• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tiffany & Co urtavla

Galaxy

Rolex
Tjenare!

Någonting jag tycker är riktigt läcker på många klockor är en Tiffany & Co-urtavla. Om jag förstått det rätt är Tiffany & Co alltså ett varuhus i New York, där de trycker sitt namn på samtliga klocktavlor (?), lyckas i övrigt inte hitta särskilt mycket information om dessa. Vad tycker ni om Tiffany-tavlor?
Är det någon här på KS som kanske rent utav har någon sådan? Dela gärna bilder i så fall.

Såg förresten denna på UretVintage: http://www.uretvintage.se/omega-seamaster-1437-pv-24511.html
Tycker att det verkar vara ett riktigt bra pris. Eller brukar inte priset höjas på grund utav Tiffany & Co-trycket?

Galaxxy
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Har en DJ från 1982...isch med T tryck...trevlig dinka.....tyvärr lite väl polerat case...

Kommer den inte med B&P är det ingen större mark up på priset..... många blir istället...... misstänksamma....

r8kVjkX.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Men Tiffanys är liksom kända för sina äkta damsmycken, så jag tycker inte det är sådär vrålcoolt direkt (om det inte är på en damklocka alltså).
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor

Mest nyfiken..... För när jag var i den stora i NY så tyckte jag det fanns en del bra pryttlar för oss gents. Köpte fruns förgiftningsring där... tyckte sedan det var kul att komplettera med en dinka med connection....men det föll inte i god jord.

Självklart är den en chickbutik, men jag undrar hur det såg ut på 70-80 talet när Rolex gav grönt ljus till co-branding. Nu var klockorna jag såg där rätt så osvala...
 

Barda

Cartier
Jag diggar Tiffany's, jag diggar udda tavlor. win win. Med det sagt är det antagligen viktigt att man på något sätt kan identifiera sig med företaget.
Sen kan man ju tycka att man inte skall gå runt med en stegrande häst på nyckelknippan om man inte kör en sådan... När jag skriver detta märker jag att jag faktiskt har rätt mycket åsikter om dessa tavlor.
 

keroro

Rolex
2-Faktor
Eftersom T&Co inte finns i Sverige så är det nog rätt så få som har någon riktig relation till varumärket/produkterna och därför är det lite svårplacerat. Utomlands (läs: US and A, UK + delar av Asien) så är T&Co i princip riktmärket för alla som förlovar/gifter sig då framförallt deras förlovnings- & diamantringar är det som alla killar strävar efter att få sätta på fingret på sin dam... sorry, tankevurpa precis - det som alla DAMER önskar att deras killar sätter på deras finger... ;)

T&Co är såklart mest känt för sina damsmycken men det finns en hel del lull lull även för män. De har sålt Rolex tidigare, har Patek i sin flagship store i NY för tillfället (som tidigare nämnts i tråden) men deras egna klockor talas det inte så mycket om. Klockorna tillverkas på licens av Swatch och håller bra kvalitet men i princip så riktas de mot en målgrupp som vill lyfta sig snäppet över silversmyckena men inte riktigt kan köpa 1 karatstenen ännu....

Och ingen tråd på KS är väl komplett utan wrist shot! Fördelen med en T&Co-klocka är att man är rätt så ensam om den :)

3L7bgeZ.jpg
 

Falcone

Cartier
2-Faktor
Jag köper inte argumentet att Tiffany & Co skulle vara som vilket annat varumärke som helst. De är en av en handfull återförsäljare som har fått "co-branda" Patek Philippe och Rolex.

En Tiffany-märkt urtavla får man oftast betala lite mer för (även om jag själv inte skulle göra det) men "mervärdet" ligger ändå en bit efter återförsäljare som Serpico y Laino och Joyeria Riviera.

GMT-ORO-OK.jpg
 
Topp