• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tibac

Micke_A

Omega
Jag har denna på ingång. Jag har googlat en del men det verkar vara ett udda, enkelt märke. Någon som vet något om det?
Glaset ser lite slitet, så om det inte går att polera, kanske man får hoppas att det är standarddimension så att det går att ersätta.

Tibac I.jpg
Tibac II.jpg
 

Micke_A

Omega
Den kom i dag. Sitter på ett svart NATO tills vidare. Glaset behöver poleras eller bytas. Någon idé om var man kan hitta ett?
2016-03-31 16.26.38.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor

Micke_A

Omega

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Stort tack för det! Du har naturligtvis rätt... Det är i vintage-delen jag borde postat. Men man vågar väl inte cross-posta det där nu...

Jodå...gör ett inlägg i den här tråden :)

https://klocksnack.se/threads/dåligt-med-udda-mögeldykare-på-forumet.15330/page-27#post-1334893

Sen tror jag att din klocka som tex min Sicura är av sämre kvalitet med mässingsboett som är kromad och alltså inte stål. Men det behöver ju inte betyda att man tycker om klockan mindre för det. Det skulle passa fint med ett tropicband till din klocka. Utformningen på tavlan påminner om flera klockor från samma tidsperiod men den som är mest i ropet nu är nog Oris som gjorde en reissue förra året.

image.jpeg
 
Topp