• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tidhållning caliber 3135

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Vet att det finns en drös nyköpta Rolex med kaliber 3135 här på forumet.
Håller era inom COSC direkt från början? Min nyköpt SD med 3135 verkar ha en ganska stor tidsavvikelse så här långt. Ca +10-12 sekunder per dygn - på handleden kontinuerligt. Brukar man behöva rucka upp verket vid nyköp?
Ett visst rykte påstod att verket måste få slitas in lite i början, dvs tidhållningen blir bättre och bättre med tiden. Kan det stämma?

Ha en trevlig dag!
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Låter mycket för att vara en Rolex. Ska väl gå inom COSC när den lämnar fabrik?

Min SD gick mellan +3 och +4 spd när den var ny (april 2014), men efter ett par månader ligger den konstant på runt +2. Min Explorer II'a har inte ändrat sig alls sen jag köpte den ny i december förra året. Har hela tiden gått stadigt mellan -0,5 och +0,5 ... :happyhappy:

Jag skulle avvakta nån månad och sen klaga om den inte svänger in sig till en acceptabel nivå. Har också läst att vissa klockor behöver ett par månader för att prestera optimalt, men kan inte säga att min erfarenhet av nya klockor stämmer med det. Har köpt andra märken nya (Sinn, Glycine och Seiko t ex) utan att märka någon större skillnad i avvikelse efter ett par månader.
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Min nya 216570 låg lite lågt i amplitud när jag plastat av den och vridit upp den.
Nu efter 3 veckor så ligger den på +2, nästan 300 i amplitud men med 0,2ms i beaterror vilket stör mig en del.
 
C

China

Guest
Vet att det finns en drös nyköpta Rolex med kaliber 3135 här på forumet.
Håller era inom COSC direkt från början? Min nyköpt SD med 3135 verkar ha en ganska stor tidsavvikelse så här långt. Ca +10-12 sekunder per dygn - på handleden kontinuerligt. Brukar man behöva rucka upp verket vid nyköp?
Ett visst rykte påstod att verket måste få slitas in lite i början, dvs tidhållningen blir bättre och bättre med tiden. Kan det stämma?

Ha en trevlig dag!

Dags för en tur till din AD, det är en alldeles för stor tidsavvikelse.
 
Min nya 216570 låg lite lågt i amplitud när jag plastat av den och vridit upp den.
Nu efter 3 veckor så ligger den på +2, nästan 300 i amplitud men med 0,2ms i beaterror vilket stör mig en del.
Min är ca en månad och går +5, vet att det är ok men känns ändå lite mycket. Jag får väl ge den lite mer tid. Min omega Poc 9300 gick + 0,5 från början.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Min senaste 116610LN tappade typ fem sekunder på en månad. Bar den HELA tiden då.

En ny kommer i morgon. Det ska bli kul. :)
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Min 116610LV tappar ett par, tre sekunder per dag. Inget som stör mig även om jag kanske egentligen hellre hade sett att den fortade sig istället. Det är möjligt att avvikelsen var något större när klockan var helt ny men inte mycket.
 
Topp