• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skänkes Till förmån för BCF (1/3) - ESQ by Movado

fredrikb

Cartier
Tjena,

Har några klockor som inte blir använda. Rätt fina, men med tveksamt andrahandsvärde av olika skäl. Tänkte därför auktionera ut dem här till förmån för Klocksnacks insamling till Barncancerfonden.

Klocka ett av tre är en ESQ tillverkad av Movado som jag köpte i USA för något år sedan. En enkel modell med Schweiziskt quartz-verk, men som överlag känns gedigen. Tavlan har en mörkt blåskimrande ton och tavlan är ren och enkel. Länken är ingen tungviktare men heller inte överdrivet rasslig, den har dessutom solida ändlänkar vilket väl är ovanligt på såpass enkla modeller.

Boetten mäter ca 38mm (exkl krona) och den är ca 10mm tjock.Skicket är mycket bra, några enstaka hairlines på länken men inget märkvärdigt, då den inte blivit särskilt mycket använd och då endast på kontoret. Har tyvärr ingen box etc, så den kommer virad i bubbelplast. Har dock alla länkbitar kvar, så det ska inte vara några problem att få den att passa.

Bilder:

yo8e.jpg


aevo.jpg


wz10.jpg


f6lw.jpg


h2az.jpg


Auktionen håller vi enkel:
  • Vi börjar nu och slutar kl 22 ikväll.
  • Den som här i tråden bjudit högst när klockan slår 22:00 vinner
  • Vinnaren sätter in summan ikväll på KS-insamlingen och skickar mig "bevis"
  • Jag skickar klockan som vanligt brev imorgon på egen bekostnad
Game on!

Ps. här är länken till insamlingen - http://www.barncancerfonden.se/16781/ (om ni vill skänka pengar men inte vill ha klockan) Ds.
 
Topp