• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tiden går - gamla lik

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Kul saker man kan hitta då man blivit beordrad av husets ATC att röja i hobbyrummet. Klocksmaken har förändrats och tur är väl det när man ser på dessa lik. I kronologisk ordning,

Casion fick jag av mina föräldrar 1987. Fanns med vit tavla, och minns att jag fick käka lunch på Clock medan jag bestämde mig vilken jag ville ha. Tyckte att den var GRYMT snygg och enormt high tech. Den var med om mycket, bland annat en rätt misslyckad fylla och ett rätt fumligt möte på en soffa med en tjej i parallellklassen. Ihopblandad sprit i en tillförslutningsbar påse gjorde inte upplevelsen så mycket bättre.

Vem minns inte GUL... Denna var lite mer lyxig, kronograf och läderdetaljer. Som att köpa two tone liksom. Udda är att den inte visar några sekunder, alla visare utom timmar+min hör till kronografen....

Addidas - vad ska man säga. Inne typ 1996 nu. Öppnar man den hittar man en stor plastbit med ett urverk som är som kvadraten på en sockerbit typ. Billig insida bara förnamnet. Riktigt ugly och förstår inte hur jag kunde gå igång på den där som var rätt dyr.

Swiss Army-klockan - köptes på någon nätaktion. Vad är det för märke egentligen..? Ser väl mest normal ut men igen, en del har hänt med klocksmaken...

ItaXS9d.jpg
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Vilken samling av nostalgi. Här känns de Dop, konfirmation, slutar nian eller studenten på en och samma gång!
 

mouqvist

Rolex
Har haft liknande GUL klocka, tycker att den var cool (ägde en sådan 1998 ung), fast då visste jag inte så mycket om WR och har för mig att jag snorklade med den en gång (den har ju dykring), vilket var även den sista dag som jag använde den :arghh:
Visst är den vattentät till 50m?
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Har haft liknande GUL klocka, tycker att den var cool (ägde en sådan 1998 ung), fast då visste jag inte så mycket om WR och har för mig att jag snorklade med den en gång (den har ju dykring), vilket var även den sista dag som jag använde den :arghh:
Visst är den vattentät till 50m?

Precis - 5 atm... Fast armbandet luktade typ gammal kebab efter några veckor och speciellt då det var vått...
 

SSL

Audemars
Swiss Army-klockan - köptes på någon nätaktion. Vad är det för märke egentligen..? Ser väl mest normal ut men igen, en del har hänt med klocksmaken...

Ser ut som en Wenger i mobilen. Dom och Victorinox var Schweiziska arméns officiella tillverkare och var dom enda som fick använda Swiss Army. Idag ägs Wenger av Victorinox, men företagen är separata. Victorinox är ensam officiell tillverkare åt Armén idag.
 
Topp