Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tidhållning caliber 3135

Diskussion i 'Diskussion' startad av Magnlar, 23 juli 2015.

1. Magnlar
    Trådstartare

Magnlar Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Vet att det finns en drös nyköpta Rolex med kaliber 3135 här på forumet.
    Håller era inom COSC direkt från början? Min nyköpt SD med 3135 verkar ha en ganska stor tidsavvikelse så här långt. Ca +10-12 sekunder per dygn - på handleden kontinuerligt. Brukar man behöva rucka upp verket vid nyköp?
    Ett visst rykte påstod att verket måste få slitas in lite i början, dvs tidhållningen blir bättre och bättre med tiden. Kan det stämma?

Ha en trevlig dag!

2. laketwig

laketwig Friends of KS

Från:
    Schaffhausen
    Låter mycket för att vara en Rolex. Ska väl gå inom COSC när den lämnar fabrik?

Min SD gick mellan +3 och +4 spd när den var ny (april 2014), men efter ett par månader ligger den konstant på runt +2. Min Explorer II'a har inte ändrat sig alls sen jag köpte den ny i december förra året. Har hela tiden gått stadigt mellan -0,5 och +0,5 ... :happyhappy:

Jag skulle avvakta nån månad och sen klaga om den inte svänger in sig till en acceptabel nivå. Har också läst att vissa klockor behöver ett par månader för att prestera optimalt, men kan inte säga att min erfarenhet av nya klockor stämmer med det. Har köpt andra märken nya (Sinn, Glycine och Seiko t ex) utan att märka någon större skillnad i avvikelse efter ett par månader.

Magnlar gillar detta.
  3. Holmqvist

Holmqvist Friends of KS

Från:
    Södraste Sverige
    Min nya 216570 låg lite lågt i amplitud när jag plastat av den och vridit upp den.
    Nu efter 3 veckor så ligger den på +2, nästan 300 i amplitud men med 0,2ms i beaterror vilket stör mig en del.

Magnlar gillar detta.
  4. China

China Guest

Dags för en tur till din AD, det är en alldeles för stor tidsavvikelse.

Ninen79 och Magnlar gillar detta.
  5. kalufsen

kalufsen Präst

När jag köpte min i Januari gick den -4 / dag och nu -0.6 så tycker det låter väldigt mkt!

Magnlar gillar detta.
  6. Peter Hilmersson

Peter Hilmersson Friends of KS

Min är ca en månad och går +5, vet att det är ok men känns ändå lite mycket. Jag får väl ge den lite mer tid. Min omega Poc 9300 gick + 0,5 från början.

Magnlar gillar detta.
  7. christian-h

christian-h Biskop

Min senaste 116610LN tappade typ fem sekunder på en månad. Bar den HELA tiden då.

En ny kommer i morgon. Det ska bli kul. :)

Magnlar gillar detta.
  8. Magnlar
    Trådstartare

Magnlar Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Tack alla! Får bli en sväng förbi Rob vid tillfälle.

9. Taxman

Taxman Friends of KS

Min 116610LV tappar ett par, tre sekunder per dag. Inget som stör mig även om jag kanske egentligen hellre hade sett att den fortade sig istället. Det är möjligt att avvikelsen var något större när klockan var helt ny men inte mycket.

10. Amme

Amme Stadsbo

Från:
    Sthlm
    ÄLSKAR urban legends!

11. Magnlar
    Trådstartare

Magnlar Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Var inne hos Rob som konstaterade att den gick för fort. Ruckning väntas!

Peter Hilmersson gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield