Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tiden går - gamla lik

Diskussion i 'Diskussion' startad av Airbus, 18 januari 2014.

1. Airbus
    Trådstartare

Airbus Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Kul saker man kan hitta då man blivit beordrad av husets ATC att röja i hobbyrummet. Klocksmaken har förändrats och tur är väl det när man ser på dessa lik. I kronologisk ordning,

Casion fick jag av mina föräldrar 1987. Fanns med vit tavla, och minns att jag fick käka lunch på Clock medan jag bestämde mig vilken jag ville ha. Tyckte att den var GRYMT snygg och enormt high tech. Den var med om mycket, bland annat en rätt misslyckad fylla och ett rätt fumligt möte på en soffa med en tjej i parallellklassen. Ihopblandad sprit i en tillförslutningsbar påse gjorde inte upplevelsen så mycket bättre.

Vem minns inte GUL... Denna var lite mer lyxig, kronograf och läderdetaljer. Som att köpa two tone liksom. Udda är att den inte visar några sekunder, alla visare utom timmar+min hör till kronografen....

Addidas - vad ska man säga. Inne typ 1996 nu. Öppnar man den hittar man en stor plastbit med ett urverk som är som kvadraten på en sockerbit typ. Billig insida bara förnamnet. Riktigt ugly och förstår inte hur jag kunde gå igång på den där som var rätt dyr.

Swiss Army-klockan - köptes på någon nätaktion. Vad är det för märke egentligen..? Ser väl mest normal ut men igen, en del har hänt med klocksmaken...

Fixoflex och 16610 gillar detta.
  2. 16610

16610 Baron

Från:
    BORÅS
    underbart!

3. Nice! (Svarar igen snart, ville bara jäklas lite)

4. Fixoflex

Fixoflex Friends of KS

Från:
    Småland
    Vilken samling av nostalgi. Här känns de Dop, konfirmation, slutar nian eller studenten på en och samma gång!

5. Har haft liknande GUL klocka, tycker att den var cool (ägde en sådan 1998 ung), fast då visste jag inte så mycket om WR och har för mig att jag snorklade med den en gång (den har ju dykring), vilket var även den sista dag som jag använde den :arghh:
    Visst är den vattentät till 50m?

6. Airbus
    Trådstartare

Airbus Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Precis - 5 atm... Fast armbandet luktade typ gammal kebab efter några veckor och speciellt då det var vått...

7. SSL

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla
    Ser ut som en Wenger i mobilen. Dom och Victorinox var Schweiziska arméns officiella tillverkare och var dom enda som fick använda Swiss Army. Idag ägs Wenger av Victorinox, men företagen är separata. Victorinox är ensam officiell tillverkare åt Armén idag.

Mårtenssons ur Brookfield