Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Till er som köper Tudor subar

Diskussion i 'Diskussion' startad av calzone, 12 juni 2013.

1. calzone
    Trådstartare

calzone Biskop

Varför inte lägga till 10 K och få en äkta Rolex Sub ?, Förstår inte riktigt :p

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

2. Johan M

Johan M Borgare

Jag håller med, trots att jag gillar en av deras kopior, nämligen deras Day Date i stål.

3. Ryttaren

Ryttaren Friends of KS

Från:
    Västerås
    För att en flinga är så mycket snyggare :)

En Rolex med matt tavla och målade index är nog snarare dubbla priset i och med att man kan få t.ex en tudor flinga för 15-20.

/n

4. max

max Dancing Queen

Från:
    Kungsholmen
    Tudor sub omkring 15k i bra skick
    Rolex sub omkring 30k och skall man ha en vintage i stil med tudoren i fint skick så är det ju garanterat över 40 (jag vet att man kan få tex 5513 för under 30 men skulle garanterat välja tudoren istället för ett sådant ex).

Det är trots allt en dryg fördubbling och om man inte har de extra 15k så är det väl ypperligt med en tudor sub där du vanligtvis kan använda den några år och sen sälja den för samma peng du köpte den för.
    Tycker att det är en bra instegsklocka när man inte är redo att lägga 40k på en rolex. Skulle gärna se att fler gick på den linjen än att köpa något slitet skräp med en för snäv budget.

Börjar vi prata 25k eller liknande för en tudor sub så är det troligtvis en med box, papper, service, extremt fint skick osv och vi måste då såklart jämföra med en likadan sub som lätt sticker uppåt och över 50k.

Ryttaren gillar detta.
  5. TimeToWatch.dk

TimeToWatch.dk Borgare

Tudor Sub har sit helt eget følge och nogen vil bare ikke bruke +30K for at få en klocka hvor der står Rolex på... Ganske enkelt. Tudor Sub er en bra investeringsobjekt om man kjöper de rigtige modeller (Snowflakes etc)

Ryttaren, max och Scaramanga gillar detta.
  6. Ryttaren

Ryttaren Friends of KS

Från:
    Västerås
  7. easy rider

easy rider Dead Man Walking

Köpte en Tudor Sub för 17k innan jag köpte Rolex. Fantastiskt prisvärd klocka som köptes för att se om suben var något för mig. Saknar den faktiskt ganska mycket till och från, bra mycket mer än min gamla 14060.

Seikoman87 gillar detta.
  8. Chrisse

Chrisse The King of Jesters

Från:
    Göteborg
    Tänker du så är det inte meningen du skall förstå

Scaramanga och max gillar detta.
  9. calzone
    Trådstartare

calzone Biskop

Riktigt fin :D

10. Smulan

Smulan Biskop

Från:
    Stadsholmen
    Tudor har ju många görsnygga klockor :) Sen borde det väl vara betydligt lägre servicekostnad på ETA-verket?

11. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    En flinga står ju helt klart på egna ben. Dom är sjukt härliga :)

Mårtenssons ur Brookfield