Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tidsavvikelse Seiko sarb017

Diskussion i 'Diskussion' startad av videwidman, 29 februari 2016.

1. videwidman
    Trådstartare

videwidman Torpare

Har haft min nyinköpta 017 i drygt en vecka. Var inställd på att den skulle avvika typ 10-15 s/dygn. Den håller sig stadigt på plus 3-4s/dygn. Är det normal Seiko kvalitet eller har jag haft flyt? I min bok är ju det riktigt bra! Den kostade ju inte en förmögenhet precis...:)

Zalath gillar detta.
  2. Zalath

Zalath Borgare

Min nya håller också tiden väldigt bra. Betydligt bättre än min SKX007.

videwidman gillar detta.
  3. skallagrimson

skallagrimson Borgare

Min började på -1 men ligger numera på ca -8 i snitt. Jag har haft några klockor med 6r15 och alla har legat i spannet mellan -5 och -10 vilket är helt ok.

videwidman gillar detta.
  4. willbur

willbur Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Det ska du va nöjd med! Hoppas det håller i sig :)

videwidman gillar detta.
  5. nissehult

nissehult Friends of KS

Vad det gäller kvalitet så handlar det mesta om variation. Ju bättre (tidshållnings)kvalitet desto mindre variation, dvs. +/- 2s är bättre kvalitet än +/- 10s. Men även om fabriken har ett kvalitetskrav på sig att landa inom +/- 10s så kan det finnas fullträffar som ligger +/- 1 s.

Hur som helst, vad är en tråd utan bilder? Min säger hej. Jag har inte testat tidsavvikelsen.

DSC_0070.JPG

Phenixfox och videwidman gillar detta.
  6. Malakias

Malakias Friends of KS

Från:
    Vänliga Västmanland
    Min snart två år gamla hoppade lite mellan plus och minus några sekunder i början. Efter ett tag stabiliserade den sig på minus 3-4 om dagen, och där håller den sig. Helt nöjd med det.

videwidman gillar detta.
  7. Dennta

Dennta Stadsbo

Från:
    Örebro
    Min fortar sig 2-4sek om dagen. Kan inte klaga ;)

videwidman gillar detta.
  8. videwidman
    Trådstartare

videwidman Torpare

image.jpeg Tack för feedback! Konstaterar att sarb017 helt enkelt är bang for buck. Skitsnygg med ett bra urverk. Jag och min vän hälsar trevlig kväll!

nissehult och skallagrimson gillar detta.
  9. Phenixfox

Phenixfox Torpare

Från:
    Uppsala
    Håller med föregående om mängden smäll för kronorna. Min går ca +4-5 sekunder om dagen. Krona ned över natten -2 på 10 timmar. Urtavla upp +6 och krona upp +4 samma tid. Har haft min i en vecka så den har inte hittat rytmen ännu men jag är väldigt nöjd.
    20160308_165012.jpg

skallagrimson gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield