• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Till er som ägt en Sinn 103...

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Går i tankarna på vad som ska bli min första lite dyrare klocka. 10-15k. Har varit inne på diverse bl.a. Oris och någon Hamilton men så hittade jag ikväll skönheten Sinn 103 i lite olika utföranden. Vilken klocka! Precis den stil jag är ute efter och finns från 10k beggad. Dock såg jag att den ev är lite liten för mina handleder. 41 mm. Men klockor sitter ju så olika beroende lite på luggar osv. Alltså undrar jag om någon som ägt en kan fälla en kommentar om hur den känns storleksmässigt gentemot andra klockor? Vet inte om det finns någon återförsäljare i Sthlm för den annars där man kan klämma och känna. Tacksam för all hjälp!
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Re: Sv: Till er som ägt en Sinn 103...

Du är rätt ute, den är underbar. Finns i ett otal utföranden så surfa runt och se vad som passar dig, plexi, kristall, wr, see through caseback, daydate, automat, handjagad, tri compax osv. Jag tycker den är som allra finast med plexi, enbart datum och med manuellt verk. Sen finns det special editions som är coola naturligtvis. 41 mm kan tyckas litet om man är van vid större men man vänjer sig fort.

Prisvärd är bara förnamnet, i det enklaste utförandet hittar du en ny för under 10' i Tyskland. Tråla chrono24.

Erikssons i Sundbyberg är ad, testa en hos dom.

/kristofer
 
Topp