• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Go for it! Slå till på en vintage om du har möjlighet. Bjuder på en inspirationsbild. :)
image.jpeg
Det hade onekligen vart jäkligt coolt!
 

Aston

Panerai
Tack så mycket. Här kommer en nöt att knäcka. Vad är detta för visare? Har aldrig sett att timmvisaren är orange. Det är alltid minutvisaren som är orange. Någon som vet?
image.png
 

Hubbe

Omega
Nån som har ägt en 1521 och en Sumo som kan jämföra dem kvalets massigt?
Har båda och tycker att de båda håller en mycket hög kvalité. Skulle nog säga att squalen kanske ligger snäppet högre.
Man bör även betänka att sumon ibland har lite problem med att "saker hamnar snett" = har man otur så får man ett tråkigt exemplar.
Vad gäller urverk så är det väl två trygga maskiner, squalen sägs ha ett toppgraderat eta, men jag undrar om det stämmer.
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Har bara erfarenhet av 1521, och det är enbart positivt! Bra kvalité och stabilt urverk. Är riktigt sugen på att köpa en igen måste jag säga. Kanske en vintage t.o.m?! Jag har även sett att de gör GMT-modeller i vintagestil/homage. Vad tycker ni om dem? Man ser ju vart de har hämtat sin inspiration ifrån om man säger så.
 

J3sus

Omega
Har en blankpolerad 1521, den är helt galet bekväm lättläst och väldigt snygg! Men det finns mycket som lockar och tror tyvärr jag ska sälja. Men kommer garanterat köpa en till i framtiden kanske en i pvd!
 

Kanadicken

Panerai
Har bara erfarenhet av 1521, och det är enbart positivt! Bra kvalité och stabilt urverk. Är riktigt sugen på att köpa en igen måste jag säga. Kanske en vintage t.o.m?! Jag har även sett att de gör GMT-modeller i vintagestil/homage. Vad tycker ni om dem? Man ser ju vart de har hämtat sin inspiration ifrån om man säger så.
As far as homages go I think they do a good job, they keep their Squale character some how and I don't think their is any mistaking them for the real thing. The rootbeer is pretty nice and different enough from the real thing, the white pepsi vintage is also good since white GMTs are so rare its like imitating a mythical creature. I personally prefer that a watch maker do their own thing and Squale has a couple good cases of their own with history so I think they should have stuck to that. I also prefer the vintage look to be real, but there is something to be said for having the look and not worrying about going for a swim.
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
As far as homages go I think they do a good job, they keep their Squale character some how and I don't think their is any mistaking them for the real thing. The rootbeer is pretty nice and different enough from the real thing, the white pepsi vintage is also good since white GMTs are so rare its like imitating a mythical creature. I personally prefer that a watch maker do their own thing and Squale has a couple good cases of their own with history so I think they should have stuck to that. I also prefer the vintage look to be real, but there is something to be said for having the look and not worrying about going for a swim.

Ja, så kan man också säga! Håller med om det mesta som sägs :)
 

Keltik

Omega
2-Faktor
Har just fått hem min nyinköpta 1521 på gummi eller mesh. Köpt från Gripenbra, snabb respons och leverans till nästa dag. Skönt för när man har bestämt sig ska ju det gå fort:).

Jag har ingen större erfarenhet av Squale sedan tidigare men klockan är oerhört skön att bära och enligt mitt tycke snygg med härlig kvalitetskänsla. Sedan får väl tiden utvisa hur bra den egentligen är men det finns historia i märket och den måste företaget vårda om det fortsatt skall vara intressant.
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    191 KB · Visningar: 100

Greven

Audemars
Har just fått hem min nyinköpta 1521 på gummi eller mesh. Köpt från Gripenbra, snabb respons och leverans till nästa dag. Skönt för när man har bestämt sig ska ju det gå fort:).

Jag har ingen större erfarenhet av Squale sedan tidigare men klockan är oerhört skön att bära och enligt mitt tycke snygg med härlig kvalitetskänsla. Sedan får väl tiden utvisa hur bra den egentligen är men det finns historia i märket och den måste företaget vårda om det fortsatt skall vara intressant.
Grattis! Gärna mer bilder om du har. :)
 

Aston

Panerai
Har just fått hem min nyinköpta 1521 på gummi eller mesh. Köpt från Gripenbra, snabb respons och leverans till nästa dag. Skönt för när man har bestämt sig ska ju det gå fort:).

Jag har ingen större erfarenhet av Squale sedan tidigare men klockan är oerhört skön att bära och enligt mitt tycke snygg med härlig kvalitetskänsla. Sedan får väl tiden utvisa hur bra den egentligen är men det finns historia i märket och den måste företaget vårda om det fortsatt skall vara intressant.
Gratulerar till en fin klocka. Jag fick hem min i slutet av dec. och är mycket nöjd. Har testat olika armband men det slutar oftast med gummiremmen. Den luktar gott!
 
Topp