• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tidshållning...

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Hej,
Jag har en Aqua Terra, Master och 15 års modell. Om jag ställer den efter fröken ur på nätet och drar upp den fullt håller den fantastisk tid de första två dygnen typ. Har haft den på armen dagtid, i lådan över natten. Efter de nämnda dygnen händer något. Takten ökar och sen är den plötsligt 4s före. Fortfarande enligt cosc, men undrar varför det blir så här? Som sagt, endast några mån gammal. Magnetism borde inte vara en issue :)

Som sagt, under 2,5 dygn så ligger den max 0,5 +...
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Du kanske hade klockan i lägen där urverket mestadels går på plus de sista dygnen.
Tidhållning på mekaniska klockor varierar beroende på många olika faktorer.
Om du är orolig, kan du alltid gå till en AD och be dom mäta gångavvikelsen, och det tar inte lång tid.
Vill man ha en klocka som går exakt, så är quartzklockor som gäller.
 

6r15c

Omega
2 faktorer.
1. Som sagt så går urverket "olika fort" beroende på läge. Dvs urtavla upp, urtavla ner, krona upp osv..
notice.jpg


2. Urverk går snabbare vid lägre temperaturer. Tex 33 grader på handleden och 20 grader i lådan..

Personligen så hade jag inte oroat mig :)
 
Topp