• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skänkes Till förmån för BCF (3/3) - Kenneth Cole Automatic

fredrikb

Cartier
Tjena,

Har några klockor som inte blir använda. Rätt fina, men med tveksamt andrahandsvärde av olika skäl. Tänkte därför auktionera ut dem här till förmån för Klocksnacks insamling till Barncancerfonden.

Klocka tre av tre är en automatare från Kenneth Cole NY. Vet inte säkert men gissar att det är ett kinesiskt automat-urverk, men som säkert gått igenom ok kvalitetskontroll. Håller i alla fall tiden väl (har dock inte mätt upp det men använt den som vardagsklocka utan att märka något problem med tidshållningen). Visar dag, månad och datum.

Boetten mäter ca 42mm (exkl krona) och den är ca 13-14mm tjock.Skicket är helt ok, det vanliga med swirls/hairlines på länken, men huvud och glas etc är utan större fel. Glaset ser risigt ut på bilden, men det är jag som glömde att blåsa bort, glaset är fint och repfritt. Länken är gedigen och bekväm. Eftersom den är integrerad slipper man rasslet med vikta ändlänkar som är jobbigt på billigare klockor. Är anpassad för min handled på ca 16,5cm, men medföljer en extra länkbit som adderar någon centimeter. Har tyvärr ingen box etc, så den kommer virad i bubbelplast.

Tror den här gick lös på 2-3 tusen ny, men det säger kanske inte så mycket om andrahandsvärdet.

Bilder:

30qc.jpg


pgc4.jpg


mxku.jpg


7gxt.jpg


Auktionen håller vi enkel:
  • Vi börjar nu och slutar kl 22 ikväll.
  • Den som här i tråden bjudit högst när klockan slår 22:00 vinner
  • Vinnaren sätter in summan ikväll på KS-insamlingen och skickar mig "bevis"
  • Jag skickar klockan som vanligt brev imorgon på egen bekostnad
Game on!

Ps. här är länken till insamlingen - http://www.barncancerfonden.se/16781/ (om ni vill skänka pengar men inte vill ha klockan) Ds.
 
Topp