• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Ticino BF-109 - Snygg, billig och bra mekanisk kronograf

_robban

Cartier
2-Faktor
God middag gott folk
Jag får ofta för mig att jag och kronografer tycker om varandra, skaffar mig då något för att senare komma underfund med att nej det var inget för mig. Har nu gjort detta misstag åtminstone fyra gånger och tycker väll att jag borde lärt mig nu.

Nåväl

Säljer här ett st Ticino BF-109 kronograf
Urverket är om jag förstår rätt ett ST-26 urverk ifrån tillverkaren Seagull. Mycket lätt och fin i uppdraget, klockan håller tiden fint (ej mätt på sekunden när) kronograf startar, stoppar och nollställer helt utan bekymmer och är allmänt en trevlig bekantskap.
Klockan ca 44 mm i diameter utan krona, har 20 mm mellan bandhornen.

Lite egna bilder på det hela
(OBS min telefon kamera gör att små svarta "flisor" syns på vissa bilder - är enbart min tfn som skapar dessa)

1.jpg


2.jpg


3.jpg


4.jpg


Klockan har små små hairlines på boett, för små att fånga på bild samt två - tre små små prickar på glas vid kl 11-12 även de för små att fånga på bild, annars är det överlag ett gott skick på klockan som sådan.

Kommer med ett no name läder enligt ovan bilder och även ett mesh enligt sista bilden.

Pris 2500 kr ink brevfrakt i väl vadderat kuvert inom sverige, önskas rek blir det ytterligare en 50 lapp.
Returpolicy: 48h om klockan avviker från beskrivning i text och bilder.
 
Topp