• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Den finns med både svart tavla och brun tavla. Känns som man får mer för pengarna ifrån Squale.
Ja, så kan det nog vara. Gillar dock Glycine combat sub, väldigt tunn och vad jag hört väldigt prisvärd i övrigt. Fast, jag har ju ändå fastnat mer för Squale, så det säger väl en del också :D
 

KMS

Rolex
Gällande just 20 atmos å tidigare nämnda färgkombo tror jag Glycinen är ett strå vassare, även fast jag verkligen gillar Squale.
 

Aston

Panerai
Lite nytt liv i tråden. Köpte ett nytt gummi till min klocka, ett från Bonetto Cinturini (de gör även orginalbanden till Squale).
Är mycket nöjd, sitter skönt och luktar som det ska!
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Lite nytt liv i tråden. Köpte ett nytt gummi till min klocka, ett från Bonetto Cinturini (de gör även orginalbanden till Squale).
Är mycket nöjd, sitter skönt och luktar som det ska!
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
Snyggt! Ser riktigt bra ut och utstrålar kvalité. Galet sugen på en Squale, speciellt när man ser din bild! ;) Får nog bli en 1521 framöver!!
 

Aston

Panerai
En liten rapport efter drygt två månaders bärande av min nya 1521. När jag fick den gick den ca + 5 s per dygn. Men nu mätte jag den på en hel vecka och den gick + 6 s per vecka. Alltså mindre än en sekund per dygn. Det tycker jag är imponerande och långt bättre än vad jag förväntade mig.
image.jpeg
 

Greven

Audemars
En liten rapport efter drygt två månaders bärande av min nya 1521. När jag fick den gick den ca + 5 s per dygn. Men nu mätte jag den på en hel vecka och den gick + 6 s per vecka. Alltså mindre än en sekund per dygn. Det tycker jag är imponerande och långt bättre än vad jag förväntade mig.
image.jpeg
Grymt cool!
 

Nic

Rolex
2-Faktor
En liten rapport efter drygt två månaders bärande av min nya 1521. När jag fick den gick den ca + 5 s per dygn. Men nu mätte jag den på en hel vecka och den gick + 6 s per vecka. Alltså mindre än en sekund per dygn. Det tycker jag är imponerande och långt bättre än vad jag förväntade mig.
image.jpeg
Såg väldigt bra ut på det där gummit (?), vart har du köpt det?
 

trumpetera

Panerai
image.jpeg


Min på Isofrane säger hejsan!

Ett i mitt tycke hutlöst dyrt gummiband (tänker på Isofrane-gubbarna, som garvar läppen av sig när vi klocknördar betalar över tusen spänn för en gummisnodd), MEN, förmodligen det bekvämaste gummiarmband jag ägt!

Klockan är en absolut favorit!
 

Aston

Panerai
Älskar Squale. Snygga klockor med ett gediget arv och dessutom överkomliga priser. Själv har jag denna i lådan:

Fina och spännande klockor. Vet du något om årtal på dem? Squale hade en period på 80- talet då de enbart tillverkade quartzur.
Hade varit kul om vi kunde få fram någon form av kronologisk lista på Squale. Diving-klockan: har den någon märkning med Squale?
 

CptSlow

Rolex
2-Faktor
Vet inget specifikt om årtal på Divingklockan men jag såg någon på watchuseek som hade en likadan fast automat. Han skrev att Squale tillverkade den åt något dykföretag eller liknande. Den är omärkt även bak på boettlocket. Kan tänka mig att det är 80-tal. Även roligt att den är märkt 100 atmos trots att den använder samma boett som 50 atmos-modellen. Kanske tjockare glas?

Den andra klockan får jag återkomma till när den väl landar här hemma. Men jag har letat ett tag efter en fin 2002:a och detta är den första jag ser med quartzverk så den måste vara halvovanlig. Mycket nyfiken på om länken är märkt squale eller om den är generisk. Ser åtminstone ut som den kan vara lika gammal som klockan.
 

CptSlow

Rolex
2-Faktor
Hat haft denna skönhet på armen i en vecka nu och den är riktigt trevlig. Länken var original dom jag hoppades och tavlan har en snygg sunbursteffekt. Squale levererar igen. Någon som sett en annan 2002:a i quartzutförande? Har letat efter bilder och info men har svårt att hitta något.

IMG_20160318_171235.jpg
 

Greven

Audemars
Hat haft denna skönhet på armen i en vecka nu och den är riktigt trevlig. Länken var original dom jag hoppades och tavlan har en snygg sunbursteffekt. Squale levererar igen. Någon som sett en annan 2002:a i quartzutförande? Har letat efter bilder och info men har svårt att hitta något.

IMG_20160318_171235.jpg
Kool!
 
Topp