Laddar...
Nymans Ur 1851

Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Avslutad Till salu Omega SM 300 165.024-66 - BUMP - BUMP

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av hejo, 17 april 2013.

1. hejo
    Trådstartare

hejo Borgare

Då vart det dags att avyttra ett stycke historia.

Här har vi en gammal Omega SM 300 från 1966 som vill byta ägare.
    För att göra beskrivningen lite enklare så kan ni kolla in en gammal länk:

http://www.network54.com/Forum/5946...et+%E4r+n%E5got+visst+med+gamla+klockor%85%85

Kort sagt så är jag i princip andra ägaren på uret. Orginalägaren var en gammal proffsdykare som använt uret i sitt arbete.
    Jag köpte uret av en släkting som inte använt klockan.
    Klockan håller tiden bra dock skrammlar rotorn lite men min urmakare hävdar att sericebehovet inte är akut.
    Min gissning är att tavlan har bytts ut på senare år (typ tidigt 80-tal) vid en service. I övigt är allt i sin ordning
    inklusive en härligt patinerad bakelitbezel.
    Klockan säljes i befintligt skick och utan länk. Om köparen inte är nöjd tar jag tillbaka den mot att återfrakten bekostas
    av den missnöjde köparen. Priset sätter jag till 15 000:-. Inga byten är av intresse. Tycker ni att jag prissatt den felaktigt
    så säger ni till :)
    Svar och eventuella frågor besvaras via henrik (a) urvalet.com.
    Vill ni ha referenser så fixar vi det.
    Har varit en relativt aktiv medlem på gamla TTT och initialt på detta eminenta forum men nya medlemmer vet nog inte vem jag är.
    Som sagt här har ni ett stycke historia som vill byta ägare.
    Lite blandade bilder:

Hör av er om intresse finnes!
    Med vänliga hälsningar
    /Henrik

2. hejo
    Trådstartare

hejo Borgare

Bumpar denna annons då intresset varit milt sagt njuggt.....
    Hojta gärna till om ni tycker jag prissatt fel :)

/Henrik

3. hejo
    Trådstartare

hejo Borgare

BUMPAR igen, förvånansvärt lågt intresse för denna :-(

/Henrik

4. LtCariad

LtCariad Bonde

Otroligt fin! Om jag inte redan hade en likadan så... :)

5. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Som prisreferens kan jag nämna att det dyker upp ny-ihop-plockade såna här med jämna mellanrum på tzuk och de brukar vara prisade som denna. I min värld bör denna vara värd mer än de i och med att denna inte är ett ihop-plock. Dessa visarna har jag dock aldrig sett på denna modell innan, utan ihop-plocken brukar ha svärds-timvisare. Lycka till med försäljningen och sänk inte priset!

LtCariad och plattfot gillar detta.
  6. hejo
    Trådstartare

hejo Borgare

Tack köparen och forumägarna för att ni upplåter platsen.
    /Henrik

Sjöö Sandström Royal Straps