• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tillökning hos familjen Seamaster!

Camo00

Patek
Bestämde mig för ett tag sen att sluta impulsköpa skräp och istället fokusera på klockor jag verkligen vill ha...

Men familjens nuvarande ekonomi tillåter tyvärr inga utsvävningar alls, så jag koncentrerade mig på en billig modell jag velat ha länge...

Till slut dök rätt objekt upp till rätt pris, och tre dar senare fick jag paket från Spanien! :)

Spanienpaket_zpsdb5fc6fe.jpg



I paketet låg den här: En 70-tals Seamaster 166.0213, med integrerad länk! En av mina absoluta favoriter!

Seamaster1_zps73db2adc.jpg


Seamaster2_zpscd6b0c96.jpg



Med tanke på priset är den riktigt fräsch. Länken känns nästan ny, vilket den kanske är?

Urverket är ett cal. 1022 vilket är bra eftersom det har 23 juveler! Jag har bara sett modellen med cal. 1020 innan, vilket endast har 17 juveler och således sannolikt betydligt mer slitage! Har modellen aldrig sålts med 1022 men någon har bytt verk till ett bättre så är det okej med mig...

Glaset är tyvärr inte original och dagskivan ser bytt ut, den är mycket vitare än datumskivan och tavlan. I övrigt ser den ok ut, tycker jag. Verket går okej men behöver service, så nu blir det urmakaren nästa... :)


Avslutar med en bild på hela familjen Seamaster! Här ses nyförvärvet tillsammans med de stolta föräldrarna Professional och DeVille...

Seamasterfam_zpsa7b26eff.jpg
 

par

Patek
2-Faktor
De är riktigt trevliga. Har varit nära att klippa flera på ebay men aldrig blivit vinnare.
Kan vi inte få en wristshot också?
 

jabla

Sarlacc
Grattis! för fem år sedan tyckte jag integrerade länkar var otänkbart men man är inte sämre än att man kan ändra sig. :)
 
Topp