det långa loppet och absolut inte för att servas med regelbundet intervall. Att de överlever garantitiden, och det är väl huvudsaken för tillverkaren, tror jag däremot att merparten av klockorna torde göra och de som inte gör det repareras ju knappast, det går ju inte så jag tar för givet att kunden helt enkelt får en helt ny klocka.

Apropå Aftonbladet så förekommer ju där reklam kopplat till en hemsida som heter prydligt.se som också tycks sälja Theorema: http://www.prydligt.se/herrklockor/theorema-klockor/

Det är ju skrattretande hur simpelt och lögnaktigt de marknadsför klockorna:

"Klockmärket Theorema står för passion, kvalité, elegans och precision."

Vari ligger passionen i att äga en Theorema ? På vilket sätt svarar klockorna för precision ? Det är ju inte direkt någon kvalitet i vare sig materialval eller sammansättning och gångprecisionen tror jag ett ETA 2824-2 med lätthet skulle överträffa i det långa loppet. Det är ju för övrigt ett billigt, enkelt och tillförlitligt urverk som faktiskt är byggt för att enkelt kunna servas och som håller i årtionden med rätt underhåll.

"Klockor från tyska Theorema är främst kända för sin gedigna kvalité och varumärket representerar de traditionella mekaniska klockor som Tyskland sedan länge är känt för."

Där har vi det där simpla försöket att försöka få klockorna "tyska" och därmed insinuera en högre kvalitet och tillförlitlighet än vad som egentligen är fallet.

"Varje klocka monteras för hand och passerar sedan en sträng kvalitetskontroll innan de levereras."

Men herregud...

"Alla klockans komponenter såväl boett som läderarmband och urverk samt visare, är av högsta standard. Det är detta som gör att Theorema kan leverera alla sina klockor med två års garanti."

Trams. Även skräp kan hålla ihop i några år. Det här är ju precis som de där kvartsklockorna som säljs på flygplatserna med stor text om "Hög kvalitet - 5 års garanti !". Även det billigaste kvartsverket håller ju i fem år, men det gör inte att det på något sätt skulle vara av hög kvalitet.

"Med en klocka från Theorema lovas du en trogen följeslagare genom tiden."

Det är ju ett löfte som försäljaren omöjligen kommer att kunna hålla, men vad gör väl det när garantin gått ut.

Summa summarum: För 3 - 4k kan man ju få en riktig mekanisk klocka med ett ETA 2824-2 eller Selitta SW200 som, till skillnad från ovanstående skräp, faktiskt är value for money och som är klasser högre sett till kvaliteten. Varför då nöja sig med något så undermåligt som Theorema och allt vad de asiatiska (för det är ju därifrån tekniken och komponenterna kommer alldeles oavsett om de sätts samman "för hand i Tyskland") skräpmärkena kan tänkas heta ? Det är bara eder undersköterskas högst personliga åsikt i frågan.
 

_jonte

Patek
Äntligen nåt som lyser upp denna tråkiga måndag! Ser fram emot utvecklingen... och vem är denna mytomspunna klockexpert på Neckwear... :lol:
 

pulpen

Cartier
2-Faktor
och vem är klocksamlaren Fredrik.... :roll:

Hittade förresten det här när jag googlade "theorema"

"Theorema är en av många "Germasians", dvs. klockor som påstås vara designade/tillverkade i Tyskland men som i själva verket är Kinesiska. Klockan du länkar till har Shanghai verk, och är högt prissatt i förhållande till liknande Kinesiska budgetklockor på Ebay för ca 500-700 kr. Det enda positiva är väl att säljaren finns i Sverige om man behöver reparera något på garantin."

Källan i detta fall är ifs *host * flashback *host host*, men i detta fall känns det faktisk som att inlägget kanske har en del vettigt innehåll ändå.

https://www.flashback.org/t1853030
 

Neckwear

Breitling
Jakobz.
Tack för bildtipset.
Det är härdat mineralglas på framsidan på de flesta Theorema och safirglas på baksidan på några. Mineralglas är en billigare variant men är också repfritt (som du säkert redan vet). Det är Italienskt läder, inte krokodil.

Nej alla Theorema är helautomatiska, de har alltså en rotor och laddas upp av handledsrörelser, men de går även att vrida upp manuellt. Jag skiljer precis som du på automatiska och manuella. Om det är otydligt på hemsidan får vi se till att förbättra det. Du är kunnigare än mig på klockor, 17 jewels kanske inte är så mycket.

Aquaracer.
Du bekräftar min oro, om folk tar oss för lurendrejare är det olyckligt, mer kan jag inte säga annat än vi ska göra vårt bästa för att försöka ändra på detta. Vi har det inte heller som försäljningsargument, i annonsen vi har syftar vi på rabattkoden som just nu ger 10%. Kolla länken som Undersköterskan postade, samma ordinariepris där på en annan sajt.
Att de är framtagna av den mest exklusiva tekniken menas att de är helautomatiska, inte hur de har tillverkats utan själva mekaniken i klockan. Helautomatiska klockor anses väl vara bland det exklusivare bland klockor? Rätta mig om jag har fel.

Undersköterskan
Du verkar mycket kritisk, har du haft en Theorema eller testat dom i verkligheten?
Kan du tänka dig att få en Theorema klocka skickad till dig så du kan lämna en väl underbyggd och opartisk recession här? Jag tror inte det stämmer det du säger om den nya serien som tillverkas i Tyskland. Du får skicka tillbaka den till oss, men vi kan ge dig ett presentkort på 300 kr som tack. (Du kan ju alltid handla en slips eller fluga för dom pengarna om du inte vill ha en klocka :)). Maila oss om det låter intressant.

Marayoor
Alternativt om du Marayoor kan tänka dig att köpa en och recensera den åt oss? Du kan isf maila oss så ordnar vi något där.

Masterkiller
Jag skulle tro att delarna tillverkas i Kina men att de monteras i Tyskland, men jag måste kolla detta med leverantören och får återkomma så fort jag har svar.

Det verkar som att Theorema inte har några starka anhängare, jag var inte medveten om det och vi tar till oss av kritiken. Jag kan bara säga att vi inte upplevt några problem med klockorna, men sedan har vi bara sålt dom i ca 6-7 månader.

Mvh
Anders
Neckwear.se
 

Neckwear

Breitling
Pulpen
Tidigare har alla Theorema tillverkats i Kina om jag förstått saken rätt, precis som du säger. Men den nya serien som ligger i prisklass 3600-4000 kr tillverkas alla i Tyskland och lanserades för ca en månad sedan och har inte funnits tidigare. Det står inne på produkterna vilka som har tillverkningsland Tyskland. Men priset på dessa ligger också 1000-1500 kr högre.

Mvh
Anders
Neckwear.se
 

pulpen

Cartier
2-Faktor
Neckwear skrev:
Nej alla Theorema är helautomatiska, de har alltså en rotor och laddas upp av handledsrörelser, men de går även att vrida upp manuellt. Jag skiljer precis som du på automatiska och manuella. Om det är otydligt på hemsidan får vi se till att förbättra det.

Kan inte du förklara för mig på vilket sätt tex den här klockan från er hemsida är automatisk?

c6b574d7633499c68edb157ddd3fe9911a597265_800x800.jpg


Källa: http://www.neckwear.se/produkt/THEOREMA ... CARLO-GOLD
 

Neckwear

Breitling
Puplen
Du har helt rätt, jag gick och kollade på klockan nu och den modellen är inte automatisk. Den måste skruvas upp, jag skrev fel tidigare då jag trodde alla var automatiska. Vissa är automatiska och vissa manuella, men de flesta är automatiska och vi får se till att lägga in det tydligt på varje modell så det inte råder några oklarheter.

Mvh
Anders
Neckwear.se
 
Neckwear skrev:
Jakobz.
Tack för bildtipset.
Det är härdat mineralglas på framsidan på de flesta Theorema och safirglas på baksidan på några. Mineralglas är en billigare variant men är också repfritt (som du säkert redan vet). Det är Italienskt läder, inte krokodil.

Nej alla Theorema är helautomatiska, de har alltså en rotor och laddas upp av handledsrörelser, men de går även att vrida upp manuellt. Jag skiljer precis som du på automatiska och manuella. Om det är otydligt på hemsidan får vi se till att förbättra det. Du är kunnigare än mig på klockor, 17 jewels kanske inte är så mycket.

Aquaracer.
Du bekräftar min oro, om folk tar oss för lurendrejare är det olyckligt, mer kan jag inte säga annat än vi ska göra vårt bästa för att försöka ändra på detta. Vi har det inte heller som försäljningsargument, i annonsen vi har syftar vi på rabattkoden som just nu ger 10%. Kolla länken som Undersköterskan postade, samma ordinariepris där på en annan sajt.
Att de är framtagna av den mest exklusiva tekniken menas att de är helautomatiska, inte hur de har tillverkats utan själva mekaniken i klockan. Helautomatiska klockor anses väl vara bland det exklusivare bland klockor? Rätta mig om jag har fel.

Undersköterskan
Du verkar mycket kritisk, har du haft en Theorema eller testat dom i verkligheten?
Kan du tänka dig att få en Theorema klocka skickad till dig så du kan lämna en väl underbyggd och opartisk recession här? Jag tror inte det stämmer det du säger om den nya serien som tillverkas i Tyskland. Du får skicka tillbaka den till oss, men vi kan ge dig ett presentkort på 300 kr som tack. (Du kan ju alltid handla en slips eller fluga för dom pengarna om du inte vill ha en klocka :)). Maila oss om det låter intressant.

Marayoor
Alternativt om du Marayoor kan tänka dig att köpa en och recensera den åt oss? Du kan isf maila oss så ordnar vi något där.

Masterkiller
Jag skulle tro att delarna tillverkas i Kina men att de monteras i Tyskland, men jag måste kolla detta med leverantören och får återkomma så fort jag har svar.

Det verkar som att Theorema inte har några starka anhängare, jag var inte medveten om det och vi tar till oss av kritiken. Jag kan bara säga att vi inte upplevt några problem med klockorna, men sedan har vi bara sålt dom i ca 6-7 månader.

Mvh
Anders
Neckwear.se

Jag ser gärna en review av dessa av vår undersköteska, vore riktigt kul och kudos till dig som svara och inte bara släpper tråden...
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Du kommer aldrig "vinna" fajten, i alla fall inte här. På detta forum finns det en väldigt stor skara som betalar flera månadslöner för en klocka, av mer eller mindre känt märke. Dessa personer, inklusive mig själv, skulle aldrig köpa en klocka av det märke du säljer av den enkla anledningen att vi vet att det är skräp.
Även de som inte lägger dessa stora summor eller bara är ute efter en billigare klocka vet att det finns en uppsjö av mycket bra klockor från välkända tillverkare i segmentet 1000-5000 kr, Theorama är inte en av dessa tillverkare.

Jag tror att du ska försöka övertyga 16-17 åringarna som vill ha en snygg klocka med coola funktioner att köpa dessa. Dock till ett rimligt pris på låt säga, 500 kr, mer är de tyvärr inte värda.

Lycka till.
 

Marayoor

Breitling
När jag skapade denna tråd trodde jag inte att den skulle bli så här populär. Kudos till er grabbar, man haft en rolig eftermiddag genom att läsa all inlägg.
Kudos till dig också Anders, som tar dig tid att komma hit och argumentera och prata om denna produkt. Jag ska vara ärlig och säga min kunskap av klockor är väldigt begränsad, därför ställde jag frågan och skapade tråden.

Att jag skulle ta och recensera klockan skulle vara lite meningslöst då jag har som sagt lite erfarenhet av klockor, varken kvalitet eller ej. Jag är dock ganska intresserad på undersköterskan åsikt, men det känns som han har redan lagt ut den :p

Jag kan säga att jag har inte pengar eller tid att lägga ner pengar på en klocka som jag kan "testa", utan lägger jag pengar på någonting så vill jag ha en garanti på att klockan jag har köpt kommer från ett företag som har ett rykte av kvalitet. Tyvärr ger inte Theorema den bilden, varken från företaget själv eller från ert företag, då de verkar som informationen och kunskapen om klockan verkar vara bristande.
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Jag som läser Retorik med inriktning mot opinionsbildning där också b.l.a marknadsföring ingår skulle rakt av klassa er prissättning som ett implicit säljargument. Oetiskt ovanpå det också.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Ja, håller med Aquaracer2 om detta.

Ni använder ju absolut prisskillnaden som en vattendelare mellan er och era konkurrenter (vilka är era konkurrenter egentligen? Har ni typ en SWOT som ni skulle kunna dela med er av? (Neckwear alltså))

En enkel lösning på problemet är att skriva ord. pris längst ner i hörnet med en diskret färg.

Och skulle jag se detta ur en 16-årings perspektiv så tror jag inte att jag hade lagt 4000 på en klocka (om man inte har ett stort intresse) och om man lägger en liknande summa så hade jag nog tänkt mig att välja ett märke som går hem bland brudarna, tänk Armani eller GANT eller Daniel Wellington för den delen! HUGA hemska tanke!
För det är ju inte så coolt att vara brutalt intresserad av klockor när man är 16 år.
 
Topp